2013-11-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Varje gång vi sagt emot dig har vi gjort det med informativa förklaringar för varför. Vad mer vill du ha egentligen?

Informativa förklaringar?? Öööh. Informationsgraden i svar som "fattaru du inte din dumma fan att du har fel, raaap" är tveksam.
Citera
2013-11-07, 15:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Strikt axiomatik som en tung epistemisk faktor.

Försök själv att klura ut vad det betydar; gärna med hjälp av självförkovring inom "philosophy for dummies".

Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Trevlig som vanligt.

Saklig relevans.

Citat:
Min magkänsla säger mig att du inte borde stänga dörren för kärlek och psykoanalys helt och hållet.

Pop-psykologiska diagnoser av denna typ är mer relevante på ett psykologi-forum. Här är det tämligen irrelevant eftersom du inte vet tillräckligt om mig som privatperson för att kune tramsa om sånt.
Citera
2013-11-07, 15:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Informativa förklaringar?? Öööh. Informationsgraden i svar som "fattaru du inte din dumma fan att du har fel, raaap" är tveksam.

Läsförståelsen är på topp ser jag. Varje svar de närmsta tio sidorna inkluderar en förklaring på hur det relevanta handlar om att det faktum att varje person har två föräldrar lägger en grund för det axiomatiska påståendet att min gammelfarmor MÅSTE ha existerat. Utöver detta har det också förklarats att det kosmetiska så som vem och hur hon var inte går att bevisa men inte är relevant i frågan. Existensen är given. Hur missade du det?
Citera
2013-11-07, 15:16
Medlem
Citat:
Försök själv att klura ut vad det betydar; gärna med hjälp av självförkovring inom "philosophy for dummies".

Citat:
Saklig relevans.

Sakligt? Nej. Argumentum ad hominem? Ja.
Citera
2013-11-07, 15:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Sakligt? Nej.

"Strikt axiomatik som epistemisk tungt" ----> Sakligt.
Citera
2013-11-07, 16:22
Bannlyst
Citat:
Nej. Människan fungerar inte så.
Så du menar att mänskligheten har funnits i evighet?
Citera
2013-11-07, 16:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Så du menar att mänskligheten har funnits i evighet?

Nej, om vi ska flumma till det lite mer, om det är din önskan menar jag:
Alla människor har en gammelfarmor (axiomatiskt), men en gammelfarmor långt nog tillbaks behöver inte vara exakt en människa..
Nöjd?
Citera
2013-11-07, 16:36
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Läsförståelsen är på topp ser jag. Varje svar de närmsta tio sidorna inkluderar en förklaring på hur det relevanta handlar om att det faktum att varje person har två föräldrar lägger en grund för det axiomatiska påståendet att min gammelfarmor MÅSTE ha existerat. Utöver detta har det också förklarats att det kosmetiska så som vem och hur hon var inte går att bevisa men inte är relevant i frågan. Existensen är given. Hur missade du det?
ja, det enda problemet är att du använder ditt förstånd för att komma fram till slutsatsen att hon MÅSTE ha existerat och det är enligt dig något vi inte kan lita på.
Citera
2013-11-07, 16:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
ja, det enda problemet är att du använder ditt förstånd för att komma fram till slutsatsen att hon MÅSTE ha existerat och det är enligt dig något vi inte kan lita på.

Sepiritz specificerade själv "axiomatik" i inlägg # 1171.

Men det är kanske ett koncept som är utanför din fattningsförmåga.
Citera
2013-11-07, 16:46
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020

Slutsatsen är empirisk och axiomatisk. Vad är det du inte förstår?
Citera
2013-11-07, 16:54
Medlem
Bogomils avatar
"Kritiken av ateismen" börjar bli lite rolig:

En mindre grupp av die-hard teister som med hjälp av vetenskapliga/filosofiska strawmen försökar sig på kryphåls-sökande i rationalismens underlag och/eller metodologi.

Vi är nu mycket nära på teistisk Don Quijot'isk argumentations-nivå.
Citera
2013-11-07, 17:33
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Slutsatsen är empirisk och axiomatisk. Vad är det du inte förstår?
japp slutsatsen deduceras fram den är inte BARA empiriskt eller materialistiskt.
kul att du slutligen har insett det ormliga med scientism.
men försök inte ge sken av att det var din position från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in