2013-11-07, 22:58
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, och jag frågar mig fortfarande om du tycker hatet som uttrycks mot henne i den här tråden är okej? Vad jag har förstått på våra tidigare diskussioner så tycker du uppenbarligen att detta är okej. Jag har gjort min poäng, jag tror inte vi kommer så himla mycket längre i den här diskussionen du och jag...
Vi kommer nog inte längre du och jag!
Men så är livet!

Vissa fattar och andra inte!
Citera
2013-11-07, 23:02
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OedipusRex
Tråkig som satan var surfittan med.

Ja, då är väl allt fine and dandy, antar jag. Hata på du bara...
Citera
2013-11-07, 23:02
Medlem
felias avatar
Citat:
Nej, jag tycker inte det är okej. Jag håller med om att hon gör en del mindre begåvade uttalanden. Men det behöver ju inte betyda att det är okej att tycka att det är okej att springa ut och våldta henne. Min poäng handlar om proportionalitet. Annars blir det ju bara sandlåda och pajkastning av allting. He said, she said, liksom... Bemöt hennes argument på det politiska planet, för den här typen av hat kommer aldrig att leda till nåt gott...

Åsa och Aftonhoran förespråkar ett mångkulturellt samhälle där överraskningssex är ett stående inslag. Kanske skulle Åsa lättare kunna ta till sig det om hon beträdde mark utanför sina skottsäkra rutor och inte behövde blöta ner fingrarna i din säng.
Citera
2013-11-07, 23:19
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker inte det är okej. Jag håller med om att hon gör en del mindre begåvade uttalanden. Men det behöver ju inte betyda att det är okej att tycka att det är okej att springa ut och våldta henne. Min poäng handlar om proportionalitet. Annars blir det ju bara sandlåda och pajkastning av allting. He said, she said, liksom... Bemöt hennes argument på det politiska planet, för den här typen av hat kommer aldrig att leda till nåt gott...

Om du och jag är överens att inga politiska åsikter är proportionerliga med hat, mobbing, hot om repressalier och våld, så har vi ju genast gjort något litet framsteg, eller hur? Oavsett hur andra på ömse sidor beter sig.
Citera
2013-11-07, 23:36
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:
Ja, då är väl allt fine and dandy, antar jag. Hata på du bara...

Hey, det var ett svar till ditt felaktiga påsående att hennes liv var svårt p.g.a. hot, hon lever i frihet som de flesta andra i Sverige.

Försök inte göra fittan till en martyr. Hon hatar på Aftonbladet och världen hatar tillbaka.
Citera
2013-11-07, 23:38
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OedipusRex
Hon hatar på Aftonbladet och världen hatar tillbaka.

Uppenbarligen. Men är det nödvändigt? He said, she said.... Finns det inget mer konstruktivt sätt att bemöta debatten på?
Citera
2013-11-07, 23:44
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Uppenbarligen. Men är det nödvändigt? He said, she said.... Finns det inget mer konstruktivt sätt att bemöta debatten på?
Nä! Enligt dig ska man tycka synd om stollan med mördaråsikter!
Patetiska du!
Citera
2013-11-07, 23:47
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Patetiska du!

Så, du tycker att det är patetiskt att jag försöker nå fram till nån sorts form av konstruktivt debattläge? Kalla mig naiv, men jag är hellre patetisk än hatisk isåfall...
Citera
2013-11-07, 23:50
Medlem
felias avatar
Citat:

Med Schibstedt på fallrepet kanske hon kan söka asyl i Uzbekistan när marken bränner under fötterna? TeliaSonera garanterar den yttrandefrihet hon förespråkar och du får säkert följa med som den emaskulerade debattmildrande sängvärmare du är.
Citera
2013-11-08, 11:36
Medlem
Idunas avatar
Grundregeln måste väl vara att man inte ska kalla nån för något anonymt, som man inte skulle våga säga tęte-ā-tęte.

"Surfitta", "kommunisthora" o.d., hur många kallar folk de pratar med för sånt? Glädjande nog, inte så många, tror jag iaf.
Citera
2013-11-08, 13:20
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Därför att det är ungefär femhundra enskilda citat? Jag har precis läst igenom lite drygt 1300 inlägg....

Det är ju liksom inte så svårt att leta upp dom enskilda inläggen, för den som har tid. Allt finns i tråden...

Tyckte det verkade som om du själv hade tid. Och det är inte särskikt svårt att trycka på "citat"-knappen heller, eller hur?

Du pratar om att göra debatten "konstruktiv". Har lite svårt att se hur ett gigantiskt textblock där dina meddebattörer själva får validera dina "citat" förbättrar något. Har ingen anledning att tvivla på dig personligen, men trovärdigheten haltar när du skapar premisser för diskussion utan att backa upp dem ordentligt. Fint att du vill komma bort från "hon sa, han sa"-karusellen men att göra om det till "de på Flashback sa" genom att baka ihop ditt egna urval av inlägg som du inte ger hänvisning till är knappast hederligt.

Undanhållande av information är en av de ursprungliga härskarteknikerna.
Senast redigerad av TransitGloria 2013-11-08 kl. 13:25.
Citera
2013-11-08, 13:48
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Tyckte det verkade som om du själv hade tid. Och det är inte särskikt svårt att trycka på "citat"-knappen heller, eller hur?

Som jag sa, det hade inte varit praktiskt möjligt att göra enskilda citat där citaten är länkade till enskilda inlägg. Men allt finns i tråden, det är bara att läsa tråden från början till slut. Som jag sa, jag tyckte bara det skulle vara intressant att se omdömena om henne ur en massynpunkt.

Fast det kanske blir lite jobbigt att ta in den överväldigande mängden av besinningslösa uppkastningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in