2013-11-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Båda handskarna fanns i bagageutrymmet, men bara en hade blod.

Ok, tack för klargörande. Du råkar inte ha koll på var i skuffen högerhandsken påträffades, på botten bredvid den blodiga el på annan plats?
Citera
2013-11-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Ingenting tyder på att KJ hjälpt till med transport av något slag, detta är ett verk av en ensam GM som är fri just nu, men under uppsikt.
Du har väl hört av dig till polisen med dina säkra uppgifter om att det är en annan GM? Meddelatnamn och anledning till att du vet detta. Dina uppgifter är isåfall viktiga och ju mer det finns på den som du säger är GM ju större sannolikhet att hen åtalas.
Citera
2013-11-08, 09:22
Medlem
highfives avatar
När KJ berättar kring sexet på rättegången beskriver han att det tog så pass lång tid för honom att tillfredsställa VB eftersom han "är bättre på att tillfredsställa män än kvinnor".

I Fup på 2000 sidor finns inget om hans manliga partners i förhören. Varför?

Tänk om KJ berättade om sin manlige partner till VB, denna partner är en udda figur som fokuserar kring döden och bilder på döda personer. Hon blir rädd redan vid 17-tiden, tänker slå 112, ändrar sig men kontaktar MB i stället. I smsen står det att hon är rädd. MB skriver i det sista att hon kan gå ut på Sävastleden så får hon åka i taxin. MB åker själv och dirigerar taxin att åka via Bodsvedjan och Sävastleden.

Denna XX gillade inte att KJ återupptagit kontakten med VB. Han visste att hon skulle komma till KJ. Han lurpassade på henne när hon skulle gå. Kanske försökte hon sammanstråla med MB som kom i taxin, men missade honom med en minut eller så. Hon irrar omkring runt Åberget eftersom hon börjar tveka på vilken väg MB ska komma. Till slut beslutar sig för att gå tillbaka till KJ. Då kommer XX och hans andra partner och får in VB i deras bil. En smäll och ett stryptag och VB somnar in. Mobilen kastar de ut genom bilfönstret, mobilen hamnar i ett dike och slutar fungera vid 23 50-tiden pga av väta och kyla. Färden går norrut från Boden sett.

Deras intresse för döden gör att mord och styckning dokumenteras och blir en utdragen historia. Hotet är nu undanröjt, men KJ ska ha sitt straff också för sin otrohet. Resten begriper ni.

Kanske bilden från KJs köksfönster mot parkeringen har någon slags betydelse i det hela? Kanske finns det skäl att fråga KJ om margarinet i badrummet?

Detta är en minst sagt en annorlunda hypotes, men kan kanske förklara vittnet som sett en asiatisk tjej vid Lejonbacken (om det kan ha varit närmare kl 21 än kl 22), detta med mobilens signaler och att hon faktiskt gick från KJ vid 20 30. Kan även förklara varför hon var rädd i smsen till MB. Kanske även ett skäl för MB att radera sina sms. Framförallt förklarar det varför inte mord och styckningsplats och alla persedlar och annat inte funnits kring Boden trots omfattande sök. Dessa XX och hans gamla partner har anknytningar till Jokkmokk (15 mil norr om Boden).
Senast redigerad av highfive 2013-11-08 kl. 09:32.
Citera
2013-11-08, 09:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, tack för klargörande. Du råkar inte ha koll på var i skuffen högerhandsken påträffades, på botten bredvid den blodiga el på annan plats?
Citera
2013-11-08, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Varför ge information som redan finns där? Inget nytt som jag tillför i den saken.
Det avgör saken...om du själv inte kan stå upp och berätta vad du vet så tolkar åtminstone jag att din information har stora brister. Eller så kan du ju sjunga ut här...men det gör du ju inte.
Citera
2013-11-08, 09:26
Medlem
Popcorn76s avatar
Kj uppger i förhör 8/5 att VB berättade för honom i Juni 2012 att hon hade ett förhållande med MB, men att hon lämnat detta förhållande då hon fick reda på att han var gift. I övrigt uppger han att de inte pratade så mycket om personliga saker, de hade inte den relationen sedan det tog slut 2010. Kanske fick han just den 4e reda på att hennes relation med MB inte var över och flippade. Han kanske har gått och trott fram tills dess att det verkligen var över och när de fick en nära relation igen tändes hoppets låga hos honom. När hon höll på och smsa med MB den kvällen kanske han flippade och "råkade" döda henne, som han kanske "råkade" döda vovven. Jag försöker bara hitta någon form av logik till varför det hände just denna kväll och inte någon av de andra om han velat döda henne. Det känns inte som att han planerat det eftersom det var på hennes initiativ som hon kom. Men vem vet vad som rört sig i hjärnan på honom..
Citera
2013-11-08, 09:30
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag utgick ifrån den här sidan:

http://www.temperatur.nu/boden-1vecka.html

(Hoppa bakåt för att komma till maj)

Ok. Verkar vara en bra sida - tack!!
Citera
2013-11-08, 09:35
Medlem
Gå in här och läs direkt från rättegången

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/folj-styckmordsrattegangen-med-pitea-tidningen-7998046-default.aspx?

Nsd verkar har tekniska problem
Citera
2013-11-08, 09:36
Medlem
Var följer ni liverapporteringen? NSD, Kuriren?
Citera
2013-11-08, 09:43
Medlem
Fritons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattiasupnorth
Var följer ni liverapporteringen? NSD, Kuriren?

Piteå tidningen just nu eftersom att NSD har tekniska problem.

"Stora tekniska problem i rättssalen eftersom eluttagen var väldigt få. Men nu ska rättegången inledas."
NSD liverapportering.
Citera
Medlem
Yggdrasil-s avatar
Vet inte om det diskuterats, men visst verkar KJ väldigt lättledd?
Kompisen gillar inte hans flickväns hudfärg och KJ gör slut, på vännens anmodan.
I dagens förhör "jag har för mig att jag inte fick säga till någon".
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Nån som har FUP:en och kan kolla om KJ i förhören verkligen sagt att han frågat henne igen "Är du säker på att jag inte ska skjutsa dig?" Har den inte nu och känner inte alls igen uppgiften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in