2013-11-09, 19:28
Medlem
När kommer domen på denna idiotmänniska?
Citera
2013-11-09, 21:30
Medlem
Tropicanans avatar
tror hon heter Sandra Therese Sundblad https://static.flashback.org/img/smilies2/yes.gif
Citera
2013-11-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
När kommer domen på denna idiotmänniska?
Än är det inget rättegångsdatum utsatt. Kan nog dröja till efter nyår...
Citera
2013-11-10, 01:15
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Du kanske inte direkt försvarar detta,men du vill gärna få fram omständigheter som "friar" tjejen. Och det fattar jag inte. Finns förundersökningsprotokoll,förhör och veterinärutlåtande osv LÄS

Och,JA, jag mår mer dåligt när ett djur far illa och plågas. Djur betyder mer för mej.ok! Skulle jag se denna tjej misshandlas,skulle jag le!

Nej... nu hittar du på igen. Varför? Jag har inte någonstans på något sätt haft någon vilja till att hitta omständigheter som ska fria någon. Varför hittar du på saker och säger att jag skulle ha sagt det?

Fast å andra sidan så vore det väl bra om det fanns omständigheter som gjorde att man kunde komma fram till att hon vore oskyldig? Det är väl det ulltimata? Det är det väl alltid när det gäller brott? Men jag har inte tidigare antytt det så varför hittar du på? Jag har fortfarande inte fått svar på den ganska enkla fråga som jag först ställde. Det enda är att några mindre begåvade personer här hittar på att jag har sagt saker som inte stämmer. Återigen, varför?

Citat:
... Skulle jag se denna tjej misshandlas,skulle jag le!
Det säger väl förmodligen att du har någon form av psykisk störning. Det borde du kolla upp så du kan få hjälp att leva ett tryggare liv.
Citera
2013-11-10, 01:42
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Nej... nu hittar du på igen. Varför? Jag har inte någonstans på något sätt haft någon vilja till att hitta omständigheter som ska fria någon. Varför hittar du på saker och säger att jag skulle ha sagt det?

Fast å andra sidan så vore det väl bra om det fanns omständigheter som gjorde att man kunde komma fram till att hon vore oskyldig? Det är väl det ulltimata? Det är det väl alltid när det gäller brott? Men jag har inte tidigare antytt det så varför hittar du på? Jag har fortfarande inte fått svar på den ganska enkla fråga som jag först ställde. Det enda är att några mindre begåvade personer här hittar på att jag har sagt saker som inte stämmer. Återigen, varför?

Det säger väl förmodligen att du har någon form av psykisk störning. Det borde du kolla upp så du kan få hjälp att leva ett tryggare liv.
Menar du verkligen att det alltid är det ultimata att man inte hittar någon skyldig till ett brott? Antingen så förklarar du korkat, eller så är du, för att använda dina egna ord, mindre begåvad.
Citera
2013-11-10, 03:25
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Menar du verkligen att det alltid är det ultimata att man inte hittar någon skyldig till ett brott? Antingen så förklarar du korkat, eller så är du, för att använda dina egna ord, mindre begåvad.

Nej! Det du nu hittar på har jag aldrig sagt. Att du inte kan analysera och tolka enkla meningar gör inte mig mindre begåvad.

Jag tror det här handlar om att du (och några andra) vill fortsätta att uttrycka dig (er) på ett sätt som hörde hemma på medeltiden. När jag ställer en högst rimlig fråga som får er att låta obegåvade så gör du (ni) som du just gjorde här. Hittar på och misstolkar enkla meningar istället för att svara på den fråga jag fortfarande efterlyser ett svar på?

Ett tips är att du försöker bättra på din egna självkänsla istället så du slipper "skriva av dig" på det obegåvade sätt du gör här i tråden. Du låter bara enfaldig och tramsig. Förmodligen så är du inte äldre än 13-14 år och det får man väl ta i beaktning förmodar jag?

Naturligtvis så önskar jag att den som är skyldig till ett brott haffas och ges ett rättmätigt straff. I alla lägen vill jag det som alla normalbegåvade vill. Det ni talar om här i tråden med tortyr, svälta ihjäl en tjej och léendes stå vid sidan och se på när någon blir misshandlad låtar inte som någon diagnosfri skulle önska dock.

Att du härjar runt i övrigt på flashback med nedsättande ord om andra folkgrupper visar bara hur obegåvad du är.
Senast redigerad av nedboy 2013-11-10 kl. 03:31.
Citera
2013-11-10, 10:01
Medlem
Spelar ingen roll , Sandra har huvudansvaret om sin hund och borde straffas där efter.
Djurförbud livet ut ( gäller även akvariefiskar )
Borde fanskapet få.
Citera
2013-11-10, 12:39
Medlem
Hagganss avatar
Citat:

Citat:
Nej! Det du nu hittar på har jag aldrig sagt. Att du inte kan analysera och tolka enkla meningar gör inte mig mindre begåvad.

Jag tror det här handlar om att du (och några andra) vill fortsätta att uttrycka dig (er) på ett sätt som hörde hemma på medeltiden. När jag ställer en högst rimlig fråga som får er att låta obegåvade så gör du (ni) som du just gjorde här. Hittar på och misstolkar enkla meningar istället för att svara på den fråga jag fortfarande efterlyser ett svar på?

Ett tips är att du försöker bättra på din egna självkänsla istället så du slipper "skriva av dig" på det obegåvade sätt du gör här i tråden. Du låter bara enfaldig och tramsig. Förmodligen så är du inte äldre än 13-14 år och det får man väl ta i beaktning förmodar jag?

Naturligtvis så önskar jag att den som är skyldig till ett brott haffas och ges ett rättmätigt straff. I alla lägen vill jag det som alla normalbegåvade vill. Det ni talar om här i tråden med tortyr, svälta ihjäl en tjej och léendes stå vid sidan och se på när någon blir misshandlad låtar inte som någon diagnosfri skulle önska dock.

Att du härjar runt i övrigt på flashback med nedsättande ord om andra folkgrupper visar bara hur obegåvad du är.
(min fetning)
Jag låter dina egna inlägg svara för sig själv.
(mina understrykningar)
Lär ni er inte rättstavning på högstadiet längre, eller är det din lågbegåvning som sätter käppar i hjulet för dig?

Jag sitter här och försöker förstå hur en person som du fungerar. Du är en av få i denna tråd som har mer sympati med GM än med BO ,och så kallar du alla andra för lågbegåvade personer som dessutom har psykiatriska diagnoser? Suck. Jaja, än är inte den sista stollen född.

Tack för att du recenserar mina inlägg här på FB! Jag gillar det skarpt!
Senast redigerad av Haggans 2013-11-10 kl. 12:42.
Citera
2013-11-10, 13:03
Medlem
TrutherOfTruthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babalina
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2160701-hund-lamnades-ensam-en-manad-dog

vill veta mer om detta fall! någon som har uppgifter om vem 22-åringen kan vara?

Varför vill alla ha hennes namn för? Exakt vad är det ni vill göra med det?
Citera
2013-11-10, 13:39
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrutherOfTruths
Varför vill alla ha hennes namn för? Exakt vad är det ni vill göra med det?

Det varierar nog... En orsak till varför man vill veta vem Sandra Theresé Sundblad är, kan t.ex vara att undvika att överhuvudtaget anställa henne eller att anlita henne som barnvakt (hemska tanke..) Det handlar nog inte, för de flesta i varje fall, om att "spöa skiten ur henne och "göra kaoz och klippa tong" som den totalt nedknarkade "laserturken"". Det är betydligt trivialare än så och inte alls våldsrelaterat - det förekommer knappt att "hederliga skattebetalare" letar upp en avskyvärd person och misshandlar/dödar denne. Det händer nästan enbart inom kriminella kretsar, eller mellan personer med nära släktband.

Vi vill ha namnet, så att det blir sökbart. Och att Sandra Theresé Sundblad aldrig mer får ta ansvar för en annan människa eller ett djur. Jobb i den lokala grillkiosken, eller "check-out girl" på ICA/Lidl? - helt OK för mig. Men inte mer. Så ligger det till....

Nöjd med förklaringen?

Filmtips: "Fatal Attraction" från 1987 med Michael Douglas och Glenn Close (yummie-yummie.. ) Filmen som gav ett ansikte till termen "kaninkokerska".
Senast redigerad av theodor.busse 2013-11-10 kl. 13:58.
Citera
2013-11-10, 20:07
Medlem
Citat:

Fast å andra sidan så vore det väl bra om det fanns omständigheter som gjorde att man kunde komma fram till att hon vore oskyldig? Det är väl det ulltimata? Det är det väl alltid när det gäller brott? Men jag har inte tidigare antytt det så varför hittar du på?

Hittar på? Läs dina egna inlägg om du har dåligt minne!

Och anledningen till att man vill ha namn på denna människa,är om hon försöker skaffa ny hund. Bra för uppfödare att veta vad hon går för.
Sen kan man ju bara hoppas att någon träffar henne en sen mörk kväll ute.....
Citera
2013-11-10, 22:22
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
(min fetning)
Jag låter dina egna inlägg svara för sig själv.
(mina understrykningar)
Lär ni er inte rättstavning på högstadiet längre, eller är det din lågbegåvning som sätter käppar i hjulet för dig?

Jag sitter här och försöker förstå hur en person som du fungerar. Du är en av få i denna tråd som har mer sympati med GM än med BO ,och så kallar du alla andra för lågbegåvade personer som dessutom har psykiatriska diagnoser? Suck. Jaja, än är inte den sista stollen född.

Tack för att du recenserar mina inlägg här på FB! Jag gillar det skarpt!

Det jag säger är att om en människa är oskyldig till ett brott så är det ultimata att kunna frikänne denne? Någonting du inte verkar tycka förstås?

Jag har inte uttryckt någon sympati med någon GM. Nu hittar du på igen. Det enda jag har sagt är att jag tycker det är fel att döma en person och önska henne misshandlad, ihjälsvältas osv när man inte kan vara säker på att personen är skyldig eller oskyldig. Det tycker jag låter helt sjukt. Någonting som jag också ifrågasatte och sen kom allt påhitt om vad jag skulle ha sagt.

Citat:
Hittar på? Läs dina egna inlägg om du har dåligt minne!

Och anledningen till att man vill ha namn på denna människa,är om hon försöker skaffa ny hund. Bra för uppfödare att veta vad hon går för.
Sen kan man ju bara hoppas att någon träffar henne en sen mörk kväll ute.....

Jag behöver inte läsa mina inlägg då jag vet vad jag skriver. Svara istället! Du visar tydligt att du själv förstår hur dum du låter och därför tramsar hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in