Citat:
Ursprungligen postat av
atk11
Att säga att Finland är främlingsfientliga är inte att sätta dom i en kategori.

det är fakta, och har själ. Vänner från Finland som är eniga om det. Sen har vi kära Norge på 2a plats. Tv reklam "drick te med en muslim" säger ju en hel del. Saken är iaf den att nationalitet inte borde spela någon roll. Och att människan borde ha kommit längre än så här i sin utveckling.
Även i sverige finns det statistik, ja. BRÅ kan du gå in på. Men i Sverige där det är OERHÖRT farligt att vara emot att ta in 200.000 människor år 2013 så får man "gräva" mycket mer för att hitta denna statistiken, men den finns, och där ser man precis samma tecken. I ett land som nu har 9 miljoner invånare, och som har otroligt mycket arbetslöshet redan tycker jag inte man ska ta hit fler arbetslösa.(Hmm, om man tar somalier som grupp är arbetslösheten väldigt hög, skiftat lite mellan åren men mellan 78-90%)
Även i svensk statistik så är dem oerhört överrepresenterade vad gäller brott, invandrare från mena-länder alltså. Det är "fakta" så som du säger om att Finland är "Främlingsfientligt". På samma sätt som en kommun inte vill att en arbetslös med socialbidrag ska bosätta sig i deras kommun(Om du har socialbidrag, så i de flesta fall är inte kommunen du vill flytta till särskilt glada över att ta över att ge dig socialbidrag.) så vill jag inte ha in folk här, som är oerhört överrepresenterade i brott. Vill inte heller att kvinnor ska bli våldtagna mer, och liknande.
Jag babblar och är skittrött, men herregud, du kan inte säga emot det stycket där jag säger att svennar i fängelse är kanske fler till antalet, men att om man tar hänsyn till hur många som finns i landet så är vi "underrepresentarade" och invandrare från Mena-länder otroligt överrepresenterade, ungefär liknande siffror. Självklart inte exakt samma siffror, men på ett ungefär.
Finns undersökningar om detta i många många länder, och i alla fall så ser man just det här mönstret.
Många gånger skylls det på utanförskap. Men invandrare från Asien begår FÄRRE brott än svennar.
Och de har även mindre arbetslöshet än invandrare än mena-länder.
VÄLKOMNA HIT ASIATER!
Jag är egentligen mest emot att ta in så SJUKT många invandrare. Landet mår redan dåligt. Behöver ej mer brott eller arbetslöshet. Ta in färre, låt dem faktiskt kunna "sprida sig" i landet, och inte bara bli satta i områden, så att det blir stora områden med invandrare.