2013-11-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Året n00b fråga:

Jag har köpt commo nätet en hur i helvete får jag på det på vagnen?

klicka på en tom ruta då du har vagnen vald i garaget (rutorna efter ammunitionen). Då kommer det upp en meny där du dels kan köpa eller montera. Välj nätet, klicka på det i menyn) det har en gul bock efter sig som innebär att du äger ett som ej är monterat.
sen kommer det up en ruta med att "complex equippment ...bla bla bla" sen är det monterat och klart
Citera
2013-11-07, 14:25
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Länk?
Låter som om något jag behöver till min tank.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/299941-received-damage-announcer-v17-089/
Citera
2013-11-07, 14:31
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Jo, en T34 funkar helt ok i högre tier matcher med sin höga pen och bra turret.
Fast det är en rätt slö och tråkig tank, och det är först nu när jag har 3 skills på min crew som den börjar kännas smidig. Jag har en T34 och en T30, mer eller mindre samma tank och T30n känns så mycket smidigare att hantera. 750 i alfa hjälper dock till.

Poängen med min post var att jag tycker det är enklare nuförtiden att grinda cash i tier5-7 eftersom främst MM är bättre och roligare, vilket är en viktig faktor om man konstant behöver 2-3 miljoner credits för att köpa tanks.
jo, men hade jag varit som Arne Anka här så hade jag kunnat plocka miljoner varje dag med jagd88, kv5 etc..., men pallar inte spela så mycket, 3-4 timmar med platoon, men kanske 1h max solo eftersom jag blir förbannad att det är upp till mig att avgöra varje jäkla match, dvs jag måste få 6-12 kills varje match annars känns det som en auto loss
bättre att trycka alt+F4 än det är att slå sönder min dator :P
Citera
2013-11-07, 14:33
Medlem
Cardiacs avatar

Tackar, har den men behöver tydligen konfigurera den så att alla kan se vem som använder guldammo.
Citera
2013-11-07, 14:39
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det är fan ett skämt att lalla runt med sin Panther II, Pershing eller ens IS-3, Tiger II eller liknande i en tier X match. Känns ju minst sagt löjligt att stå där och brassar på med guldammo i fronten på en Foch155, JTiger100, Maus eller nått.... och ingenting händer? Dom bemödar sig inte ens att titta åt ens håll!?? Kan man inte komma åt en bra vinkel så är man ju bara gratis hp:s för tiorna. Det bästa är väl att leta upp de andra från motsvarande tier men oftast fastnar man med motståndare som är svåra att rå på helt enkelt. Vilket är klart trist i längden.

Vet inte om det är inbillning men jag tycker det absolut är lättare att t.ex hantera en tier VIII med en tier VI än att försöka rå på en X med en VIII? Alltså att skillnaden mellan 2 tiers blir betydligt tuffare ju högre upp man kommer. Vad säger ni?

Jo, det gäller ju att inte hamna på fel sida eldröret där. Hade f.ö. nöjet att få skjuta en WTF100 i sank för första gången häromdagen. Det gjorde jag utan större problem med min Conqureror. Nu kommer jag inte ihåg om han var lite träffad sedan innan men det räckte med 2 träffar från mig.

Ha! Vilken jävla BOSS Conqureror är f.ö.!! Nu har inte jag testat FV215b ännu men att Conqureror inte får vara en tier X vagn är för mig obegripligt? Lite mer armour bara så borde ju den varit given i alla startfält av rang. Dessutom är det en av de snyggaste vagnarna i liret. Me like!

japp, håller med
tier8 om inte TD och arty hör inte hemma i Tier 10 med foch155(som en tier 8 medium kan inte göra ett skit mot) eller 183 etc..

förr så hade ju TD en matchmaking högre och slutade med tier 9
så jagdtiger var tyskarnas 10, object 704 var ryssarnas och t95 var usa

vad var fel på det?
dom är fortfarande tuffa som fan att möta, speciellt för tier 8 lol
nuvarande tier 9-10 vaniga tanks borde flyttas upp till tier 10 och 11 och buffas lite medas TD stannar på samma och där kommer en ny tier 9 som är lite sämre än 10 och bättre än 8

men kommer aldrig ske
WG lägger in en OP vagn och så blir det en till OP vagn för att kompensera i stället för nerfa dom
tänk sen när stridsvagn 103 kommer som T10 i EU trädet med sin autoloader "allowing a rate of fire of 15 rounds/minute"

kommer ihåg när Conqureror var ny och rusha han med min type59 och tänke denna pussy är död, men fan vad HP den hade och agile var den med :P
jag vann striden pga av facehugging med ca 50 i hp kvar
men tuffare än jag trodde den skulle vara, såg vara, kolla en engelsk tank, PAPPERS ARMOR CHARGE
Senast redigerad av Kebabsuger 2013-11-07 kl. 14:41.
Citera
2013-11-07, 14:39
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
vem fan orkar ladda om? har jag laddat premium så har jag...
Jag förstår att det är jobbigt att dubbelklicka knapp "1" mitt under en strid.... :P
Citat:
Länk?
Låter som om något jag behöver till min tank.
Jag fick den moden via att jag använder aslain's mod pack men orginal moden är denna: länk

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha! Vilken jävla BOSS Conqureror är f.ö.!! Nu har inte jag testat FV215b ännu men att Conqureror inte får vara en tier X vagn är för mig obegripligt? Lite mer armour bara så borde ju den varit given i alla startfält av rang. Dessutom är det en av de snyggaste vagnarna i liret. Me like!
Kan hålla med om att den är nog en av de snyggaste tanksen i spelet och den tillsammans med tortoise och centurion 7/1 har tier 10 kvalitet(har inte testat artien än dock).
Citera
2013-11-07, 14:42
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Jag förstår att det är jobbigt att dubbelklicka knapp "1" mitt under en strid.... :P

Jag fick den moden via att jag använder aslain's mod pack men orginal moden är denna: länk

Kan hålla med om att den är nog en av de snyggaste tanksen i spelet och den tillsammans med tortoise och centurion 7/1 har tier 10 kvalitet(har inte testat artien än dock).
samma länk jag postade

Citat:
Tackar, har den men behöver tydligen konfigurera den så att alla kan se vem som använder guldammo.

jasså, jag använder XVM J1mB0 och hade inga problem, står med liten text till vänster för mig
Senast redigerad av Kebabsuger 2013-11-07 kl. 14:44.
Citera
2013-11-07, 14:48
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jag fick den moden via att jag använder men orginal moden är denna:

Jag har den installerad, men så vitt jag förstår berättar den bara för dig om du blir skjuten med guld och den berättar för laget vem som försöker TKa dig.

Finns det någon settings som gör att den spottar ut i allmänna chatten att en viss spelare är en guldskjutande noob? Trollpotentialen vore enorm isf.
För att vara tydlig, jag vill kunna berätta för spelarna i bägge lagen vem som skjuter guld på mig.
Senast redigerad av Cardiac 2013-11-07 kl. 14:51.
Citera
2013-11-07, 14:48
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
klicka på en tom ruta då du har vagnen vald i garaget (rutorna efter ammunitionen). Då kommer det upp en meny där du dels kan köpa eller montera. Välj nätet, klicka på det i menyn) det har en gul bock efter sig som innebär att du äger ett som ej är monterat.
sen kommer det up en ruta med att "complex equippment ...bla bla bla" sen är det monterat och klart

Tackar
Citera
2013-11-07, 15:01
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Jag har den installerad, men så vitt jag förstår berättar den bara för dig om du blir skjuten med guld och den berättar för laget vem som försöker TKa dig.

Finns det någon settings som gör att den spottar ut i allmänna chatten att en viss spelare är en guldskjutande noob? Trollpotentialen vore enorm isf.
För att vara tydlig, jag vill kunna berätta för spelarna i bägge lagen vem som skjuter guld på mig.
ahahahahahhahahahahahahqhaha

hade nog gått under spam efter som så många gör det
testa PM killen/tjejen som gjort modden om det är möjligt

hade varit grymt om det gick ut i alla chatten :P
Citera
2013-11-07, 16:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Tappar ju värdefull tid vid reload om duy ska byta ammo hux flux..
Citera
2013-11-07, 16:34
Medlem
Out-of-Steps avatar
Tack för svaren och tipset om PTR. Kan man på något vis välja att installera PTR på en annan disk än C?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in