2013-11-08, 12:12
Medlem
Den timida bilden av en stackare med AS som Forsberg vill förmedla faller direkt platt.
Istället tonar en annan KJ fram som inte är lika timid och snäll.
En som kör rattfull, spelar nykter, får inte gå in i garaget, säger att han kan döda ngn, hänvisar till att MB gjort det med planterade bevis, ser porrfilm samtidigt som han trycker upp en flaska i analen, äter mat från sopor, ljuger om vad han gjort...minns vissa detaljer mkt tydligt ex sex men inte andra. Kort sagt en bild av en som skulle kunna vara kapabel att mörda tonar fram...ngt annat går inte att säga.
US sköter förhören med bravur!

- Jag är inte kapabel till att döda oskyldiga människor... Men om någon skulle skada min mor, XX eller XX, då skulle jag nog se till att han hamnade i fängelse resten av livet... eller så skulle jag döda honom.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-08 kl. 12:15.
Citera
2013-11-08, 12:12
Medlem
Quarrels avatar
Förhöret med KJ skulle vara slut kl 11, enligt planen. Och målsägarbiträdet och advokaten har inte ens börjat. Jag har aldrig följt en så dåligt planerad rättegång. Redan första dagen blev halvdag pga dålig planering.
Citera
2013-11-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Den timida bilden av en stackare med AS som Forsberg vill förmedla faller direkt platt.
En som kör rattfull, spelar nykter, får inte gå in i garaget, säger att han kan döda ngn, hänvisar till att MB gjort det med planterade bevis, ser porrfilm samtidigt som han trycker upp en flaska i analen, äter mat från sopor, ljuger om vad han gjort...minns vissa detaljer mkt tydligt ex sex men inte andra. Kort sagt en bild av en som skulle kunna vara kapabel att mörda tonar fram...ngt annat går inte att säga.

Jo han verkar väldigt pratglad idag. Att sitta mordåtalad i en rättegång och påstå att man kan döda under rätt omständigheter är nog inte vidare smart.
Citera
2013-11-08, 12:15
Medlem
Citat:
- Om man fraktar en styckad kropp i en bil, då kommer det ju blod i bilen... Då skulle man ju ha bränt upp bilen, eller kanske sprutat bensin i bagageluckan, förstört...

Hundägare
Hur vet han att den var styckad i bilen?

Det vet han naturligtvis inte, men det har pratats mycket om en styckad kropp, jag ser inget märkvärdigt i detta påstående.
Citera
2013-11-08, 12:16
Medlem
Ja det verkar vara lite mer drag i US än i AB, hoppas hon fortsätter grilla på ordentligt, ska bli kul och fortsätta följa detta.
Citera
2013-11-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
KJ: Den enda gången jag låser bilen är när jag åker på airsoftspel eftersom jag har så mycket utrustning i den.
Åklagaren: I polisförhör har du sagt att bilen alltid är låst.
KJ: Då måste han ha missförstått mig.

Där kom lögnen! En av de iallafall. Otroligt uppenbart att han har ljugit om mycket.

Det kan mycket väl vara så att det är ett missförstånd. Personer med AS missförstår ofta-
Citera
2013-11-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förhöret med KJ skulle vara slut kl 11, enligt planen. Och målsägarbiträdet och advokaten har inte ens börjat. Jag har aldrig följt en så dåligt planerad rättegång. Redan första dagen blev halvdag pga dålig planering.

att sakframställan (heter det va?) blev kort och förhöret långt betyder förmodligen att det är i förhöret de vill knäcka honom, de behöver ett erkännande/felsägning.
Citera
2013-11-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uno.Kronkvist
Jo han verkar väldigt pratglad idag. Att sitta mordåtalad i en rättegång och påstå att man kan döda under rätt omständigheter är nog inte vidare smart.

tyder på en viss oskuldsfullhet dock.
Citera
2013-11-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vet inte om någon 50-årig tränare? Sid 1312:

Han hade visst hört talas om MB.

Ni ser hur stollig han är som ska ge sig på en som tränat karate i 31 år. :-) och hannhar planerat och genomfört detta mord med tillhörande styckning :-) osannolikt.
Citera
2013-11-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fte
Det kanske är som för Uno d v s när man är helt trött, slut och less och tvingas in för tredje gången i det lilla, trånga utrymmet så kanske det är bäst att göra vad som förväntas av en för att få ett slut på det hela m a o få komma ut och få lite lugn och ro eller som för KJ att slippa få samma fråga igen för sjuttielfte gången.

Så du jämför hunden Uno med KJ.. lycka till
Citera
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:

- Jag är inte kapabel till att döda oskyldiga människor... Men om någon skulle skada min mor, XX eller XX, då skulle jag nog se till att han hamnade i fängelse resten av livet... eller så skulle jag döda honom.

Precis, han manipulerar hela sin omgivning så att han ska slippa städa och tänka på andra tråkiga vardagsbestyr. Men i verkligheten så kan han så mycket mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uno.Kronkvist

Det är ganska typiskt för personer med AS de säger det mest underliga saker. Jag tycker inte att det än så länge idag har framkommit något som är graverande för den åtalade. Ska bli spännande att följa fortsättningen.

När ska MB upp i rätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in