2013-11-07, 16:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja. Men observera att Sprogöe-Jacobsen inte gör sak av det, och hon borde veta mer än jag.

Hon var väl rent allmän mycket tydlig med att hon inte kunde bedöma när VB dog, hon ansåg att det är svårt när kroppen är äldre än 24 timmar.

Medan larvexperten, som jag tyvärr inte minns vad han heter, sa att sannolikheten var lika stor för att hon dog den 4:e som den 12:e.

Den 12:e fram till den 20:e gör de 8 dagar som du i ditt resonemang kom fram till att benen skulle kunna ha behållit likstelheten, om benen var förvarade i det kyliga värnet.

Det är förstås bara spekulationer, men det är ju ändå bra material för advokaten att använda om han vill så tvivel.

Sedan om det är ett rimligt antagande att hon var i livet efter den 4/5 maj är ju en helt annan sak, men med Marinafallet i färskt minne så var det mycket man inte kunde utesluta, trots skotthål i väggen, blod i sängen och att Marina inte hade gett ett enda livstecken ifrån sig på flera månader.

Personligen tror jag att hon var död redan före kl 22 den 4:e, men det finns inte mycket stöd för att det skulle vara det enda eller mest sannolika alternativet, om man ser till experternas utsagor i TR.
Citera
2013-11-07, 16:29
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Men hänger det bara på det, gör de naturligtvis inte om det misstaget i hovrätten.
Det är väl frågan om vilken möjlighet de har att ändra i gärningsbeskrivningen. Det får ju inte bli en annan sak som prövas i hovrätten.
Citera
2013-11-07, 16:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man kan undra om hunden blev belönad vid söket efter Holger. Man måste tömma Skagerack för att få veta om den blindmarkerade.

Men hundföraren sa att hunden aldrig markerat fel under skarpt.

Men det kan väl inte vara rätt. I inledningen av träningen, innan hunden har begripit vad den ska göra, måste den markera fel.
Vad jag förstår, är det skillnad på utbildning och träning av sökhundar. Under utbildningen kan de naturligtvis markera fel. Men sedan upprätthålls färdigheterna med en hel del träning i perioder när hundarna inte har så mycket skarpt att göra. Jag förmodar att det är sådan träning som hundföraren syftar på.
Citera
2013-11-07, 16:32
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Oookeeey och hur mindes han tanten så bra om han har dåligt närminne?

4 maj: "Hon sa att hon skulle komma och plugga hos mig. Jag erbjöd mig att jag skulle komma och hämta henne. Då tutade jag nedanför. Då tog det ett tag. Jag hade lämnat telefonen hemma. Då kom hon ut. Det kom ut en tant i blå klänning och rullator strax innan henne. Sen kom hon ut. Sen satte hon sig i bilen och så åkte vi till mig".

Det berodde på att tanten med rullatorn hade en AG 90 på ryggen. Det är därför han kom ihåg henne!
Citera
2013-11-07, 16:32
Medlem
Och hur minns han allt detta ingående?

Enligt 22-åringen hade han och Ploy sexuellt umgänge. (22-åringen redogör för detaljerna som han minns ganska ingående).

Märkligt det här med det selektiva minnet :/
Citera
2013-11-07, 16:33
Medlem
Citat:
Åklagaren: Du r hörd vid ett stort antal tillfällen, vilka är dina minnen?
22-åringen: Jag är impulsiv och säger saker utan att lägga dem på minnet. Det är en del av mitt funktionshinder.
När det gäller Airsoft och vapen är det sånt som jag pluggar in, men jag har svårt att minnas andra saker. Jag minns inte ens hur mina bröder ser ut. Jag minns knappt hur min mamma och pappa ser ut. Det är en del av mitt funktionshinder.

Vilken Pajas !

Han kommer inte ihåg hur hans bröder ser ut, inte ens hans mamma och pappa men han kommer ihåg att grannen spelade rockmusik när VB var hemma hos han den dagen hon försvann !!!
Citera
2013-11-07, 16:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Som jag minns det var det nån som var sur på Schönbeck i största allmänhet, och tog upp ett helt annat fall.

M, så kanske det var .. Oki, tack för klargörande.
Citera
2013-11-07, 16:35
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Och hur minns han allt detta ingående?

Enligt 22-åringen hade han och Ploy sexuellt umgänge. (22-åringen redogör för detaljerna som han minns ganska ingående).

Märkligt det här med det selektiva minnet :/

Hade han inte svårt att minnas detaljerna?
Citera
2013-11-07, 16:36
Medlem
FUP-12s avatar
Tror ni KJ fick en kram när VB gick?
Citera
Medlem
zero73s avatar
Det var efter första Family Guy-avsnittet som hon gick.

Då var det 20.30 hon lämnade som vi trodde. Stämmer bra med 2G/3G teorin om att hon passerat "Grubban" med andra ord.
Citera
Medlem
Nu minns han en massa saker helt plötsligt
Citera
2013-11-07, 16:37
Medlem
H.Ljugholts avatar
Nu är han riktigt rökt. Såg i FUPen att de hade hittat trosor hemma hos honom. Antingen gick hon hem utan eller så fanns dem kvar i lägenheten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in