2013-10-31, 22:06
Medlem
babalinas avatar
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2160701-hund-lamnades-ensam-en-manad-dog

vill veta mer om detta fall! någon som har uppgifter om vem 22-åringen kan vara?
Citera
2013-10-31, 22:14
Medlem
hooomers avatar
OMG stackars hunden, ofattbart
Citera
2013-10-31, 22:17
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
I över en månads tid lämnade en 22-årig kvinna sin hund ensam i lägenheten i Göteborg utan vatten och mat.

[--------------]

När hundens belägenhet upptäcktes var den enligt åtalet utmärglad och kraftigt uttorkad. Den hade kraftig ögoninflammation och blödningar i munnens slemhinna. Hunden var i så dåligt skick att den fick avlivas när den kom till djursjukhuset.

Citera
2013-10-31, 22:24
Medlem
Vore verkligen intressant att veta namnet på djurplågaren som dessutom har mage att neka till brottet. Hon borde utsättas för exakt samma behandling som hon utsatte ett försvarslöst djur för!!!
Hoppas detta egoistiska och hänsynslösa kräk förbjuds för all framtid att ha något djur...!
Citera
2013-10-31, 22:28
Medlem
masturberas avatar
Varför skaffar hon hund om hon gör så? jävla idiot
Citera
2013-10-31, 22:32
Medlem
Lägg ut namnet direkt,ni som vet!!
Citera
2013-10-31, 22:42
Medlem
babalinas avatar
Eftersom det rör sig om en månad så gissar jag på att det är någon som varit utomlands (kanske besökt släktingar i utlandet)? Jag har ju bara mina egna spekulationer, men informera mig gärna om ni har minsta lilla detalj i det här fallet..grannar, vänner nån måste veta något?....
Citera
2013-10-31, 23:09
Medlem
Och hon förnekar brott!
Psykfall och/eller pundare?
En månads fängelse (utan mat och vatten givetvis) borde väl ändå vara tillräckligt...
Citera
2013-10-31, 23:11
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Har vi någon som är van vid att leta upp FUP:ar från tingsrätten som läser tro?

Skulle verkligen vilja veta namnet på den här fittan!

Har fullt upp just nu men dyker inget upp knallar jag bort själv nästa vecka och begär ut handlingarna, men ju förr desto bättre när det gäller att droppa namnet här.
Citera
2013-11-01, 17:24
Medlem
Kardnialvokals avatar
Låter som en pundare. De tenderar att skaffa en massa djur som de vanvårdar. Hoppas hon dör i en mycket smärtsam och utdragen överdos.
Citera
2013-11-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babalina
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2160701-hund-lamnades-ensam-en-manad-dog

När hundens belägenhet upptäcktes, skriver GP. Var det grannar som slog larm och polisen tog sig in i bostad efter att hunden fört oväsen eller?
Citera
2013-11-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av free4you
När hundens belägenhet upptäcktes, skriver GP. Var det grannar som slog larm och polisen tog sig in i bostad efter att hunden fört oväsen eller?
Kan ju vara doften av avföring etc som gjort att grannarna klagat och man då har försökt ta sig in tillslut, en månads gammal hundskit kan ju inte lukta så gott :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in