Ska nog förresten hålla koll om mitt gamla ex blir häktad för något, så jag kan komma och berätta i förhör hur han ströp sin flickvän på fest mitt framför en massa folk!

(honom gillar jag inte av en massa anledningar, han förtjänar tyvärr mycket ont). Kan vittna om hennes blåmärken också (var hans ex innan mig och jag kände henne) - det lär ju folk kunna spåna långt på, eller hur?
(behöver ju aldrig nämna då att han var sadist och hon masochist och ville bli behandlad just så - och att det aktuella tillfället var just för att provocera lite då det var lite väl inskränkta personer på den festen. Definitivt inte heller att han aldrig någonsin lade hand på mig trots sin läggning då jag inte var undergiven, han hade alltså inga problem alls med behärskningen där)
Nä, nu är jag inte den hämndlystna typen så det skulle jag inte göra oavsett hur mycket illa jag tycker om honom och mår illa om jag ser honom (av helt andra anledningar)
Men säg någon av alla de andra på den festen? De som inte visste de bitarna? Säg han vore felaktigt anklagad för våldtäkt? Alla dessa förskräckta intyganden om hur han ströp och tryckte upp henne mot väggen? Eller någon annan som sett hennes blåmärken i duschen efter idrotten?
Tycker även vi ska hålla koll på Fredrik Wikingson som ju bevisligen ätit människoskött om det sker något brott där delar av offret saknas

Inte bara uppenbart intresse för hur det skulle vara, han har till och med gjort det! inga spärrar där inte!
Den tekniska bevisningen ska naturligtvis behandlas och värderas och dess alternativa möjligheter, men det här fantasifulla spekulerandet utifrån korta utsagor lite här och där från länge sedan? Undrar om jag inte sagt någon gång att man borde skjuta regeringen - fan det är ju förebådande att jag nog är kapabel att göra en "brejvik" eller något. Har säkert sagt något hotfullt om moderater eller något som tonåring när jag varit full också! Säkert någon som hört och kan vittna om. Lägger vi ihop det med att jag har en äldre bror som var kommunist för över 20 år sedan kan vi säkert få mig till blivande militant anarkist terrorist. Åh, nu minns jag också jag hade den andra broderns (dock ganska trasiga) airsoft pistol jag fått ta över i mitt rum och lekte med någon gång! Jädrar!