2013-11-10, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Finns kvitto? Vem påstår det? Vem köpte han hunden av? Har KJ haft fler djur? Vad vet man egentligen om hans tidigare djurägande?

Har inget att bidra med avs KJ:s tidigare djurägande men A-baten verkar ha en ganska klar uppfattning om KJ:s förhållande till Bodens fauna:
"Tror inte KJ har jakt licens. Men det finns väl inget tvivel om att snubben är kniv van" ??

Har han dessutom mördat o styckat div smådjur under flera år. Tja då har han ju tränat" lite dessutom. Ps hittat döda troligen styckade delar från en mindre hund i en av bunkrarna på mjösjöberget, skelettdelarna var till viss del ritualiskt" placerade. Undra om det är KJ som övat ?

Nån som bor kring flottiljev*gen el där nära KJs föräldrars hus som har förlorat sin mindre- rasen hund för nått år sedan. Under konstiga omständigheter ?"

Edit: postat 18/6, 01:39
Senast redigerad av Rubar 2013-11-10 kl. 06:20.
Citera
2013-11-10, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
https://www.flashback.org/t1128815

Man undrar verkligen vad som hände med hunden. Det finns människor som inte förstår sig på hur hundar fungerar, kan hunden ha blivit ett bekymmer för KJ, behövde han bli av med den? Hur fick han hunden egentligen? Vilket år? Vad exakt står i fuppen om detta? Jag tycker att den som gav hunden till KJ borde ha haft frågor om vart den tog vägen?

https://www.flashback.org/t1119149
Alla tjejer gör inte som man vill, vad skulle VB egentligen göra hos KJ? Hon var snäll, det vet vi. De hade ingen relation, och hon ljög om att hon skulle till honom. Hon var kär i MB. Hur såg deras sms-konversation ut när de bestämde mötet? Vad handlade träffen om? Det är knappast så att VB hoppar i bingen med KJ när hon har ständig kontakt med MB, det har jag mycket svårt att tänka mig. Jag har hela tiden trott att detta inte är svartsjukerelaterat, men har tänkt om. Jag tror att det var VB som dumpade KJ, och inte tvärtom. Vem har påstått att han dumpade henne?

Det är för djävulskt att VB inte fick den studiero hon behövde, att hon blev så manipulerad av två män, KJ och MB. En tog livet av henne, och det är KJ, utan medhjälpare. Det är jag övertygad om. Motivet är svartsjuka. VB messade MB hela kvällen, och avböjde troligen KJs inviter. Han sa till henne att hon kunde plugga hos honom, men planen var en annan. När KJ blev avspisad, slog det slint i huvudet på honom. Brottet avrundades med transportstyckning. Hans drömmar om "mord" med mera, tror jag bara var barnsligt tänkande, eller kanske idéer, men det var nog inte planen för denna kväll, ändrar mig även på den punkten.

När KJ utfört brottet, utlöst av oresonlig svartsjuka, vill han dölja brottet och den processen är han fortfarande inne i. Han kommer att erkänna, om han bara kommer åt sina känslor. Man ska kanske prata om "Guds vrede" och homosexualitet (sök på flashback) för att närma sig hans förvirrade inre? Många unga har förvirrade identiteter. KJ var enligt sina egna noteringar på nätet, "kristen" (?). Kanske en präst skulle samtala med KJ?

Massa svammel som inte låter troligt alls här - men om det är KJ och VB's meddelande utbyten om kvällen i fråga finns det i FUP - inget konstigt där alls, förutom möjligen att hon ändrade tid två gånger om när han skulle hämta henne.

Står en hel del om införskaffandet av hunden också. Inga konstigheter där heller (står dock utspritt i olika förhör med olika personer också samt fb och sms etc.) - förutom att om jag minns rätt så hade han köpt den lite "bakom ryggen" på pappan som är god man, dels hade han inte riktigt råd med det och dels tyckte väl inte de han skulle ha hund. Inte helt säker men tror jag också läste den införskaffades lite i anslutning med att han var ledsen över ett "jobb" han fått sluta med, men kan inte svära på det.

Det finns även meddelanden mellan VB och KJ att det var han som dumpade henne i första rundan. Dock ska han ha gjort det på lite fult sätt (inte 100% specificerat, men inte helt omöjligt med den version han gav i rätten, han är ju uppenbart lite sent mogen och det var flera år sedan så det verkar troligt nog). Sedan ångrade han sen men då ville hon inte, pga sättet han gjort slut. Sen hade de ingen kontakt innan hon tog kontakt igen. I samband med det hintar hon en hel del om att hon vill vara lite mer än kompis. Då de även synts hångla på fest och andra meddelanden de skickat så låter det mycket väl överrensstämmande att de hade sex lite då och då åtminstone i perioder.

Nej, jag kommer inte leta sidor, minns det mesta är väl utspritt i olika meddelanden och orkar verkligen inte läsa igenom hela alltet igen.
Citera
2013-11-10, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Av någon anledning så hittar jag, i dag, ingen info överhuvudtaget, i FUP, angående lik-hunden
" UNO"s sök in KJs bil.

Finns det någon som har FUP sido info på detta?

Jag vet att det i FUP, sidan 364, finns info att "UNO" gjorde sök på KJs tejprulle (med VBs blod på) den 22 Augusti , 2013, och söket gjordes, som jag förstår det, på samma location som "blod söket" i KJs bil's bagagelucks gjordes af "UNO", nämligen i Luleå polishus, fyshallen.

Men som sagt hitta INGENTING, i dag, i FUP angående blod/lik lukt fyndet i KJs bil !!!???

Och hur kommer det sig att "UNO" skulle söka på KJs "blod besudlade" (det måste vara mikroskopiskt blod eftersom inget blod kan ses på fotos av tejprullen) tejprulle om inte "uno" kan markera på blod från en död människa ???

There is somthing rutten in the state of Boden /Luleå !!!

Jag menar... VARFÖR finns ingen info i FUP på det, ifölge åklagaren, starkaste bevis genimot KJ i FUP, altså det angivna blod/lik lukt fyndet i KJs bil ?

Hundsöken ska väl finnas på den där extra DVD-n som inte är med i den uppladdade FUP i början.

Varför skulle UNO inte söka på tejprullen? de ville väl kolla det också där om det fanns liklukt, vilket det då inte fanns.
Citera
2013-11-10, 07:15
Medlem
Cinnabars avatar
KJ pluggade på distans, när hoppade han av studierna egentligen?
Citera
2013-11-10, 07:20
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har inget att bidra med avs KJ:s tidigare djurägande men A-baten verkar ha en ganska klar uppfattning om KJ:s förhållande till Bodens fauna:
"Tror inte KJ har jakt licens. Men det finns väl inget tvivel om att snubben är kniv van" ??

Har han dessutom mördat o styckat div smådjur under flera år. Tja då har han ju tränat" lite dessutom. Ps hittat döda troligen styckade delar från en mindre hund i en av bunkrarna på mjösjöberget, skelettdelarna var till viss del ritualiskt" placerade. Undra om det är KJ som övat ?

Nån som bor kring flottiljev*gen el där nära KJs föräldrars hus som har förlorat sin mindre- rasen hund för nått år sedan. Under konstiga omständigheter ?"

Edit: postat 18/6, 01:39

Intressant. Frågan om KJs djurägande bör hans närstående kunna svara på, kanske "morbror" eller liknande släkting? KJ verkar inte vara den enda i världen som haft problem med att förstå sig på djurhållning.

Förstod han sig på elsängen, eller krånglade den med? Finns fler som har problem med elsängar, hundar, homosexualitet och tjejer som inte omedelbart ställer upp och gör deras matteprov på distans och som inte riktigt kan skilja på rätt och fel? "Mattegeniet" blev ledset, men dolde det för mamman.
https://www.flashback.org/t1092441
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-10 kl. 07:32.
Citera
2013-11-10, 07:21
Medlem
Orkar inte följa tråden riktigt mer, har dels inte tid. Dels tycker jag det är lite väl osmakligt och vidrigt hur det fantiseras vidare utifrån detaljer de missförstått.
Jag hoppas verkligen att jag aldrig blir felaktigt häktat för något pga omständigheter (att jag skulle bli det för något allvarligt jag faktiskt gjort är i princip 100% uteslutet om jag inte plötsligt skulle bli schitzofren eller något). De osammanhängande delarna, "konstiga minnet" och felsägningarna som plockas isär som "självklara lögner", "manipulation" och vad inte är så väldigt nära liknande de svar som skulle fås av mig om jag just vore häktad oskyldig. Vore jag skyldig skulle jag göra mycket "bättre" ifrån mig. Har skrivit om det tidigare, men det verkar svårt att ta in för många en specifik sorts minnesstörningar kan arta sig i en dessutom pressad miljö.

Jag har ingen aning om den misstänkte faktiskt har gjort det eller inte, men de flesta av de detaljer som plockas isär av folk som att "där försa han sig" eller "åh där är det kört för honom" etc. är för mig helt logiska. Några fler kanske ska fundera några gånger till om att vissa funktionshinder gör att minnet fungerar helt annorlunda än erat, vilket gör att saker som sägs behöver tolkas annorlunda. Det handlar inget om att man ska förlåtas allt för "handikapp" eller ens något, bara att slutsatser inte kan dras på samma sätt.

Sedan undrar jag om inte ibland både media och en hel del här visar betydligt mer prov på AS:mässig bokstavhetstolkning. Har helt plötsligt alla praktiskt glömt bort att be någon "gå och hänga sig" inte är bokstavligt utan ganska vanligt (om än mer vanligt när jag var barn än nu) uttryck när man tycker någon är korkad eller går för långt? kan ersättas med "då kan du dra åt skogen" eller "då kan du allt dra dit pepparn växer", tror även jag hört i samma mening "men gå och dränk dig" - ingen har varit i något av de fallen ett hot och alltså vanligt använda när jag var barn även bland barn och tonåringar.

Har förresten mött flera unga killar när jag själv var ung som gärna vill "stajla" med hur någon bäst dödas - ingen av dem har haft några våldsamma tendenser varken då eller i framtiden, de var mest töntar som ville vara bra på något och sånt är lite "häftigt" att veta.

Även med de korta förhören som dragits långa växlar med folk som egentligen inte känt honom men tyckt han var "läskig" och sagt "läskiga saker" när han var ung - har ni helt missat att det alltid går att få ut överdrivna sådana uttalanden från de som känt sig "förmer" än den som varit utanför?
Undrar hur det skulle låta om någon kom och hade förhör med mig om den klasskompisen som i detalj berättade för mig hur man behöver göra för att vara 100% säker på att dö om man ska ta livet av sig genom att skjuta sig i huvudet om jag hade haft något emot honom? Nu var visserligen inte han "konstig" på något annat sätt än att öven han var sk MÖP.
Skulle vara betydligt mer oroad om han inte fått nog i rätten efter alla månader av att sitta inlåst och i förhör. I en sådan situation har man mer kontroll om man faktiskt är skyldig. Att det sker på "hunden" är ju inte särskilt ologiskt då han haft många månader att förbereda sig för att han ska anklagas för det mord de häktat honom för (vare sig han gjort det eller inte) - men att man tycker det går för långt tillslut med extra saker som det här som han upplever inte ens är relevant (samma med I*a). Hänvisat till hand känslor varför han inte kunde gjort det har han mer indirekt gjort i tidigare förhör, men då han inte fått något gehör för det är det inte så konstigt att någon med AS då börjar fokusera på det han upplever som mer objektivt, kanske de kommer lyssna mer på det. Överdriva sin fysiska klenhet etc. pja även om han är oskyldig är väl det lätt hänt om man känner sig desperat när ingen lyssnar när han säger han inte gjort det?

Nåja vi får verkligen hoppas de håller högt span på den där Rob*rta Al*nius! Där kan man ju verkligen prata om hot, hon måste ju verkligen vara potentiell mördarpsykopat, ja styckmördare också, hon skulle ju skära ballarna av folk också ^^ ((obs ifall någon skulle missa den uppenbara ironin så tror jag inte det är någon som helst indikation om att hon är kapabel att faktiskt göra sådant))

Själv hade jag nog tappat tålamodet även som oskyldig med de enerverande idioterna till förhörsledare och andras upprepade petande om alla detaljer och vägran att nöja sig med mina svar när jag inte vet eller minns långt innan det var dags för rättegång och sagt något i stil med kanske "ge er nu för i helvete era lågbegåvade rövhål" - skulle säkert någon kunna analysera iväg till något om min våldsbenägenhet (lol), sexuella perversion (måste det väl vara om jag associerar dem med rövhål? ^^) och kanske lite narcesistisk störning då jag anser dem lågbegåvade?
Citera
2013-11-10, 07:41
Medlem
Ska nog förresten hålla koll om mitt gamla ex blir häktad för något, så jag kan komma och berätta i förhör hur han ströp sin flickvän på fest mitt framför en massa folk! (honom gillar jag inte av en massa anledningar, han förtjänar tyvärr mycket ont). Kan vittna om hennes blåmärken också (var hans ex innan mig och jag kände henne) - det lär ju folk kunna spåna långt på, eller hur?

(behöver ju aldrig nämna då att han var sadist och hon masochist och ville bli behandlad just så - och att det aktuella tillfället var just för att provocera lite då det var lite väl inskränkta personer på den festen. Definitivt inte heller att han aldrig någonsin lade hand på mig trots sin läggning då jag inte var undergiven, han hade alltså inga problem alls med behärskningen där)

Nä, nu är jag inte den hämndlystna typen så det skulle jag inte göra oavsett hur mycket illa jag tycker om honom och mår illa om jag ser honom (av helt andra anledningar)
Men säg någon av alla de andra på den festen? De som inte visste de bitarna? Säg han vore felaktigt anklagad för våldtäkt? Alla dessa förskräckta intyganden om hur han ströp och tryckte upp henne mot väggen? Eller någon annan som sett hennes blåmärken i duschen efter idrotten?

Tycker även vi ska hålla koll på Fredrik Wikingson som ju bevisligen ätit människoskött om det sker något brott där delar av offret saknas Inte bara uppenbart intresse för hur det skulle vara, han har till och med gjort det! inga spärrar där inte!

Den tekniska bevisningen ska naturligtvis behandlas och värderas och dess alternativa möjligheter, men det här fantasifulla spekulerandet utifrån korta utsagor lite här och där från länge sedan? Undrar om jag inte sagt någon gång att man borde skjuta regeringen - fan det är ju förebådande att jag nog är kapabel att göra en "brejvik" eller något. Har säkert sagt något hotfullt om moderater eller något som tonåring när jag varit full också! Säkert någon som hört och kan vittna om. Lägger vi ihop det med att jag har en äldre bror som var kommunist för över 20 år sedan kan vi säkert få mig till blivande militant anarkist terrorist. Åh, nu minns jag också jag hade den andra broderns (dock ganska trasiga) airsoft pistol jag fått ta över i mitt rum och lekte med någon gång! Jädrar!
Citera
2013-11-10, 08:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
2013-05-21 Senast.
Det stämmer inte, bilarna beslagtogs 23 maj.
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sakkunnigutlåtande 7 (17)
(Slutredovisning)
Datum Vårt diarienummer
2013-09-13 2013007457
Ert datum Er beteckning
2013-05-21 2500-K8041-13

Du fråga om säkring av spår inte analysen så du är medveten om detta.
Åh, förlåt försvann en sk teori nu?
På sid 318 finns samma diarienummer och datum. Sidan gäller bl.a. torson, som hittades 22 maj. Spåren säkrades inte innan torson hittades. Sluta hitta på.
Citera
2013-11-10, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Mycket intressant info!

Det här blir bara sjukare och sjukare.

Hela fallet luktar illa just nu. Alla teorier med att MB kan ha haft kontakter här och där stämmer. Vi kan inte utesluta att han har fått hjälp inifrån. Vi kan inte utesluta att polisen är med och påverkar bevis. Det mest suspekta är blodet på kanten av bilen och liklukt, kan ju vara detsamma.

Just nu håller jag i alla fall öppet för alla möjliga händelseförlopp.

Likaså tidningen nsd, som kanske till och med mottagit förtäckta hot om att inte skriva om mb-spåret. Nu jävlar ska det röras om grytan.

Det mest intressanta är i alla fall, att nu VET vi att MB verkligen har de kontakter som behövs.

Läs tråden, detta är rent av FEL.
Senast redigerad av bratteboo 2013-11-10 kl. 09:05.
Citera
2013-11-10, 09:21
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Mycket intressant info!

Det här blir bara sjukare och sjukare.

Hela fallet luktar illa just nu. Alla teorier med att MB kan ha haft kontakter här och där stämmer. Vi kan inte utesluta att han har fått hjälp inifrån. Vi kan inte utesluta att polisen är med och påverkar bevis. Det mest suspekta är blodet på kanten av bilen och liklukt, kan ju vara detsamma.

Just nu håller jag i alla fall öppet för alla möjliga händelseförlopp.

Likaså tidningen nsd, som kanske till och med mottagit förtäckta hot om att inte skriva om mb-spåret. Nu jävlar ska det röras om grytan.

Det mest intressanta är i alla fall, att nu VET vi att MB verkligen har de kontakter som behövs.

Nej, det är du som blir sjukare och sjukare i ditt tänkande. Tror du att hela nsd är korrupt? Om någon ger sig på att hota media tar det hus i helsicke, det har du flera aktuella exempel på. Journalister blir skogstokiga om de upplever att den fria pressen är hotad, så du kan ta dina vansinniga idéer om att MB styr Boden och lägga dem åt handlingarna.

Rätt person är gripen och nu återstår att komma gm in på livet. Brottet är ett relationsdrama, där gms värld kollapsat, Pliktverket, skolan, relationen, jobben, allt gick fel. Det gick även fel med hunden, en säng försvann, och den magre KJ har äntligen kommit till ett ställe där han inte behöver svälta och får hjälp med att må lite bättre. Han hade tidigare god man, LSS-städ, särgymnasium, anpassat jobb, men... inget fungerade riktigt. Jag tror att hans föräldrar kämpat förgäves för sin son, de har inte blivit helt lyssnade på kanske, något för nsd att undersöka mer?

Jag trodde ett tag på ondska, planlagt dåd, psykopati med mera, men just nu tror jag mest på riktigt gravt funktionshandikapp som slutade i katastrof. Detta ligger mer i linje med vad föräldrarna också uttryckt, att sonen haft och har det svårt med sitt handikapp.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-10 kl. 09:36.
Citera
2013-11-10, 09:47
Medlem
Kan man göra annat än att lida med VB!?... Hon hade verkligen ingen tur vad gäller män!

Olyckligt förälskad i M.B, som duperade henne och utnyttjade henne för sex... Fast, vem kan klandra honom då han är gift med bultsuggan A.N. Fy fan! Han måste ju få en kastspya över hela sovrummet bara hon tar av sig morgonrocken...

Sen K.J som å andra sidan var olyckligt förälskad i henne, Gissningsvis var det som kostade henne livet... När man följer rättegången LIVE förstår man vilken totalt empatilös psykopat det måste röra sig om! Sitta 2 meter ifrån mamman till den kvinna du tagit livet av och styckat, Höra henne skrika med en förtvivlad söndergråten röst: - Du har mördat mitt barn!! och inte ens reagera på det som får en normal människas blod att frysa till is utan sitta och som innan bara stirra planlöst ner i bordet...

Nej fy fan vilket tragiskt fall! Man kan prata om konspirationsteorier till höger och vänster och att nån försöker sätta dit han, men då väljer man ju samtidigt att blunda för fakta!! Blodet i bagaget. "Ja det kan M.B (eller annan gärningsman lagt dit) säger någon av alla "detektiver" i tråden, men markeringen av lik då? Har någon annan lagt dit liket i K.J,s bagagelucka, och sedan hämtat det igen, bara för att sätta dit K.J!? Det faller ju för fan på sin egen orimlighet!! Klart som fan att det är K.J som begått det här vidriga dådet!!
Citera
2013-11-10, 09:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OxenBrus
Kan man göra annat än att lida med VB!?... Hon hade verkligen ingen tur vad gäller män!

Olyckligt förälskad i M.B, som duperade henne och utnyttjade henne för sex... Fast, vem kan klandra honom då han är gift med bultsuggan A.N. Fy fan! Han måste ju få en kastspya över hela sovrummet bara hon tar av sig morgonrocken...

Sen K.J som å andra sidan var olyckligt förälskad i henne, Gissningsvis var det som kostade henne livet... När man följer rättegången LIVE förstår man vilken totalt empatilös psykopat det måste röra sig om! Sitta 2 meter ifrån mamman till den kvinna du tagit livet av och styckat, Höra henne skrika med en förtvivlad söndergråten röst: - Du har mördat mitt barn!! och inte ens reagera på det som får en normal människas blod att frysa till is utan sitta och som innan bara stirra planlöst ner i bordet...

Nej fy fan vilket tragiskt fall! Man kan prata om konspirationsteorier till höger och vänster och att nån försöker sätta dit han, men då väljer man ju samtidigt att blunda för fakta!! Blodet i bagaget. "Ja det kan M.B (eller annan gärningsman lagt dit) säger någon av alla "detektiver" i tråden, men markeringen av lik då? Har någon annan lagt dit liket i K.J,s bagagelucka, och sedan hämtat det igen, bara för att sätta dit K.J!? Det faller ju för fan på sin egen orimlighet!! Klart som fan att det är K.J som begått det här vidriga dådet!!

Och om någon lånat KJ bil, eller om KJ bara hjälpt till med transport? Du vet och kallar honom mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in