2013-11-05, 20:56
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilosand
Nej , har inte varit tillräckligt snabb, får invänta nästa stora dipp?

Rekommenderar du kapiton för handel av bitcoins?

Jag skulle rekommendera dig att jämföra lite mellan olika aktörer för avgifterna varierar (men är i regel svindyrt). Rätt vanligt att man tidigare iaf körde arbitrage på MtGox där man köpte BTC och sålde på Kaption för att deras kurs var mycket högre.
Citera
2013-11-05, 20:57
Medlem
Monstershoess avatar
Jag rekommenderar att köpa BTC med Kapiton! Det tar inte så lång tid att stoppa in pengar eller ta ut (2-4 bankdagar) att köpa BTC när pengarna väl är inne går också väldigt snabbt och man kan se hur marknaden ser ut. Avgiften ligger på 1,75% per transaktion vilket iaf inte för mig gett några svåra smärtor i plånboken

Enda nackdelen är att det inte uppdateras i realtid vilket skulle vara grymt värt under "the ups and downs".
Citera
2013-11-05, 21:01
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Vad finns det för seriösa siter att köpa litecoins på ?

btc-e.com

jag avråder dock från att köpa ltc för tillfället tror ja
Citera
2013-11-05, 21:02
Medlem
nilosands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Jag skulle rekommendera dig att jämföra lite mellan olika aktörer för avgifterna varierar (men är i regel svindyrt). Rätt vanligt att man tidigare iaf körde arbitrage på MtGox där man köpte BTC och sålde på Kaption för att deras kurs var mycket högre.

Låter inte så bra, men det är smidigare att sätta in pengar på kapiton, har hört att det är krångligt att få kontot verifierat hos MtGox?

Är det en fast procentuell avgift på summan samt en premie över spot-priset när man köper och dessa är lägre hos MtGox då antar jag?
Citera
2013-11-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gest
http://btc-e.com

Går att köpa LTC för BTC

Nu är inte den sortens köp intressant, jag är intresserad av att köpa LTC för Euro. Vad jag vet är det inte möjligt att lägga in pengar från Norden till Btc-e
Senast redigerad av bjebbosten 2013-11-05 kl. 21:05.
Citera
2013-11-05, 21:05
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Nej , har inte varit tillräckligt snabb, får invänta nästa stora dipp?
Ingen aning, Bitcoin är Bitcoin. Det kan svänga kraftigt åt vilket håll som helst.

Min känsla är att det här rallyt dels består av nya användare/investerare då Bitcoin haft en mindre uppmärksamhets-boom senaste tiden, och dels av folk som försökt invänta en större dipp, och som sedan valt att hoppa in istället när motsatsen kom. Men detta är bara en känsla som sagt och jag har egentligen inget konkret att backa upp det med, och det säger inte så mycket om vad som kommer fortsätta hända.

Tänk bara på att det är betydligt fler än du som tänker som du. När SR kraschade så tog det bara några timmar innan alla "billiga" coins var tagna och priset återhämtat sig större delen av fallet.

Citat:
Rekommenderar du kapiton för handel av bitcoins?
De ska vara bra. Men jag har bara handlat bitcoins en gång, och när jag gjorde det så var Mt Gox i princip det enda valet, så jag kan inte säga att jag har särskilt mycket personlig erfarenhet av olika alternativ.

Edit: Här kan du jämföra priser i alla fall.
http://bitcoinwatch.com/
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-11-05 kl. 21:08.
Citera
2013-11-05, 21:15
Medlem
vizuals avatar
bitcoin hetsar

får säljer

http://www.youtube.com/watch?v=NG1qooBzE2w
Citera
2013-11-05, 21:24
Medlem
nilosands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Ingen aning, Bitcoin är Bitcoin. Det kan svänga kraftigt åt vilket håll som helst.

Min känsla är att det här rallyt dels består av nya användare/investerare då Bitcoin haft en mindre uppmärksamhets-boom senaste tiden, och dels av folk som försökt invänta en större dipp, och som sedan valt att hoppa in istället när motsatsen kom. Men detta är bara en känsla som sagt och jag har egentligen inget konkret att backa upp det med, och det säger inte så mycket om vad som kommer fortsätta hända.

Tänk bara på att det är betydligt fler än du som tänker som du. När SR kraschade så tog det bara några timmar innan alla "billiga" coins var tagna och priset återhämtat sig större delen av fallet.

Precis, helt omöjligt att avgöra kortsiktiga rörelser. Har en teori om att de stora bankerna, världens mäktigaste institutioner, som potentiell kan se marknadsandelar försvinna när bitcoin växer fram, kommer att vilja kontrollera bitcoinpriset genom att köpa upp så många bitcoins att de styr en stor del av handeln? Är jag helt ute och cyklar? Kanske har de ett intresse av att priset är extremt volatilt, skrämma småsparare.

Det fina är att de bara kan kontrollera priset genom att köpa tillräckligt många bitcoins, till skillnad mot andra marknader som de kan styra genom derivat, nakenblankning (utspädning) m.m. Bitcoin kommer vinna över bankerna.
Citera
2013-11-05, 21:34
Medlem
phooooos avatar
Just nu rusar det ner!

Someone just bought 3692 coins at 254.5231 on Gox.
11:22:03 254.5231 x 3692 = 939k USD
http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comm...545231_on_gox/
Senast redigerad av phooooo 2013-11-05 kl. 21:37.
Citera
2013-11-05, 21:39
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phooooo
Just nu rusar det ner!

går upp snart igen

inget att oroa sig för
Citera
2013-11-05, 21:42
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phooooo
Just nu rusar det ner!

Det där var för 4 timmar sen. Nu var det någon som sålde ~2000 BTC.
Citera
2013-11-05, 21:46
Medlem
phooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det där var för 4 timmar sen. Nu var det någon som sålde ~2000 BTC.
Yes.. Delade bara

Ang. att det rasade har inget med det att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in