2013-11-07, 06:52
Medlem
sir.skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
hur kan du ha så många? är inte 30max?

Du kan köpa fler platser genom poängen som du får genom att levla upp ( brukar stå level X nere i högra hörnet ). Detta gör du dock inte i UT meny utan i vanliga fifa menyn någonstans
Citera
2013-11-07, 07:22
Medlem
Ahlfaa19s avatar
Citat:
omg fick en Ronaldo IF i min daily reward!!!

vem vill köpa?

Pic or didn't happen
Citera
2013-11-07, 07:26
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:

vem vill köpa?
Bild!
Citera
2013-11-07, 08:07
Medlem
psonbs avatar
Fasen verkar som jag gick lite minus på lewan jaja får väll vara glad över att jag fick sålt if benzema för 500k tur jag la ut han direkt när jag fick han i mitt 10e pack

Tror ni priserna kommer droppa nu och sedan sakta gå uppåt eller kommer de hålla sig stabilt? Tänker mest på TOTW spelare
Citera
2013-11-07, 08:11
Bannlyst
Citat:

vem vill köpa?

Haha riktigt pajas är du
Citera
2013-11-07, 09:01
Medlem
haammpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonb
Fasen verkar som jag gick lite minus på lewan jaja får väll vara glad över att jag fick sålt if benzema för 500k tur jag la ut han direkt när jag fick han i mitt 10e pack

Tror ni priserna kommer droppa nu och sedan sakta gå uppåt eller kommer de hålla sig stabilt? Tänker mest på TOTW spelare

Svårt att förutspå en marknad men jag tror att priserna kommer att öka, löjligt låga atm.
Citera
2013-11-07, 09:40
Medlem
Flinta82s avatar
Samtidigt var det väl förra året, eller om det var 12:an, som marknaden totalkraschade redan efter ett par månader. 95% av spelarna var i princip gratis, 2.5% kostade 5-25k och 2,5% kostade 300k+.

Jag tror priserna kommer sjunka, sakta men säkert. Att köpa dyra spelare är sällan för att inte säga alltid en dålig affär, om man nu inte tänkt att sitta på dom rejält länge.

Jag köpte t.ex. Robben igår, och jag kan redan nu säga att det ska mycket till för att jag ska sälja honom. Samma sak med Schweinsteiger och Reus, därför bryr jag mig inte att jag eventuellt kommer "förlora" ett par hundra tusen. Att köpa spelare är i princip alltid en förlustaffär, är min erfarenhet, och då har jag lirat UT sen det kom.
Senast redigerad av Flinta82 2013-11-07 kl. 10:17.
Citera
2013-11-07, 09:50
Medlem
psonbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Samtidigt var det väl förra året, eller om det var 12:an, som marknaden totalkraschade redan efter ett par månader. 95% av spelarna var i princip gratis, 2.5% kostade 5-25k och 2,5% kostade 300k+.

Jag tror priserna kommer sjunka, sakta men säkert. Att köpa dyra spelare är sällan för att inte säga aldrig en dålig affär, om man nu inte tänkt att sitta på dom rejält länge.

Jag köpte t.ex. Robben igår, och jag kan redan nu säga att det ska mycket till för att jag ska sälja honom. Samma sak med Schweinsteiger och Reus, därför bryr jag mig inte att jag eventuellt kommer "förlora" ett par hundra tusen. Att köpa spelare är i princip alltid en förlustaffär, är min erfarenhet, och då har jag lirat UT sen det kom.

instämmer med det du säger om att köpa dyra spelare, dock tycker jag inte det alltid är en förlust affär som du säger när det gäller spelare som är "billigare"

köpte if aguero för 380k sålde han för 500k
zlatan köptes för 1,05kk såldes för 1,27kk när han blev if o hans pris gick upp
köpte messi för 1,3kk och sålde för 1,5kk
ribery 840k sålde 2 dagar senare för 950k

handlar mycket om att köpa o sälja vid rätt tillfällen tror jag mest, dock tycker jag det är läskigast med inform spelare då de kan få en second inform o priset rasar något enormt på vanlig if.
Citera
2013-11-07, 09:58
Medlem
haammpes avatar
Byggt och köpt in 2 intressanta 3-5-2 lag.
Hoppas denna dag går fort så jag kan åka hem från jobbet och testa dom.

http://www.futhead.com/14/squads/2178586/
http://www.futhead.com/14/squads/2160560/
Citera
2013-11-07, 10:20
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonb
instämmer med det du säger om att köpa dyra spelare, dock tycker jag inte det alltid är en förlust affär som du säger när det gäller spelare som är "billigare"

köpte if aguero för 380k sålde han för 500k
zlatan köptes för 1,05kk såldes för 1,27kk när han blev if o hans pris gick upp
köpte messi för 1,3kk och sålde för 1,5kk
ribery 840k sålde 2 dagar senare för 950k

handlar mycket om att köpa o sälja vid rätt tillfällen tror jag mest, dock tycker jag det är läskigast med inform spelare då de kan få en second inform o priset rasar något enormt på vanlig if.

Haha, du nämner "billigare spelare" och räknar upp några av spelets dyraste?

Vad jag menar är spelare mellan 40-200k. Där ska det mycket till för att man ska kunna köpa dom, lira med dom ett par veckor eller månader, och sen sälja med någon form av vinst. Men visst, har man pengar kan man enklare göra pengar, men jag snackar om dom som har en kassa på kanske 300k. I det segmentet får man nog tyvärr alltid räkna med förlustaffärer.
Citera
2013-11-07, 10:46
Medlem
psonbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Haha, du nämner "billigare spelare" och räknar upp några av spelets dyraste?

Vad jag menar är spelare mellan 40-200k. Där ska det mycket till för att man ska kunna köpa dom, lira med dom ett par veckor eller månader, och sen sälja med någon form av vinst. Men visst, har man pengar kan man enklare göra pengar, men jag snackar om dom som har en kassa på kanske 300k. I det segmentet får man nog tyvärr alltid räkna med förlustaffärer.

det var det jag menade men efter att ha läst båda våra inlägg så blev jag nog lite förvirrad
instämmer med spelare runt 40-200k, tråkigt att det ska bli så. Enda gången vissa sånna spelare går upp är när de får IF har jag märkt, hade lavezzi och tjänade faktiskt 20k på han när han blev IF.
Citera
2013-11-07, 11:57
Medlem
kefrenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunken
Har spelat 5 matcher med laget hittills, vunnit 4 samt förlorat en och det var i finalen av guldcupen.

Jag trivs riktigt bra med laget, efter några justeringar. Tog bort Matuidi, Mexes samt Clichy, sistnämnda var bra men dom andra två tyckte jag var skit dåliga, framförallt Matuidi, gjorde inte något rätt. Ersatte dom med det här och det blev genast mycket bättre, Chiellini är en riktig klippa: http://www.futhead.com/14/squads/2141250/

Anfallet är otroligt bra måste jag säga. Dzeko var som jag väntade mig, riktigt bra. Han är riktigt stark och har förvånansvärd bra bollkontroll. Navas är ingen målgörare utan är den som langar in bollar till Dzeko. Lavezzi är nog lagets bästa spelare, otroligt rolig att lira med. Blixtsnabb, målfarlig och äckligt bra teknik.

IF Pjanic var faktiskt förvånande bra, köpte han för 11.5k, inget i princip. Han har en riktigt sexig högerfot, slår långbollar som öppnar upp försvaret totalt, samt att han har fina frisparkar.

Tack för den! Trevligt med lite reviews oss chelsea-män emellan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in