Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Ja. Men observera att Sprogöe-Jacobsen inte gör sak av det, och hon borde veta mer än jag.
Hon var väl rent allmän mycket tydlig med att hon inte kunde bedöma när VB dog, hon ansåg att det är svårt när kroppen är äldre än 24 timmar.
Medan larvexperten, som jag tyvärr inte minns vad han heter, sa att sannolikheten var lika stor för att hon dog den 4:e som den 12:e.
Den 12:e fram till den 20:e gör de 8 dagar som du i ditt resonemang kom fram till att benen skulle kunna ha behållit likstelheten, om benen var förvarade i det kyliga värnet.
Det är förstås bara spekulationer, men det är ju ändå bra material för advokaten att använda om han vill så tvivel.
Sedan om det är ett rimligt antagande att hon var i livet efter den 4/5 maj är ju en helt annan sak, men med Marinafallet i färskt minne så var det mycket man inte kunde utesluta, trots skotthål i väggen, blod i sängen och att Marina inte hade gett ett enda livstecken ifrån sig på flera månader.
Personligen tror jag att hon var död redan före kl 22 den 4:e, men det finns inte mycket stöd för att det skulle vara det enda eller mest sannolika alternativet, om man ser till experternas utsagor i TR.