Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-07, 15:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Alltså bara för att ett mantra upprepas många gånger gör det inte sant. Låt mig sammanfatta det så här: INGEN kommer rösta på SD för att clownen Jimmie fick en tårta i ansiktet. Någon kanske tycker synd om honom, men många tycker också att uppblåsta typer som är vågmästare i riksdagen och drar in 100.000 i månaden ska tårtas med jämna mellanrum.

Att så fort något går emot en upprepa "det gör mig starkare, det gör mig starkare" är möjligen tröstande men det är inte sant.
Opinionssiffrorna har ju ökat vid alla tidigare "drev" & påhopp. Det kommer dom garanterat att göra av detta också. Vi får facit i opinionsundersökningarna i månadsskiftet, så det blir väl anledning till att återuppta denna delen av diskussionen då.
Citera
2013-11-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handke
hehe, jimmie fick smaka på egen medicin

sd har inte på södermalm att göra, håll er hemma där ni kommer ifrån... vi ger er gärna hjälp på plats, bygg ut psykvården där SD är starka... men kom inte hit

har JÅ kastat tårtor på dig?

Hur kommer det sig att han inte får komma till "er" och har rätt att bestämma vart folk får gå i en demokrati?
Citera
2013-11-07, 15:02
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunert
Du sätter en ära i ditt tigande för att orka. Du vet att den som sa det han var det, det är vår politik...allt vi är o har är bäst i världen o aber tystas med partipiskan, en svensk tiger.

Jag hoppas att du är nöjd o mår bra.

Då missförstod mitt inlägg.
Vad jag menade var att det är allmänt förekommande med hot och trakasserier mot politiker oavsett politisk åskådning. Det skall givetvis diskuteras offentligt. Problemet med SD och dess anhängare är att de vid varje enskilt tillfälle tar fram offerkappan och gör ett politiskt nummer av detta i syfte att få väljarna att tycka synd om dem. SD och dess medlemmar/anhängare är inga offer utan tvärtom ett parti för de som gillar att förtrycka minoriteter.
Citera
2013-11-07, 15:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
Det står säkert i tråden, men den är så lång. Nu har tårtkvinnan trädit fram i Metro.

Citat:
Min adress ligger ute på alla hemsidor som har med Sverigedemokraterna och fascism att göra.

Undrar vilka sidor hon avser?

Länk.
Citera
2013-11-07, 15:08
Bannlyst
Citat:
Alltså bara för att ett mantra upprepas många gånger gör det inte sant. Låt mig sammanfatta det så här: INGEN kommer rösta på SD för att clownen Jimmie fick en tårta i ansiktet. Någon kanske tycker synd om honom, men många tycker också att uppblåsta typer som är vågmästare i riksdagen och drar in 100.000 i månaden ska tårtas med jämna mellanrum.

Att så fort något går emot en upprepa "det gör mig starkare, det gör mig starkare" är möjligen tröstande men det är inte sant.

Varför inte? Folk rösta jo på den korrupta och grovt kriminelle politikern Gustav Fridolin.
Citera
2013-11-07, 15:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Då missförstod mitt inlägg.
Vad jag menade var att det är allmänt förekommande med hot och trakasserier mot politiker oavsett politisk åskådning. Det skall givetvis diskuteras offentligt. Problemet med SD och dess anhängare är att de vid varje enskilt tillfälle tar fram offerkappan och gör ett politiskt nummer av detta i syfte att få väljarna att tycka synd om dem. SD och dess medlemmar/anhängare är inga offer utan tvärtom ett parti för de som gillar att förtrycka minoriteter.

Så, du menar att det är förkastligt med hot och trakasserier av politiker och att det ska diskuteras offentligt men att de som får utstå mest hot och trakasserier inte är offer och inte bör ta upp detta?

Sorry, men jag får inte riktigt ditt resonemang att gå ihop.

Om man nu inte vill att SD ska få sympatier pga. hot och trakasserier kanske det skulle vara en idé att verka för att dessa hot och trakasserier upphör istället för att bli arg på de som utsätts för dem.
Citera
2013-11-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Motsättningar hit och dit. Nu pratar vi om hotbilden mot våra politiker, och det är knappast något nytt fenomen. Vi hade tex en stadsminister som med familj hotades till livet dagligen från tidigt 80-tal fram till sin död 1986. Vad gör en gräddad Jimmie Åkesson? SD är inget enskilt undantag. Men de flesta SD:are är ju både för unga och för dumma för att finna sig i det.

Skrämmande parallell du skissar på (nästintill olaga hot?). Det kan ju inte vara ditt allvar att du anser att hot mot våra politiker är lite av skitsamma, speciellt med tanke på den tragiska händelsen som kan vara resultatet av hatkampanjen mot Olof Palme. En underlig värld vi lever i när somliga tycks legitimera brott för att uppnå sina politiska syften.

Eller menar du att du står upp för den berömde Vulgaire som gav sin syn på saken: Jag hatar din tårta men är beredd att dö för din rätt att kasta den.
Citera
2013-11-07, 15:16
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master-yi
hur hinner en gammal tant ta fram en tårta och kasta den utan att varken jimmie eller säpo hinner reagera?

Bush han reagera och parera mot en flygande sko i hög fart men jimmie hinner inte ducka? eller ville han kanske inte ducka...

Han som kastade skon mot Bush stod mer än 10 meter ifrån, det är lättare att uppfatta saker på ett visst avstånd så jag är inte förvånad att de inte hann reagera. Hon som kastade tårtan stod så nära att hon kunnat peta Jimmie i ögat med sitt hepatitsmittade finger.
Citera
2013-11-07, 15:16
Medlem
HerrVs avatar
Citat:

Förstår att du önskar att det var så men känslan av att SD är martyrer lär stärkas och således även kunna resultera i röster. Det är jag övertygad om sedan kan du gärna få tro att motsatsen gäller.
Citera
2013-11-07, 15:17
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så, du menar att det är förkastligt med hot och trakasserier av politiker och att det ska diskuteras offentligt men att de som får utstå mest hot och trakasserier inte är offer och inte bör ta upp detta?

Sorry, men jag får inte riktigt ditt resonemang att gå ihop.

Om man nu inte vill att SD ska få sympatier pga. hot och trakasserier kanske det skulle vara en idé att verka för att dessa hot och trakasserier upphör istället för att bli arg på de som utsätts för dem.

Eftersom du tydligen inte har läst mitt tidigare inlägg så ligger det under spoilern för din bekvämlighet och för att det tål att återupprepas.

2013-11-07, 15:19
Medlem
BackOnCracks avatar
Metro kör en hjältehyllning av Irene Markowitcz:

http://www.metro.se/nyheter/efter-tartningen-nu-trader-irene-60-fram/EVHmkf!YvgTdjK6mBypo/

Hon blir dessutom drabbad av hot efter sitt hjältedåd.

http://www.metro.se/nyheter/tartkvinnan-irene-hotas-efter-attacken-pa-akesson/EVHmkg!9UwP6oNYmlt72/

Roligt att man försökt fixa fram lite fina bilder på henne, men hennes amfetaminhärjade ansikte blir inte så fint på bild.
Citera
2013-11-07, 15:22
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Undrar vilka sidor hon avser?
Inte Avpixlat i alla fall, där blir man utslängd om man ens hintar till adresser eller telefonnummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in