Citat:
Ursprungligen postat av
wooten
Men detta har du fått svar på flertalet ggr. Du ignorerar ständigt
Hamilkars uträkningar och viftar undan dessa med "fler mutationer ger bara mer skit" och det efter otaliga påstötningar om svar. Du undflyr förklaringen så långt du kan och när densiteten av påstötningarna blir tillräckligt stor (där densiteten i detta fallet är påstötningar/tidsperiod) så kommer denna standardförklaring i en mer eller mindre diskret form: "Fler mutationer ger bara mer skit", när uträkningen precis demonstrerat vad mutationer, och vad fler mutationer kunnat åstadkomma. (Om du bemött detta på sista tiden ber jag naturligtvis om ursäkt och du får gärna länka isf.)
Jag vet inte om du förvrängt min slutsats av Hamilkars beräkningar att "en massa mutationer resulterar i en massa skit" till att i din förvrängda form bli "Fler mutationer ger
bara mer skit" med avsikt eller bara av slarv.
Mutationer ger inte bara skit men ju fler mutationer som sker och ju högre mutationstakten är desto mer skit blir resultatet.
Detta torde även Hamilkar hålla med om och vilken vetenskapsman som helst.
Men många här på Flashback verkar tro att mutationer på nåt sätt skulle vara något positivt för en organism.
Alla de olika system som olika former av organismer har för att skydda sig och reparera mutationer borde kunna uppfattas även av er. Och ni borde ana orsaken till varför dessa system finns.
Jag har i flera inlägg bemött Hamilkars uträkningar. Och förklarat varför fler mutationer ger mer skit.
Detta borde du inte ha undgått. Ändå tjatar du om detta om och om igen. Varför?
Du måste försöka förstå vad Hamilkars uträkningar visar och vad dom inte visar.
Utifrån den mutationstakt som man gör sina beräkningar så blir resultatet fler eller färre mutationer resultatet.
Hamilkars uträkningar visar inte kvalitén på informationen som mutationerna måste resultera i för att kunna orsaka någon positiv förändring.
Citat:
Det blir väldigt tydligt att du och din världsbild avskyr detta inlägg som pesten. Dock står det som ett berg framför allt som rör vad mutationer förmår att åstadkomma som du kastar ur dig. Och du måste veta att inget av detta har någon relevans, varken för dig eller för någon annan, innan du lyckats ta dig över berget.
Oavsett vilken världsbild man har så är mutationernas natur den samma.
Det är inte jag som har ett berg att ta mig över. Det är evolutionisten som har ett berg att ta sig över innan man har förklarat hur felaktiga och misslyckade kopieringar av DNA kan resultera i den specificerade och komplexa information som krävs för en utveckling från bakterie till människa.
Citat:
Och här är vi igen. Du har fått svar på detta stebe2. Ungefär femtioelva ggr. Det du däremot inte gjort är att bemöta dessa uträkningar. Du har inte tagit dig över berget. Ta dig över berget eller ta till dig uträkningarna och ändra världsbild eller fortsätt att ignorera. Men låtsas inte som att du aldrig sett ett motargument mot det du tog upp här. Det är ren ohederlighet, ja lögn rent av. Och du vet ju hur gud ser på sådant?
Du har nog tjatat om Hamilkars inlägg femtioelva ggr. Det stämmer nog rätt bra.
Att du missat att jag bemött inlägget ett antal gånger och förklarat varför det inte förklarar hur utveckling från bakterie till människa varit möjlig blir ju ganska tröttsamt och väldigt konstigt.
Kanske du istället för att beskylla mig för ohederlighet och lögn skulle försöka med egna ord förklara hur du förstått Hamilkars beräkningar och varför du menar att dessa skulle vara ett stöd för utvecklingen från bakterie till människa.
Då får jag något från dig som jag kan bemöta.
stebe2