I över en månads tid lämnade en 22-årig kvinna sin hund ensam i lägenheten i Göteborg utan vatten och mat.
[--------------]
När hundens belägenhet upptäcktes var den enligt åtalet utmärglad och kraftigt uttorkad. Den hade kraftig ögoninflammation och blödningar i munnens slemhinna. Hunden var i så dåligt skick att den fick avlivas när den kom till djursjukhuset.
Vore verkligen intressant att veta namnet på djurplågaren som dessutom har mage att neka till brottet. Hon borde utsättas för exakt samma behandling som hon utsatte ett försvarslöst djur för!!!
Hoppas detta egoistiska och hänsynslösa kräk förbjuds för all framtid att ha något djur...!
Eftersom det rör sig om en månad så gissar jag på att det är någon som varit utomlands (kanske besökt släktingar i utlandet)? Jag har ju bara mina egna spekulationer, men informera mig gärna om ni har minsta lilla detalj i det här fallet..grannar, vänner nån måste veta något?....
Har vi någon som är van vid att leta upp FUP:ar från tingsrätten som läser tro?
Skulle verkligen vilja veta namnet på den här fittan!
Har fullt upp just nu men dyker inget upp knallar jag bort själv nästa vecka och begär ut handlingarna, men ju förr desto bättre när det gäller att droppa namnet här.
När hundens belägenhet upptäcktes, skriver GP. Var det grannar som slog larm och polisen tog sig in i bostad efter att hunden fört oväsen eller?
Kan ju vara doften av avföring etc som gjort att grannarna klagat och man då har försökt ta sig in tillslut, en månads gammal hundskit kan ju inte lukta så gott :/