Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-09, 22:25
  #1
Medlem
Jag behöver skyddad identitet inom en snar framtid.
Problemet är att jag inte har några "bevis" för detta. Varför ska man ens behöva en anledning? Sjukt.

Varför jag kommer vara en måltavla är för att jag kommer rakt emot de mäktigaste personerna i världen och jag litar inte på någon längre. (Jag har inte nått paranoid stadiet)

Vad gör man?

Egentligen känns det onödigt med skyddad identitet när jag tänker efter. Jag menar, med pengar kommer man ju förbi allt.

Livvakter med en rigorös säkerhet låter snarare bättre, desto dyrare dock.
Citera
2013-11-09, 22:33
  #2
Avstängd
fislurkens avatar
Förväntade du dig att du bara kontaktade aktuell myndighet och sa "hej nu vill jag ha skyddad identitet" det krävs verkligen lite mera.
Citera
2013-11-09, 22:34
  #3
Medlem
ebqts avatar
Om du inte har en vettig anledning lär du inte få skyddad identitet i Sverige. Det behövs en anledning därför att det annars finns en risk att det skulle utnyttjas utav folk som inte behöver det såklart.

Man kan ju inte storma in hos polisen och säga att grannen är sur för att man glömt att skotta trottoaren och att man nu behöver ny identitet direkt. Lite måtta får det allt vara.
Citera
2013-11-09, 22:36
  #4
Avstängd
nopathys avatar
Så du har världens mäktigaste människor mot dig, och du tror skyddad identitet kommer hjälpa dig? Och du skriver på Flashback? Och du joinade för en månad sedan?

Troll, troll, troll.
Citera
2013-11-09, 22:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Förväntade du dig att du bara kontaktade aktuell myndighet och sa "hej nu vill jag ha skyddad identitet" det krävs verkligen lite mera.

Varför ska jag behöva säga varför? Det är en självklarhet.
Precis som det är en självklarhet att NSA inte får spionera på Europeiska ministrar.

Citat:
Ursprungligen postat av ebqt
Om du inte har en vettig anledning lär du inte få skyddad identitet i Sverige. Det behövs en anledning därför att det annars finns en risk att det skulle utnyttjas utav folk som inte behöver det såklart.

Man kan ju inte storma in hos polisen och säga att grannen är sur för att man glömt att skotta trottoaren och att man nu behöver ny identitet direkt. Lite måtta får det allt vara.

Eftersom pengar styr de verkställande organet (regeringen) så är det exakt därför det inte finns någon vettig anledning i någons ögon. Vad fan ska jag skriva?

"Dom som styr er, pengar alltså, är ute efter mig, eftersom jag kommer sätta deras fallerande system i gungning med radikala idéer kommer de förlora makt och pengar, kan jag få skyddad identitet?"

Och jag frågar inte efter en ny identitet, jag är bara ut efter en sekretessmaskering till en början. Sedan löser jag det.
Citera
2013-11-09, 22:58
  #6
Avstängd
fislurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevEvo
Varför ska jag behöva säga varför? Det är en självklarhet.
Precis som det är en självklarhet att NSA inte får spionera på Europeiska ministrar.



Eftersom pengar styr de verkställande organet (regeringen) så är det exakt därför det inte finns någon vettig anledning i någons ögon. Vad fan ska jag skriva?

"Dom som styr er, pengar alltså, är ute efter mig, eftersom jag kommer sätta deras fallerande system i gungning med radikala idéer kommer de förlora makt och pengar, kan jag få skyddad identitet?"

Och jag frågar inte efter en ny identitet, jag är bara ut efter en sekretessmaskering till en början. Sedan löser jag det.

Du får nog betrakta dig som kvällens Flashback pajas
Citera
2013-11-10, 01:34
  #7
Medlem
ebqts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevEvo
Varför ska jag behöva säga varför? Det är en självklarhet.
Precis som det är en självklarhet att NSA inte får spionera på Europeiska ministrar.



Eftersom pengar styr de verkställande organet (regeringen) så är det exakt därför det inte finns någon vettig anledning i någons ögon. Vad fan ska jag skriva?

"Dom som styr er, pengar alltså, är ute efter mig, eftersom jag kommer sätta deras fallerande system i gungning med radikala idéer kommer de förlora makt och pengar, kan jag få skyddad identitet?"

Och jag frågar inte efter en ny identitet, jag är bara ut efter en sekretessmaskering till en början. Sedan löser jag det.
En sekretessmaskering hjälper väl inte om staten som håller i hela kalaset skulle vända sig emot dig då du "kommer sätta deras fallerande system i gungning"?

Fly landet är din enda lösning.
Citera
2013-11-10, 02:00
  #8
Medlem
Ballistens avatar
Behövs ingen skyddad identitet för dig min vän.

Koppla upp dig till VPN-tunnel eller använd flera rörliga identiteter. Du behöver bara använda din hjärna. Rör det sig om personer utanför Sverige bör du flytta utanför EU
Citera
2013-11-10, 10:47
  #9
Medlem
Marlboromans avatar
Lägg ut det du vet, för alla. Försäkra dig genom att ta kontakt med flera olika kontakter för att skydda dig och ge dom informationen att avslöja om något händer dig! Och låt dom som är efter dig veta genom att tex genom flashback att du har informationen säkrad hos flera källor!
Citera
2013-11-10, 10:47
  #10
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Behövs ingen skyddad identitet för dig min vän.

Koppla upp dig till VPN-tunnel eller använd flera rörliga identiteter. Du behöver bara använda din hjärna. Rör det sig om personer utanför Sverige bör du flytta utanför EU


Vpn tunnlar hjälper inte, har sett snuten ta sig förbi sådana!
Citera
2013-11-15, 12:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Vpn tunnlar hjälper inte, har sett snuten ta sig förbi sådana!

Bullshit. Visst om du kör nåt publikt skit som de betalar pengar för. Vill myndigheterna ta reda på något så finns det vägar att gå där de med lagligt stöd helt enkelt tar reda på vem som pröjsat men de kan inte se vilken fysisk person som gjort något (inte för att det spelar någon större roll om de väl beslagtar din dator i slutändan då sådant visat sig hålla i rätten).

Citat:
Ursprungligen postat av RevEvo
Jag behöver skyddad identitet inom en snar framtid.
Problemet är att jag inte har några "bevis" för detta. Varför ska man ens behöva en anledning? Sjukt.

Varför jag kommer vara en måltavla är för att jag kommer rakt emot de mäktigaste personerna i världen och jag litar inte på någon längre. (Jag har inte nått paranoid stadiet)

Vad gör man?


Den enda säkra metoden är att använda sig av kall utrustning som införskaffats anonymt och som inte används till något annat. Sen är det wardriving och publika hotspots på oregelbundna orter som gäller (glöm inte att lämna telefonen hemma, undvik trafiktullar och övervakningskameror, kör inte din egen bil osv osv).
Dock är det LÅNGT, långt, långt troligare att man egentligen behöver vård och eventuellt medicinering än att man på allvar behöver begagna sig av dylika metoder.
Att skaffa sig en skyddad identitet hjälper inte ett skit om det är myndigheter man vill gömma sig för för övrig.

Så om man inte är på rymmen från FSB, DHS eller Mossad eller är Pashtun och bor i en grotta i bergen på grund av dina många synder så är det nog rimligare att uppsöka sjukvården istället.
Citera
2017-01-21, 12:07
  #12
Medlem
Kaliber-Vits avatar
Återuppväcker tråden.

Vad krävs för att få skyddade personuppgifter idag? Krävs det en polisanmälan om olaga hot eller räcker det att personen ifråga hängts ut på nätet på ett obehagligt sätt eller har ett efterhängset ex?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback