2013-11-09, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Om man nu kollar in resningsansökan så fattas det uppbackning för "stjärnvittnet L.J:s" iaktagelser och att inte ens söka denna/dessa män som kan styrka hans berättelse är om något rättsosäkert.

Om vi sen ska titta på de män M hade kontakt med så brister det även där att polis inte grundligt kollat upp dessa män. Bl.a finns det en manlig bekant till M som hon hade kontakt med kort tid innan hon "försvann" och som hon ville träffa, Den killen inkom i båt till Stenungsund med sina vänner dagarna före hennes försvinnande (har inte fastställts exakt vilken dag) men avvek snabbt hem igen i taxi. Polis har varken kollat av taxibolag eller kollat upp vilken exakt dag killen var till Stenungsund.
Detta är bara ett av alla exempel på hur polis endast lyssnat av de män som M haft kontakt med tiden innan hon mördades.

Hade önskat att polis och åklagare lärt sig av tidigare misstag.

Tydligen så har L:s mobiltrafik undersökts så det är väl underbart i så fall, eller hur ?
Citera
2013-11-09, 23:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Jag har faktiskt funderat på varför FS vart friad i tidigare rättegångar och den ENDA slutsats jag kan lämna här är att frifräsarfriman's kaffe var lite för mycket spetsat dessa dagar.

Rättssäkerheten går förlorad när en kallhamrad mördare går på den lokala Ica affären och handlar ett 6 pack och ett paket Prince och beblandar sig med skötsamma barnfamiljer. Det förstår du säkert också, fnurra.
Frimans kaffe påverkade knappast hovrättens beslut, som var praktiskt taget enigt med tingsrättens.
Citat:
Tydligen så har L:s mobiltrafik undersökts så det är väl underbart i så fall, eller hur ?
Varför skulle det vara underbart?
Citera
2013-11-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Och när ska rättegången vara?
Inget datum är utsatt. Men mina källor säger att den väntas i början /mitten av december, som det ser ut just nu i varje fall...
Citera
2013-11-09, 23:55
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Uppenbart utifrån handlingar är att det inte finns något i L.J:s mobil/mobillogg som talar för att han haft något samtal/sms som kan tillstyrka hans uppgifter i förhör om hans iaktagelaser tiden för Ms försvinnande. Inga samtal som han påstått sig haft vid rastplats finns i hans simkort.

Källa:Polis som undersökt L.J:s mobil.
Citera
2013-11-10, 00:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Uppenbart utifrån handlingar är att det inte finns något i L.J:s mobil/mobillogg som talar för att han haft något samtal/sms som kan tillstyrka hans uppgifter i förhör om hans iaktagelaser tiden för Ms försvinnande. Inga samtal som han påstått sig haft vid rastplats finns i hans simkort.

Är det så att du påstår att du har tagit del av polisens underlag på mobiltrafiken/data som tillkommit efter man tog upp förundersökningen då man fann Marinas kvarlevor? Eller är det så att du inte fattat att du sitter på förlegat material, som är bedömt men numera är undanröjt för ny bevisning?
Förstår inte riktigt vad du svamlar om måste jag säga.

Är det du eller HD som tagit beslut om att det här målet ska tas om? Och är det HD som direkt uttalat att Fredrik inte talar sanning? Är det så att budskapet inte har gått in?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-10 kl. 00:05.
Citera
2013-11-10, 00:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är det så att du påstår att du har tagit del av polisens underlag på mobiltrafiken/data som tillkommit efter man tog upp förundersökningen då man fann Marinas kvarlevor? Eller är det så att du inte fattat att du sitter på förlegat material, som är bedömt men numera är undanröjt för ny bevisning?
Förstår inte riktigt vad du svamlar om måste jag säga.

Är det du eller HD som tagit beslut om att det här målet ska tas om? Och är det HD som direkt uttalat att Fredrik inte talar sanning? Är det så att budskapet inte har gått in?
Jag har tidigare skrivit att jag tagit del av polisens underlag från 2013 rörande L.J:s mobil/mobilmast.

Alltså det nyaste undersökning polis gjort.
Citera
2013-11-10, 00:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag har tidigare skrivit att jag tagit del av polisens underlag från 2013 rörande L.J:s mobil/mobilmast.

Alltså det nyaste undersökning polis gjort.

Sure du har och det kan du väl bevisa då hoppas jag.,
Nej, men du HD borde väl räknat in detta då tycker du inte det. Trolla vidare du.
Citera
2013-11-10, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Frimans kaffe påverkade knappast hovrättens beslut, som var praktiskt taget enigt med tingsrättens.
Varför skulle det vara underbart?
FrifräsarFrimans påhittade pondus påverkade de adepter som såg upp till och såg hans röda näsa som en fyr till sanningen. Underbart är det väl q att rättvisan hinner ikapp ?

Citat:

LJ:s mobilrörelser har människor som kan något ( inte du alltså ) koll på vetdu.
Citera
2013-11-10, 00:34
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Sure du har och det kan du väl bevisa då hoppas jag.,
Nej, men du HD borde väl räknat in detta då tycker du inte det. Trolla vidare du.
Ha tålamod tills fallet återigen tas upp till HR:en.
Citera
2013-11-10, 00:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
FrifräsarFrimans påhittade pondus påverkade de adepter som såg upp till och såg hans röda näsa som en fyr till sanningen. Underbart är det väl q att rättvisan hinner ikapp ?

LJ:s mobilrörelser har människor som kan något ( inte du alltså ) koll på vetdu.
Kan du utveckla? Skulle Frimans påhittade ponuds påverka HR, som är adepter som såg upp till hans röda näsa? Eller vad menar du?

Jag tvivlar på att rättvisan finns i sikte.

Varför tror du att någon har koll på LJ:s mobilrörelser?
Citera
2013-11-10, 00:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ha tålamod tills fallet återigen tas upp till HR:en.

Nja, det behövs inte saken är väl ganska klar precis som från dag 1. Du hade ingen slask och du påstår eller ger sken av att du skulle ha sekretessbelagt material. Nåväl de blir ett svidande nederlag för försvaret i kommande HR. Lagexperten har handplockat åklagare och nu har HD sagt sitt, så adios and goodbye Fredrik, och svans.

Citat:

TR är inte ens nämnd i HDs beslut det är för låg rang helt enkelt, och han har väl inte varit i domstolen sen han totalt gjorde bort sig kan man säga. Här resonerar HD enbart va som bedömts i HR:
Det ena hovrättsrådet Per Rinell som beddömde Fredrik sist i HR har tidigare begått allvarliga rättegångsfel och hans beslut går som en visa i HD. Minst sagt har man haft det sämsta i bedömningsväg man kan tänka sig i både TR och HR. Skägget är numera i brevlådan för båda instanserna. Högsta ort har meddelat sitt beslut om att resa fallet. Och med det kan man bortse från att se till vad en del påstår sig ha i sekretessbelagt material i fallet.
Skulle vilja se det Hovrättsråd som inte kommer lusläsa HDs beslut.

Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-10 kl. 00:48.
Citera
2013-11-10, 00:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

De är inte jag som mastat och undersökt L.J mobil utan det är polisen som gjort det.
Det finns redovisat i bilaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in