2010-08-05, 17:58
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Förmodligen inte, Svartedalen är långt ifrån öde. Dessutom övar många hundägare och flera ras/brukshundsklubbar både sök och spår i området. Sen har svampen kommit stort de senaste veckorna.
Nej det är absolut inte öde, men det finns ju många platser där som inte är speciellt lättåtkomliga. Men om hon finns där får vi ju såklart hoppas att du har rätt
Citera
2010-08-05, 18:00
Medlem
En teori:
Något händer i bostaden alt. när hon skjutsar honom till pendeln. Lite M.Alm-liknande. Han kan gömma kroppen var som helst och sedan parkera bilen vid pendeln för att åka hem till gtb. Det kan ha gått lång tid mellan att de lämnade hemmet tills att bilen parkerades. Kanske f.d. även fick låna pengar?

En sak som talar emot min teori är väl att när hennes pappa sökte henne hemma, fann han fd sambon där påtänd.
Att lulla omkring påtänd när sambon försvunnit verkar vara mer en bedövande handling än en lust att flyga lite.
Citera
2010-08-05, 18:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Nej det är absolut inte öde, men det finns ju många platser där som inte är speciellt lättåtkomliga. Men om hon finns där får vi ju såklart hoppas att du har rätt
Dessutom bör det vara någorlunda nära en bilväg. En kropp kan vara tung att kånka.
Citera
2010-08-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating

Jag läste eller hörde att folk sällan släpar in mördat folk längre än ca 50 meter in i skogen på grund av att det helt enkelt är för tungt.

Fast å andra sidan hade jag bott så nära Svartedalen hade jag haft en 4hjuling...

Edit: Quarrel hann före fast han missade min lilla twist.
Citera
2010-08-05, 18:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Jag läste eller hörde att folk sällan släpar in mördat folk längre än ca 50 meter in i skogen på grund av att det helt enkelt är för tungt.

Fast å andra sidan hade jag bott så nära Svartedalen hade jag haft en 4hjuling...

Edit: Quarrel hann före fast han missade min lilla twist.

Det handlar även om rädsla att bli upptäckt, kånkandes på en död människa
Citera
2010-08-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det handlar även om rädsla att bli upptäckt, kånkandes på en död människa

Jo naturligt vis är det så.
Citera
2010-08-05, 18:13
Medlem
mrseubs avatar
Nu vet inte jag hur gammal den här bilden http://gt.expressen.se/nyheter/1.2086295/sista-sparet-av-marina-31 är, eller var den togs och av vem, MEN det står en icke svensk-reggad bil utanför fönstret, man ser reg.nr. tydligt. Vet inte om det betyder något, men ville iaf länka.
Senast redigerad av mrseub 2010-08-05 kl. 18:31.
Citera
2010-08-05, 18:16
Medlem
Vet inte om de tagits upp men enligt västnytt på svt så är det sambon som anhållits.
Kan för iövrigt meddela att polisen var inne på Burger King i stora höga igår och ville ha övervakningsfilmer (dom har dock inga kameror) samt visade bild på en kille och undrade om någon sett honom, enligt min källa föreställde bilden en kille som hade långt hår och såg sliskig ut.
Citera
2010-08-05, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns mycket som kan räcka till sannolika skäl. Han kan ha gömt kroppen och tagit bilen till Stora Höga, gjort bankomatuttaget och tagit tåget hem till Göteborgsområdet.

Jo, men frågan är vad som i dagsläget gör att polisen håller honom på sannolika skäl. Han har knappast erkänt ovanstående.
Citera
2010-08-05, 18:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tictok
Vet inte om de tagits upp men enligt västnytt på svt så är det sambon som anhållits.
Det var nytt, bekräftas här: http://svt.se/2.34007/1.2097360/37-arig_man_anhallen_for_mord_pa_forsvunnen_kvinna?li d=puff_2097360&lpos=rubrik
Citat:
En 37-årig man anhölls på torsdagen misstänkt för att ha mördat sin ännu försvunna 31-åriga sambo, en kvinna från Stenungsundsområdet.
Citera
2010-08-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrseub
Nu vet inte jag hur gammal den här bilden http://gt.expressen.se/nyheter/1.2086295/sista-sparet-av-marina-31 är, eller var den togs och av vem, MEN det står en polskreggad bil utanför fönstret, man ser reg.nr. tydligt. Vet inte om det betyder något, men ville iaf länka.

Det där ser inte ut som en polsk regplåt utan snarare en spansk plåt (http://www.worldlicenseplates.com/jpglps/EU_Spain_GI.jpg den nere till höger alt. nere till vänster), gissar på att regnret är 5058 BZY.
Citera
2010-08-05, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av catami
En teori:
Något händer i bostaden alt. när hon skjutsar honom till pendeln. Lite M.Alm-liknande. Han kan gömma kroppen var som helst och sedan parkera bilen vid pendeln för att åka hem till gtb. Det kan ha gått lång tid mellan att de lämnade hemmet tills att bilen parkerades. Kanske f.d. även fick låna pengar?

En sak som talar emot min teori är väl att när hennes pappa sökte henne hemma, fann han fd sambon där påtänd.
Att lulla omkring påtänd när sambon försvunnit verkar vara mer en bedövande handling än en lust att flyga lite.

Den uppgiften har jag missat. Vilket media har uppgett detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in