2013-11-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det var väl Case jag länkade....

Ja, och vad frågade killen efter då...? Jo ett Cover....

Därav mitt svar till dig
Citera
2013-11-06, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Är det någon som har koll på hur bra batteriet är till iPad Air? Håller det en hel dag utan problem?

Airees.

Det beror ju helt på vad du gör med den....

Mer strömkrävande uppgifter, nej...

Mindre strömkrävande uppgifter så räcker batteriet i ungefär 10 tim eller mer. Om det sen är en hel dag för dig vet jag inte
Citera
2013-11-06, 00:36
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Är det någon som har koll på hur bra batteriet är till iPad Air? Håller det en hel dag utan problem?

Airees.

Enligt Apple så ska den hålla lika länge som dom föregående modellerna. Dvs 10 timmar med skärmen på så man klarar sig garanterat en hel dag utan att behöva ta med sig laddaren.
Citera
2013-11-06, 11:06
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Enligt Apple så ska den hålla lika länge som dom föregående modellerna. Dvs 10 timmar med skärmen på så man klarar sig garanterat en hel dag utan att behöva ta med sig laddaren.

Jag har precis köpt Ipad Air 16 GB Wifi och har tidigare haft 1,2,3 Gen. Upplever att batteriet räcker väldigt bra och länge som de tidigare. Men batteritiden har alltid varit bra på ipad, till skillnad mot iphone.
Citera
2013-11-06, 11:12
Medlem
MagnusJ666s avatar
Har haft alla varianter av ipad utom 4 gen. Har nu köpt ipad Air 16 GB wifi.
Ipad Air är lättare och är mindre än de tidigare. Men skärmen är lika stor, men ramen mindre.
Ipad 3 känns vid jämförelse tung och klumpig. Air är mycket skönare att hålla.

Givetvis är den blixtsnabb. Dessutom upplever jag att det går fortare att ladda den.
Citera
2013-11-06, 11:23
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Har haft alla varianter av ipad utom 4 gen. Har nu köpt ipad Air 16 GB wifi.
Ipad Air är lättare och är mindre än de tidigare. Men skärmen är lika stor, men ramen mindre.
Ipad 3 känns vid jämförelse tung och klumpig. Air är mycket skönare att hålla.

Givetvis är den blixtsnabb. Dessutom upplever jag att det går fortare att ladda den.

Grymt att du är nöjd! Märker du någon skillnad på wifi hastigheter? Skulle du inte kunna köra ett test med trean och air?

Har en trea idag och ska hämta min 64gb air på lördag =)
Citera
2013-11-06, 21:33
Medlem
Tänkte gå o köpa en iPad air med 4G, funderar lite på vilket abonnemang man skall ha till. Då slog det mig, borde det inte fungera att teckna ett vanligt mobilt bredbandsabb och skita i att beställa en router?

Alltså använda simkortet från ett mobilt bredband direkt i iPaden? Anledningen till min kanske korkade fråga är att jag vill köpa paddan cash och fixa ett abb som är så billigt som möjligt.

Tacksam om någon kan reda ut detta
Citera
2013-11-07, 00:01
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrQuattro
Tänkte gå o köpa en iPad air med 4G, funderar lite på vilket abonnemang man skall ha till. Då slog det mig, borde det inte fungera att teckna ett vanligt mobilt bredbandsabb och skita i att beställa en router?

Alltså använda simkortet från ett mobilt bredband direkt i iPaden? Anledningen till min kanske korkade fråga är att jag vill köpa paddan cash och fixa ett abb som är så billigt som möjligt.

Tacksam om någon kan reda ut detta
Det går bra. Tänk dock på att beställa med rätt typ av sim-kort.
Citera
2013-11-07, 18:44
Medlem
En rätt vettig fråga är väl varför de inte satte fingeravtrycksläsare i Ipad Air'en?
Citera
2013-11-07, 20:25
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfjalar
En rätt vettig fråga är väl varför de inte satte fingeravtrycksläsare i Ipad Air'en?

Fabrikerna som tillverkade den till 5s han ej med ökade volymer, samt att en PADDA är mindre personlig än en PHONE.
Tänk pappa kom med fingret så att vi kan spela här i soffan.....
Citera
2013-11-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Fabrikerna som tillverkade den till 5s han ej med ökade volymer, samt att en PADDA är mindre personlig än en PHONE.
Tänk pappa kom med fingret så att vi kan spela här i soffan.....

Haha jo det har du ju iofs rätt i, tänkte bara på min egna situation och att jag verkligen älskar den funktionen i iphonen!

Men när du lägger upp det på det sättet så känns det ju rätt obvious!
Citera
2013-11-07, 21:58
Medlem
Som Perry säger, främsta anledningen är nog att Paddor oftast delas av flera medan iPhones är personliga.

En av iPads största brister idag IMO är avsaknaden av möjligheten att kunna ha flera användarkonton, hade man haft det hade det varit asgrymt med fingeravtrycksläsare.

Air är, även utan läsare och konton, lätt den grymmaste plattan på marknaden. Kört en vecka nu och den är amazing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in