Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona
Du skrev om att man hittade fingrarna,
och det går att tolka som att du menar fingrarna separat, och dessutom har du fortfarande inte fattat vilka kroppsdelar som hittades var, trots att du hängt över tråden dygnet runt i ett halvår och skrivit tusentals inlägg. Du var tvungen att fråga om vad man hittat på fyndplatserna nyligen, och detta gäller ju extremt grundläggande fakta, som du fortfarande inte tagit in. Det är groteskt. Armar med faststittande händer hittades på Eugenivägen, i början av augusti. Hade man fått fingeravtryck runt 20:e juli hade man haft hela 3 veckor till för att spana, utreda, och kanske hade fallet varit löst då. 3 veckor är en ocean av tid i dessa sammanhang, just i början av arbetet. Och förrresten, att du rättar Jago angående identifieringen och låtas som om det var du (det var ju jag) som såg misstaget, det är så patetistk

Men herrejösses, då har du tolkat fel
Anledningen till att jag öppet ställde frågan var för att jag ville ha klarhet eftersom en annan skribent i tråden hävdade att det var "fötterna" som användes för att bestämma identiteten på kvarlevorna och att detta skedde efter att fyndplats två upptäckts den 7 augusti.
Och visst har du rättat Jago, det är dock allmänt känt att det var fingeravtrycken som användes vid identifieringen men tyvärr mindes jag fel angående om det var vid Talludden eller Eugeniavägen som fingrarna med TILLHÖRANDE händer nu återfanns.
En storm i ett vattenglas
Vill återkomma till Rådens vittnesmål under ed i domstolarna, det är väl bara ett vittne som vittnar under ed som kan åtalas för mened om han eller hon inte talar sanning ?
Läkarna var väl de åtalade och har väl inte "vittnat" under ed mig veterligt ?
Anledningen till att jag tjatar om detta är att vi borde få lite klarhet i detta en gång för alla, varför skulle en kvinnlig polis göra sig det stora besväret att vittna falskt ?
Vad skulle anledningen vara och i vilket syfte ?
Rådens vittnesmål är trovärdigt med tanke på konsekvenserna det skulle få om hon nu medvetet talade osanning i rätten i ett så pass uppmärksammat mål.