2013-11-07, 13:22
Bannlyst
Vilket media har bäst live-rapportering? Aftonbladet är kass tycker jag.
Citera
2013-11-07, 13:25
Medlem
Fritons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale

Jag tycker att NSD har bra rapportering, piteå tidningen tror jag också är bra.
Citera
2013-11-07, 13:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7996210

Är hundföraren lite partisk kanske? Eller är Uno felfri?

I Fup kan man ju t ex se exempel på hur hundar markerar olika. Tänker på skjortan t ex. FUP 401-401.

"Hunden har aldrig - vad jag vet - felmarkerat. Han får belöning bara efter att han markerat rätt, så han har inget motiv till att markera fel."

Gissar att han fick belöning efter markeringen i KJs bil. Eller väntar Ulf med belöningen till dess att dom fallit/Kj erkänner? Uno kanske är smartare än Ulf? Tycker mig se en viss brist i hundförarens resonemang.
Man kan undra om hunden blev belönad vid söket efter Holger. Man måste tömma Skagerack för att få veta om den blindmarkerade.
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast om en hund ska markera så är väl i 99 fall av 100 när de tränar och övar. Om han markerar rätt i 99 fall så kan man dra för slutsats att han kommer att markera rätt även i det 100e, sista fallet då det verkligen gäller.

Hundföraren eller hunden kan inte vara partiska. Det fanns 3 bilar de undersökte och ingen av dem visste vilken bil tillhörde KJ.
Men hundföraren sa att hunden aldrig markerat fel under skarpt.
Citat:
Ursprungligen postat av NSD
- Hunden har aldrig felmarkerat när vi har jobbat skarpt, inte heller när vi har tränat... Han får bara belöning när han markerar rätt.
Men det kan väl inte vara rätt. I inledningen av träningen, innan hunden har begripit vad den ska göra, måste den markera fel.
Citera
2013-11-07, 13:26
Medlem
Citat:

Aftonbladets är värdelöst dom verkar inte insatta för fem öre.

Tycker NSD är bra.
Citera
2013-11-07, 13:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Den här stora saken som ett vittne sett KJ bära ut från lägenheten ihop med någon annan. Kan inte det ha varit sängen som VB kanske blev mördad i? Jag tror det och det tror nog åklagarna också.
Jag tror inte åklagarna tror det, i så fall hade vittnet blivit kallat.
Citera
2013-11-07, 13:31
Medlem
RaffaPancamos avatar
Jag har fastnat lite vid Terranon. Dels för att Kurirens fotograf såg en sådan vid ödehuset, men även på grund av konstiga saker i FUP.

Tidigt i FUP:
"En vit caddy, paketbil, Terrano Jeep
grå/svart, Opel, firmabil, vit,ej med tryck. Han har även en Audi utanför sin bostad men den
är ej i körbart skick. Terranon är ej besiktad och han kör den ej. Denna bil skall Tessan få."

Senare i FUP:
"Nissan Terrano – har under sommaren 2013 sålts till Jörgen, boende i Uppsala."

Slutsats: När polisen blev intresserad av MB så valde han att sälja bort sin Terrano till södra Sverige istället för att som först var tänkt ge den till Tessan. Inte heller sälja den i närområdet som en snabb deal tycktes vara viktigt.
Frågan är nu, stämmer ens denna info?
Har polisen kollat upp vilket skick Jörgen fick denna bil i?
Vad fick MB för pris för sin bil tro? Kraftigt prisdumpat för att få iväg den långt bort?
Citera
2013-11-07, 13:31
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Inte ett ljud om att alibit skulle vara polisens spanare, eller har han blivit tvungen att revidera sitt första påstående. Talar för en journalisttavla.

Vilken tomte, vi vet att han har haft betydande luckor där han haft möjlighet att utföra olika handlingar. Vi vet att pappan knappast hade koll på var KJ var på nätterna, för hemma var han definitivt inte.

Om pappan nu ska gå ut i offentligen med lögner för att täcka upp KJs förehavanden så riskerar han att åtalas för skyddande av brottsling om han ljuger att KJ var hemma, alternativt medjälp för enda möjligheten att pappan kan vara KJs alibi är att han är med på KJs äventyr.

Jag funderar över varför advokaten uttrycker sig så säkert och kraftfullt med detaljer i media och samtidigt är så tam och försiktig i rätten.

Har MB haft betydande luckor att möjligt kunna utföra mordet då?
Citera
2013-11-07, 13:33
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men hundföraren sa att hunden aldrig markerat fel under skarpt.

Hur kan han vara säker på det...?
Citera
2013-11-07, 13:33
Medlem
Quarrels avatar
Dagsfärsk huvudförhandlingsplan http://img824.imageshack.us/img824/5859/qt8.pdf
Citera
2013-11-07, 13:36
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Jag har fastnat lite vid Terranon. Dels för att Kurirens fotograf såg en sådan vid ödehuset, men även på grund av konstiga saker i FUP.

Tidigt i FUP:
"En vit caddy, paketbil, Terrano Jeep
grå/svart, Opel, firmabil, vit,ej med tryck. Han har även en Audi utanför sin bostad men den
är ej i körbart skick. Terranon är ej besiktad och han kör den ej. Denna bil skall Tessan få."

Senare i FUP:
"Nissan Terrano – har under sommaren 2013 sålts till Jörgen, boende i Uppsala."

Slutsats: När polisen blev intresserad av MB så valde han att sälja bort sin Terrano till södra Sverige istället för att som först var tänkt ge den till Tessan. Inte heller sälja den i närområdet som en snabb deal tycktes vara viktigt.
Frågan är nu, stämmer ens denna info?
Har polisen kollat upp vilket skick Jörgen fick denna bil i?
Vad fick MB för pris för sin bil tro? Kraftigt prisdumpat för att få iväg den långt bort?

Läs detta inlägg:
https://www.flashback.org/sp45995234

+ inläggen tom detta inlägg:

https://www.flashback.org/sp45996017
Citera
2013-11-07, 13:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Har MB haft betydande luckor att möjligt kunna utföra mordet då?

Nej, inte som vi vet.
Citera
2013-11-07, 13:37
Bannlyst
Vilken jävla fråga från Fritz till VB:s mamma. Hur känns det att vara här? Fy fan vad tror hon ? Idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in