2013-11-08, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Han syftade ju på att VB:s mamma provocerats av KJ:s avvikande beteende i rätten och tar det som ett tydligt tecken på skuld, när det ju inte är så okomplicerat.

Thailändare har INGEN koll på den sortens diagnoser. Där är man avvikande eller skum. Punkt.
Har försökt förklara för flera thailändska senaste veckan men det går som inte in riktigt.

Sen ska det ju sägas att många svenskar också tolkar in rent nonsens i kroppsspråk och tycker sig ha en given mall för hur man ska reagera när man står åtalad och anser sig vara oskyldig.
Problemet är att när någon uppträder så dyker lika många upp och menar att det är spelat, tillrättalagt och att man därför är skyldig.

Yepp, och det var antagligen detta avvikande beteende åklagarna fastnade för direkt. Han uppträdde som en nervös skyldig människa oförmögen att prata för sig. Detta långt innan de hade ett enda bevis. Sen har det bara rullat på... Vem vet att bevisen verkligen inte är planterade? 100%? När det till 100% planteras bevis från polisens sida flera gånger per år.
Citera
2013-11-08, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
MB eller hans farsa.
BF måste grilla MB hårt när det är hans tur. Han måste ifrågasätta alibit som MBs släktingar så passande gett honom.

Nja, han är ju inte där som misstänkt. Han kan bara snudda vid olika saker och försöka få MB att prata. Det kommer inte komma frågor om MB gjort detta eller ej, utan snarare om deras förhållande. BF kommer försöka måla upp en bild av en alternativ gärningsman som verkligen har MOTIV att döda VB. Men inga direkta frågor om MB är den skyldige.
Vi får se, om han ändå lyckas få MB att prata.
Det skulle vara intressant att höra ett och annat. Eftersom polisen inte ställt följdfrågor om saker som fortfarande ligger i luften.
Citera
2013-11-08, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast varför skulle MB döda VB? För att relationen hotade hans äktenskap, eller?

Vad har hänt nu när hon är död. Korten på bordet ang älskarinnan, frun får veta ALLT. Det är som att skjuta sig själv i foten.

Jo men det var ju det som var grejen här. Ingen i Boden trodde detta skulle få så pass stor uppmärksamhet, många trodde det skulle rinna ut i sanden... Men ack så fel de fick.
De sköt sig själva i foten..
Citera
2013-11-08, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Nja, han är ju inte där som misstänkt. Han kan bara snudda vid olika saker och försöka få MB att prata. Det kommer inte komma frågor om MB gjort detta eller ej, utan snarare om deras förhållande. BF kommer försöka måla upp en bild av en alternativ gärningsman som verkligen har MOTIV att döda VB. Men inga direkta frågor om MB är den skyldige.
Vi får se, om han ändå lyckas få MB att prata.
Det skulle vara intressant att höra ett och annat. Eftersom polisen inte ställt följdfrågor om saker som fortfarande ligger i luften.
t in

Hur som haver, blir det intressant att följa dagens händelser.
Citera
2013-11-08, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
MB ser jag som ett eget alternativ. Tror inte han skulle ha teamat upp med KJ, det känns helt ologiskt:
Namnförslaget MB var det jag som lanserade första gången i tråden (vad jag minns) under föregående användarnamn.
Sen tappade jag tron på MB, fram till och med FUP där han ju framstår avsevärt värre än jag tidigare trott.

Precis AN/MB var ju tidigt uppe på tapeten som mest naturliga gärningsmän. Men av den info som kom ut innan fupen släpptes tycktes det inte vara dem. Efter man läst fuppen så inser man att polisen och åklagarna missat så pass mycket ledtrådar och lösa trådar, så det rent av är medvetet tjänstefel.
Det är väl självklart att med de fakta man har, självpåhittade alibit, möjligheten att utföra detta, motivet att röja en väldigt obekväm person ur vägen samt kontakten med VB före och under mordnatten, att man går vidare med teknisk undersökning.
Det känns som om man avstått för att man varit lat, inte haft ork.
Då väljer man att fokusera på ett spår, och lämna det andra outrett i mina ögon.
Det är alldeles för många outredda frågor ur förhören, alibit och det tekniska.
Åklagarna ska ha skit för det här så länge de inte gör sitt jobb.
Citera
2013-11-08, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Precis AN/MB var ju tidigt uppe på tapeten som mest naturliga gärningsmän. Men av den info som kom ut innan fupen släpptes tycktes det inte vara dem. Efter man läst fuppen så inser man att polisen och åklagarna missat så pass mycket ledtrådar och lösa trådar, så det rent av är medvetet tjänstefel.
Det är väl självklart att med de fakta man har, självpåhittade alibit, möjligheten att utföra detta, motivet att röja en väldigt obekväm person ur vägen samt kontakten med VB före och under mordnatten, att man går vidare med teknisk undersökning.
Det känns som om man avstått för att man varit lat, inte haft ork.
Då väljer man att fokusera på ett spår, och lämna det andra outrett i mina ögon.
Det är alldeles för många outredda frågor ur förhören, alibit och det tekniska.
Åklagarna ska ha skit för det här så länge de inte gör sitt jobb.

Tror ingen hade anat att detta skulle få det mediala riksintresse det fått. Har svårt att se hur deras "felbeslut" i början av utredningen skall hitta stöd i lagstiftningen. Nu går det ju inte att "backa bandet".

Skall bli intressant.

OM KJ frikänns. Kan man då ta upp MB igen. Eller är det kört?
Citera
2013-11-08, 05:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okej, jag vet inte alls vad han tar eller får i medicinering. Det jag vet är att han är självmordsbenägen och har bevakning dygnet runt. Men jag tycker han låter lite släpig. Benzo och ASP/ADD är det en lyckad kombination? Jag menar de får ju tjack och det tar ju ner dom istället för som andra då blir uppåt-
Ingen annan medicinering som kan vara tänkbar för en sån här gök`?

Nja, Concerta innehåller metylfenidat, som är amfetaminliknande. Ren amfetamin är inte tillåtet i Sverige som medicinering men KAN skrivas ut av läkare efter särskilt tillstånd från Läkemedelsverket.

KJ fungerade inte på Concerta.
Citera
2013-11-08, 06:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror ingen hade anat att detta skulle få det mediala riksintresse det fått. Har svårt att se hur deras "felbeslut" i början av utredningen skall hitta stöd i lagstiftningen. Nu går det ju inte att "backa bandet".

Skall bli intressant.

OM KJ frikänns. Kan man då ta upp MB igen. Eller är det kört?

Vilket felbeslut?

Om KJ frias kommer en mördare springa lös på gatorna i Boden som sannolikt kommer att mörda igen när denne blir besviken nästa gång.

Vi får hoppas att det offret i så fall inte blir någon som står helt utan skuld.
Citera
2013-11-08, 07:45
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Bodström: Vittnesmålet blev en missräkning för åklagarna
Citat:
Att åklagarsidan försöker leda något i bevis när det gäller att kroppsdelarna befunnit sig i olika stadier av förruttnelse tvivlar jag på. Det blir inget annat än spekulation och åklagarna bör bara koncentrera sig på det som är säkert.

Hunden som markerade för liklukt i bagageutrymmet på 22-åringens bil har jag tidigare varit skeptisk till. Det är ett svagt bevis. Men hundförarens säkra uttalande om att hunden aldrig markerat fel, inte ens under övning, gör det betydligt starkare. Det blev ett plus för åklagarna.
Citera
2013-11-08, 07:46
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske därför att KJ enbart hjälpt till med transport.

Ingenting tyder på att KJ hjälpt till med transport av något slag, detta är ett verk av en ensam GM som är fri just nu, men under uppsikt.
Citera
2013-11-08, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Jag har lite funderingar kring den där bakluckan:

https://www.flashback.org/sp46041617

Borde inte fler pryttlar i skuffen haft blodspår på sig? Och så som VB:s skador var, känns det konstigt att det bara är blod i nedre vänstra delen av skuffen och ingen annanstans, även om hon varit emballerad. Att hantera hennes kropp under själva emballerandet, borde ha avsatt blod lite överallt och sen ner i skuffen fortsatt att avge blodspår på mattan.

Tro mig att de letat och letat men ej funnit det minsta spår på saker som uppenbarligen har legat PÅ blodet. Varför? De hittade en blodig påse...med väl synligt blod på.
Citera
2013-11-08, 07:51
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vilket felbeslut?

Om KJ frias kommer en mördare springa lös på gatorna i Boden som sannolikt kommer att mörda igen när denne blir besviken nästa gång.

Vi får hoppas att det offret i så fall inte blir någon som står helt utan skuld.

Mördaren springer redan lös, så det är absolut ingen fara om KJ frias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in