2013-11-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har du tillgång till allt material eller är du endast en känslomänniska?

Av det jag har tillgång till och då inkluderar de nya bevisen som HD tog del av, så finns inte mycket nytt att komma med.

Punkterna åklagaren tar fram är att en kropp inlindad med M:s sängkläder har hittats, ett stjärnvittne som tidigare slängts i slasken har återupptagits.

Sen finns inte mycket mer att komma med. Inget DNA från F.S har hittats på embellaget, inget spår från fibrer eller blod har hittats i Ms bil,

Vad jag kan se så är frågetecknen lika med vad de tidigare var trots att kropp hittats. Och här tror jag försvaret kan slå hål på åklagarens indiciebevis med att framlägga fakta på att SKL inte fått fram något av det åklagaren anser suspekt.
Har vi träffats förut? Känner vi varann? Tror inte det!
Har du tillgång till insideinformation!
Ha tålamod tills HR-en
Citera
2013-11-10, 01:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Har vi träffats förut? Känner vi varann? Tror inte det!
Har du tillgång till insideinformation!
Ha tålamod tills HR-en
Jag har tillgång till en hel del och utifrån det så har inga tekniska bevis lutat mot F.S.
Snarare 'är att åklagaren får bolla med gamla åklagares fadäser inför nya rättegångsförhandlingar.
Citera
2013-11-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tictok
Vet inte om de tagits upp men enligt västnytt på svt så är det sambon som anhållits.
Kan för iövrigt meddela att polisen var inne på Burger King i stora höga igår och ville ha övervakningsfilmer (dom har dock inga kameror) samt visade bild på en kille och undrade om någon sett honom, enligt min källa föreställde bilden en kille som hade långt hår och såg sliskig ut.
Japp, det stämmer bra in på "fidde" det (sliskig)
Citera
2013-11-10, 07:40
Medlem
Citat:
Om man nu kollar in resningsansökan så fattas det uppbackning för "stjärnvittnet L.J:s" iaktagelser och att inte ens söka denna/dessa män som kan styrka hans berättelse är om något rättsosäkert.

Om vi sen ska titta på de män M hade kontakt med så brister det även där att polis inte grundligt kollat upp dessa män. Bl.a finns det en manlig bekant till M som hon hade kontakt med kort tid innan hon "försvann" och som hon ville träffa, Den killen inkom i båt till Stenungsund med sina vänner dagarna före hennes försvinnande (har inte fastställts exakt vilken dag) men avvek snabbt hem igen i taxi. Polis har varken kollat av taxibolag eller kollat upp vilken exakt dag killen var till Stenungsund.
Detta är bara ett av alla exempel på hur polis endast lyssnat av de män som M haft kontakt med tiden innan hon mördades.

Hade önskat att polis och åklagare lärt sig av tidigare misstag.
Polisen skulle kollat närmare på hans kontakter tycker jag.
Citat:
Hon vet dock endel hus som han pekat på då de passerat – pekat och sagt att det var gamla pundarkompisar som bodde i husen.
Charlotta vet vilka hus det är men vet ej adresserna och inte heller namnen på dem som bor där.

Samma kvinna
Citat:
Då Fredrik skulle försöka bli av med narkotikamissbruket drack han alkohol istället. Han tålde inte antabus och han gick i terapi i Alingsås i stället.
Fick ngn. slags akupunktur i öronen för att bli av med begäret efter alkohol.
Det kan förklara all jävla ölflaskor i garaget, blev FS aggressiv/ extra labil av alkohol?

Hittade massa svar i fup, orkade inte söka mer då han bekräftar det själv.

Citat:
Gunilla uppger också att överlag i samband med alkohol så blev Fredrik väldigt svartsjuk. Gunilla uppger att det var hjärnspöken och obefogad svartsjuka från hans sida.
Eller verkar inte ens behöva alkohol så länge det inte passar han
Citat:
Gunilla träffade en kille på firmafesten som hon bytte nummer med. När hon kom hem till Fredrik berättade hon detta för honom. Gunilla säger att hon kanske var lite väl ärlig men det är så hon var. Hon uppger att Fredrik var nykter, när det gällde alkohol i alla fall. Fredrik blev jättearg. Han tog Gunillas mobil och tog ut sim-kortet och bröt sönder det. Sedan slog han henne, hon kan tänka sig att det var en örfil. Gunilla ringde då sin lillasyster från den fasta telefonen(bärbar). Fredrik tog då den bärbara telefonen och gjorde sönder den också.
Fredrik svarar själv
Citat:
Gunilla uppger att Fredrik i perioder kunde vara våldsam, hon uppger att han slagit henne vid flera tillfällen och att det var max 2-3 slag vid varje tillfälle det pågick inte så länge, men det var mer misshandel innan de fick barn, det kunde gå flera månader emellan men det kunde vara några gånger per vecka också. Det hade att göra med om han var påverkad eller inte. Gunilla säger att hon blev orolig när Fredrik drack alkohol, då blev han arg och aggressiv." Är det någon bild som du känner igen på dig själv?
Därför dricker jag inte alkohol
Senast redigerad av konfidentiellt 2013-11-10 kl. 07:56.
Citera
2013-11-10, 08:25
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Polisen skulle kollat närmare på hans kontakter tycker jag.

Samma kvinna

Det kan förklara all jävla ölflaskor i garaget, blev FS aggressiv/ extra labil av alkohol?

Hittade massa svar i fup, orkade inte söka mer då han bekräftar det själv.

Eller verkar inte ens behöva alkohol så länge det inte passar han

Fredrik svarar själv
Jaja där ljuger han som vanligt , han verkar ju inte ha skurit ner på någonting och cb var ju igång enligt maskroos , han blev så Kramgo efter att ha rökt
Citera
2013-11-10, 08:28
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Där har jag varit en gång, faktiskt. ZZ top spelade och jag var på Southfork Ranch och tänkte att detta stället är jag.
Skithögen kommer att få sona för sitt djävulska tilltag. Fattar inte du det ?
Du kan vara lugn, fs kommer inte ut på många år men mj drog tyvärr det kortaste strået sett till vad svensk rättvisa kan tänkas dela ut för straff till pundaren
Citera
2013-11-10, 08:32
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Sure du har och det kan du väl bevisa då hoppas jag.,
Nej, men du HD borde väl räknat in detta då tycker du inte det. Trolla vidare du.
Den där storyn har vi hört gång på gång av detta gäng , kommer du inte ihåg vilka insiderkällor man hade på att resning inte skulle beviljas ?

Man trollar hela tiden sanningen är vad gw sagt hela tiden
Citera
2013-11-10, 08:47
Bannlyst
Citat:
Jag har tillgång till en hel del och utifrån det så har inga tekniska bevis lutat mot F.S.
Snarare 'är att åklagaren får bolla med gamla åklagares fadäser inför nya rättegångsförhandlingar.

Ja, föga trevligt uppdrag, speciellt med tanke på om åklagaren drar kortaste strået, då får Svenkvist se ut som en idiot - den 1:a som misslyckas med en resning i ett mord.
En merit jag antar man inte tar med i CV:t
Citera
2013-11-10, 08:51
Medlem
Konservatics avatar
Jag uppmärksammade förresten en sak , det fanns ett lädersnöre som fs inte ville prata om i förhören men kika på hans konto, där har han betalt för ett lädersnöre, även en skribent här inne frågade artmix om snöret som låg framme på ett bord
Citera
2013-11-10, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tictok
Vet inte om de tagits upp men enligt västnytt på svt så är det sambon som anhållits.
Kan för iövrigt meddela att polisen var inne på Burger King i stora höga igår och ville ha övervakningsfilmer (dom har dock inga kameror) samt visade bild på en kille och undrade om någon sett honom, enligt min källa föreställde bilden en kille som hade långt hår och såg sliskig ut.

Detta inlägg försvann under natten?, men är intressant.
Polisen undersöker och förhör vittnen runt BurgerKing att ha i rättegången ?

Kaffemannen & BK:
https://www.flashback.org/p45969442#p45969442
https://www.flashback.org/sp45971110

Roligt att se att Polisen springer på trådinlägg
För lite på fötterna ?
Citera
2013-11-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Detta inlägg försvann under natten?, men är intressant.
Polisen undersöker och förhör vittnen runt BurgerKing att ha i rättegången ?

Kaffemannen & BK:
https://www.flashback.org/p45969442#p45969442
https://www.flashback.org/sp45971110

Roligt att se att Polisen springer på trådinlägg
För lite på fötterna ?

Hur ska du ha det?
Gör polisen nått så hånar du dom, gör dom inget så hånar du dom.
Och samma visa med ALLA som står på lagens sida eller offrets familj, spendera din tid istället och skriv kärleksbrev till FS så han har något att läsa i cellen, tror jag alla skulle uppskatta.
Citera
2013-11-10, 09:44
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Varför skulle polisen söka information 3 år efteråt.....När dom vet att man inte får spara inspelningarna över 1-2 veckor
Åklagaren har så det räcker för en fällande dom
LJ:s uppgifter vidimerades till 100% när man till slut hittade MJ....Om han inte är ett "medium" hur kunde han se en pundare som liknar FS i en bil som är den samma som MJ:s med ett stort paket som överensstämmer med vad man fann på fyndplatsen....
En "eloge" till LJ som framträder och "hjälper till" att fälla kvinno- barn- o djur-misshandlande asholet Fidde S vid den kommande rättegången..Han är rökt utan tvekan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in