2013-11-09, 08:18
Medlem
kopierameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Dick Harrison ska man ta med en nypa salt, att jorden är kupad har folk alltid vetat, men att den är som ett klot visste man naturligtvis inte.

Det finns folk som är säkra på motsatsen och har förmodligen rätt

http://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=11211.0#.Un3g3PlWwdo

Jorden är platt.
Citera
2013-11-09, 10:37
Medlem
Findusams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopieramera
Det finns folk som är säkra på motsatsen och har förmodligen rätt

http://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=11211.0#.Un3g3PlWwdo

Jorden är platt.

Har för mig att The Flat Earth Society är ett skämt och ingen seriös organisation. Eller har jag fel?
Citera
2013-11-09, 10:45
Medlem
kopierameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusam
Har för mig att The Flat Earth Society är ett skämt och ingen seriös organisation. Eller har jag fel?
Du har fel. Följ länken så ser du.
Citera
2013-11-09, 13:22
Medlem
HasseBanans avatar
För att upptäcka din själ ska du göra såhär:

De flesta av oss försöker väl vara personligheter med våra egna ansiktsuttryck och blickspel. Försök "experimentera" lite med din personliga utstrålning. Du kan börja med att försöka ta efter filmstjärnor eller andra kända personer du ser upp till. Härma deras blickspel osv.

Snart kommer du att upptäcka att dina ögon i stort sett kan förmedla vilka känslor som helst. Vad du än tänker på eller känner kan du förmedla med dina ögon,

Det är där du har själen. Känslorna är vår själ och våra ögon speglar vår själ och vår personlighet.

Det är när du börjar upptäcka att du är något mer än bara din kropp som det intressanta börjar.
Citera
2013-11-09, 14:02
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
För att upptäcka din själ ska du göra såhär:

De flesta av oss försöker väl vara personligheter med våra egna ansiktsuttryck och blickspel. Försök "experimentera" lite med din personliga utstrålning. Du kan börja med att försöka ta efter filmstjärnor eller andra kända personer du ser upp till. Härma deras blickspel osv.

Snart kommer du att upptäcka att dina ögon i stort sett kan förmedla vilka känslor som helst. Vad du än tänker på eller känner kan du förmedla med dina ögon,

Det är där du har själen. Känslorna är vår själ och våra ögon speglar vår själ och vår personlighet.

Det är när du börjar upptäcka att du är något mer än bara din kropp som det intressanta börjar.

Sorry! Jag upptäckte bara min personlighet. Själen lös med sin frånvaro.
Citera
2013-11-09, 14:10
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Sorry! Jag upptäckte bara min personlighet. Själen lös med sin frånvaro.

Okej, tänk så här då. Du vet att du fått en större summa pengar på ditt konto och är eld och lågor över att få spendera dem på prylar du länge velat ha men inte haft råd med.

Du är ivrig som fan när du går ner på stan. Är det själen som styr dina steg eller kroppen?
Citera
2013-11-09, 14:34
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Okej, tänk så här då. Du vet att du fått en större summa pengar på ditt konto och är eld och lågor över att få spendera dem på prylar du länge velat ha men inte haft råd med.

Du är ivrig som fan när du går ner på stan. Är det själen som styr dina steg eller kroppen?

Det är kroppen.
Citera
2013-11-09, 14:39
Bannlyst
Egot
Citera
2013-11-09, 14:41
Medlem
DenLedes avatar
Citat:

Kroppen, enligt mig.

Att du reflekterar över det faktumet, är själen.
Köttet drar i själen till förbannelse. Så till den grad att du ibland börjar tro att du är din drift.
Citera
2013-11-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Måste bara kolla, eftersom du nu var lite på kuckiluren igår....är det något av ovanstående du fortfarande håller fast vid?

Jag förstår att du har någon form av kritik mot resonemanget. Försök sluta se diskussionen som en tävling där du ska vinna. Måste jag påpeka än en gång att jag inte försöker tala om för någon hur det ligger till. Inte heller argumenterar jag för att övertyga någon om att Gud eller en själ är orsaken till livets uppkomst. Jag försöker förstå hur den vetenskapliga modellen förklarar liv.

Så jag har inte en ståndpunkt att stå fast vid.

Är det ett felaktigt resonemang att livsformer är energi? Stämmer det att energi alltid tar minsta motståndets väg? Isåfall måste väl biologiskt liv vara definitionen av minsta motståndets väg för energi på vår planet? Annars borde planeten vara en långsamt svalnande stenbumling utan biologiskt liv.
Jag har fastnat vid tanken på att liv inte verkar vara en energieffektiv väg att gå. Eftersom biologiskt liv är energi så drar jag slutsatsen att när det kommer till biologiskt liv så tar energi inte minsta motståndets väg. Kan du förklara hur det hänger ihop?
Senast redigerad av bottenslam 2013-11-09 kl. 14:49.
Citera
2013-11-09, 15:11
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Kroppen, enligt mig.

Att du reflekterar över det faktumet, är själen.
Köttet drar i själen till förbannelse. Så till den grad att du ibland börjar tro att du är din drift.

Vad jag menar är att själen styr oss mer än vi tror. Vi får lära oss att vi är enbart våran kropp och att känslor är resultat av kemiska reaktioner i hjärnan. Men om det vore så enkelt skulle vi ju kunna stå emot alla våra begär och behov, endast genom att inbilla oss att vår kropp begränsar oss.
Citera
2013-11-09, 15:25
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Vad jag menar är att själen styr oss mer än vi tror. Vi får lära oss att vi är enbart våran kropp och att känslor är resultat av kemiska reaktioner i hjärnan. Men om det vore så enkelt skulle vi ju kunna stå emot alla våra begär och behov, endast genom att inbilla oss att vår kropp begränsar oss.

Nej, du glömmer att hjärnans funktion (vilken är en del av kroppen) är just att bedöma vilka kroppsliga begär och vilka framtida behov vi ska ge utlopp för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in