2013-11-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vi kan ju lägga till sista sända sms var 18.40 och hon svarade inte på sms som ankom 19.31 till VB's mobil, borde varit i stort intresse för henne att svara då hon initierat sms-konversationen denna kväll med MB.. jag tror inte hon kunde svara helt enkelt.

var det inte då de skulle ha haft "sexuellt umgänge"? skulle förklara att hon inte svarar.
Citera
2013-11-08, 17:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
att KJ ändrar tidpunkten då VB skall ha gått, står detta med i NSD:s liverapport, vilken sida?
ja för alla som vill se logiskt samband mellan VB:s mobilrörelse vid tidpunkten och tiden då MB anländer är detta glada nyheter, men vad anger KJ för skäl till att ändra sig? är dom troliga? jag vet det sändes ett dubbelsavsnitt av Family guy, kan tex VB gått efter det första som slutade 21:30? fortfarande lite tight om tid då.

Och hur ska detta rörelsemönster matcha menar du? MBs mobil vid tiderna är inte ens i närheten av där VBs mobil befinner sig, så vänligen ta och se till den fakta som finns.

20:30 säger KJ (misstänkt för mord)att hon gick, men saken är den att mobilen stannade hela tiden i KJs lägenhet. Mobilen har inte lämnat hemmamasten så att säga, och sedan stängdes hennes telefon av onaturligt.
Och vad MB gjorde då står utförligt i FUP.

Citat:
var det inte då de skulle ha haft "sexuellt umgänge"? skulle förklara att hon inte svarar.

Det finns inget som tyder på sexuellt umgänge. Däremot ser man ett samband med larm 112 kl 17:? och att hon slutade sms:a 18:40- OM hon nu skickade det sista sms:et själv dvs.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-08 kl. 17:48.
Citera
2013-11-08, 17:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
att KJ ändrar tidpunkten då VB skall ha gått, står detta med i NSD:s liverapport, vilken sida?
ja för alla som vill se logiskt samband mellan VB:s mobilrörelse vid tidpunkten och tiden då MB anländer är detta glada nyheter, men vad anger KJ för skäl till att ändra sig? är dom troliga? jag vet det sändes ett dubbelsavsnitt av Family guy, kan tex VB gått efter det första som slutade 21:30? fortfarande lite tight om tid då.
Han sa igår att hon gick efter första Family guy, som slutade 20:30.
Citera
2013-11-08, 17:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och hur ska detta rörelsemönster matcha menar du? MBs mobil vid tiderna är inte ens i närheten av där VBs mobil befinner sig, så vänligen ta och se till den fakta som finns.

20:30 säger KJ att hon gick, men saken är den att mobilen stannade hela tiden i KJs lägenhet.
Och vad MB gjorde då står utförligt i FUP.
VB:s mobil befann sig i samma mobilcell som KJ:s lägenhet, inte i KJ:s lägenhet, förutom 20:32-20:38, då det är oklart var den fanns.
Citera
2013-11-08, 17:44
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Det kan mycket väl vara så att det är ett missförstånd. Personer med AS missförstår ofta-
Jo, märkte det ju längre denna rättegångsdagen led mot sitt slut. KJ verkar blanda ihop väldigt många saker, tidpunkter, ändrar berättelse osv. Uppenbart enligt mig att han har ett selektivt minne och ljuger mycket även om han skulle ha aspergers.
Citera
2013-11-08, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är polisens teori om mordplats?

I KJ:s säng som han i efterhand har forslat bort.
Citera
2013-11-08, 17:47
Medlem
Druttentrudeluttens avatar
SKYLDIG!!!
Allt snack om hans oskuld kommer från anhöriga, nära och kära här i tråden
Ni andra om det nu finns andra som tror han e oskyldig borde söka hjälp?

Om det finns en ev med gärningsman så finns han nog på tråden 24/7 och basunerar ut den ena efter den andra konspirations uppläggen och försöker lägga ut dimridåer, livrädd att KJ skall bryta ihop och vattna ner honom Jag tyckte att han redan börjar tappa det lite, lite mer skjuts i hans narcissistiska och grandiosa ärthjärna så tappar han det

Inte säkert att dom kan sätta KJ pga av bevis läget, men för guds skull, alla med normalbegåvning ser att det är han som gjort detta!!!! I min bok är han tvär rökt, även om han går loss på detta bör han få ett LRV ögonaböj, in med han i myshörnan, proppa han full i Nozinan end of story……..

Amen
Citera
2013-11-08, 17:47
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
En sus gick genom rättssalen när 22-åringen attackerade åklagare Ulrika Schönbeck:
- Om du insinuerar att jag mördade min hund, då kan du gå och hänga dig, sa han.
NSD träffade åklagarna Ulrika Schönbeck och Anna Bergström i pausen.
- Det här visade att han reagerar, att han blev arg... säger Ulrika Schönbeck.
Blev du rädd?
- Nej.
Ulrika Schönbeck förklarade också att 22-åringens trovärdighet har skadats mycket av de förvirrade utsagorna han gav apropå hundens död.
- Det här är försvårande för honom, säger Ulrika Schönbeck.

Häpnadsväckande att US står och babblar på detta sätt med en journalist i samband med pågående rättegång. Hon kanske trodde att samtalet var "off the record"? Inga samtal/intervjuer med journalister är "off the record" såvida man inte gjort upp om det före samtalet/intervjun. Det borde hon begripa.
Hur som helst visar hon en enorm brist på omdöme. Som åklagare har hon objektivitetsplikt och objektiv ska hon vara även efter det att åtal väckts. I samtalet med NSD var hon inte det, tvärtom
Citera
2013-11-08, 17:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Hur vet du det? Ur stämningsansökan:
Citat:
Det hände den 4-5 maj 2013 inom Bodens kommun.
Borde inte åklagaren ha preciserat mer om det nu är polisens teori?

Hur vet du att MB knullade AN efter 20:39?
Citera
2013-11-08, 17:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale

Det va polisens tidigare hypotes men man fann inte var sängen tog vägen.
Det finns en del markeringar och spår även om man inte kunnat analysera det hela från hans lgh.
Jag tror fortfarande att lägenheten är mord och styckplats. Han behövde kapa benen för att få ner henne i bagageluckan. Och lättare att bära ut. Med tidigare brott som styckmord i minnet som skett i lägenhet är polisen ganska ofta borta va det gäller att finna spår.

Markering i lägenheten som inte gav spår är skurmoppen, skjorta, golv. Spår av humant blod enligt teknikern som inte gick att analysera i lägenheten.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-08 kl. 17:54.
Citera
2013-11-08, 17:53
Medlem
Repriserar inlägg maa att den upphittade sportdrycksburken på Åberget togs upp i dagens förhör med KJ.
.................................................
Nämnde i tidigare inlägg ang KJ:s "kamelpack" (som han bar på under söken) den småbisarra händelsen då KJ enl uppgift under ett sök drack ur en påträffad (öppnad!?) burk med sportdryck (s 136). Detta i samband med sök på Åberget 8/5, 06-08.

Vittnet (X) ser burken på marken bredvid några plåtluckor. Han går förbi för att titta till något och när han vänder sig om ser han hur KJ dricker ur burken. X frågar hur han kan göra så, KJ svarar "att det inte smakade konstigt". KJ fortsatte att dricka ur/upp burken och kastade sedan bort den.

X "säger att de är endast vid detta tillfälle som han varit med och sökt efter den
försvunna kvinnan. Han säger att när det börjades riktas misstankar mot Kristoffer då kom
han ihåg burken som han hade druckit ur och hittat vid plåtluckorna. Det kan ha varit så att
Kristoffer varit i området och ställt burken vid luckorna, och då kunde han dricka ur burken
utan att tänka efter vad som var i burken." (s 137)

Tänkt lite mer på det här. Om KJ är GM och burken var KJ:s "måste" den ha ställts dit av KJ i samband med undanröjande av bevis. Och detta gör i så fall det bisarra till något förklarligt och logiskt.
Tänker såhär: KJ vet självklart vad som är i burken men det är vad som är på burken som får honom att göra som han gör: KJ ser burken. X går mot burken. Panik. X går förbi. KJ agerar snabbt och rationellt utifrån det faktum att hans saliv, avtryck, dna finns på burken. KJ greppar burk, dricker ur och kastar bort.
Vad är nu hans spår på burken värt? Granaten är desarmerad.

Någon Bodensare med lokalkännedom och bultsax som kan lokalisera dessa plåtluckor?
.................................................. ......

Tycker att US kunde/borde ha pressat KJ lite mer ang detta. US frågar om burken.
KJ: Jag luktade på det. Det luktade hallon. Smakade på det, smakade inget konstigt, sen drack jag av den.
Hade det luktat sprit hade jag nog också druckit det. På berget drack jag bara för att jag var törstig.

US påtalar inte (enl NSD:s liverapport) att KJ enl uppgift hade en behållare med vatten på ryggen..

US: Har du inte varit på berget tidigare och lämnat burken (ev flaskan?) där?
KJ: Varför skulle jag då röra den?
Ett goddagyxskaftsvar US kunde ifrågasatt; varför skulle inte KJ röra burken om han nu var så törstig och dessutom hade kännedom om innehållet?

KJ kommer i sammanhanget även in på att han är en dumpster diver som tex kan äta pizza som han hittar på väg hem från krogen, han sade sig även ha rotat runt i ICA Maxis sopkorgar efter något ätbart.
Finns det något nämnt i fup (ej läst hela) om detta beteende hos KJ?
Citera
2013-11-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han sa igår att hon gick efter första Family guy, som slutade 20:30.

ok igår alltså. tack, jag menade 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in