Citat:
Ursprungligen postat av
Flinta82
Samtidigt var det väl förra året, eller om det var 12:an, som marknaden totalkraschade redan efter ett par månader. 95% av spelarna var i princip gratis, 2.5% kostade 5-25k och 2,5% kostade 300k+.
Jag tror priserna kommer sjunka, sakta men säkert. Att köpa dyra spelare är sällan för att inte säga aldrig en dålig affär, om man nu inte tänkt att sitta på dom rejält länge.
Jag köpte t.ex. Robben igår, och jag kan redan nu säga att det ska mycket till för att jag ska sälja honom. Samma sak med Schweinsteiger och Reus, därför bryr jag mig inte att jag eventuellt kommer "förlora" ett par hundra tusen. Att köpa spelare är i princip alltid en förlustaffär, är min erfarenhet, och då har jag lirat UT sen det kom.
instämmer med det du säger om att köpa dyra spelare, dock tycker jag inte det alltid är en förlust affär som du säger när det gäller spelare som är "billigare"
köpte if aguero för 380k sålde han för 500k
zlatan köptes för 1,05kk såldes för 1,27kk när han blev if o hans pris gick upp
köpte messi för 1,3kk och sålde för 1,5kk
ribery 840k sålde 2 dagar senare för 950k
handlar mycket om att köpa o sälja vid rätt tillfällen tror jag mest, dock tycker jag det är läskigast med inform spelare då de kan få en second inform o priset rasar något enormt på vanlig if.