Citat:
Ursprungligen postat av
billimo
Efter att ha läst FUP ett par gånger sätter jag en slant på följande:
1. S*lih har lovat att passa hunden under tiden S*ndra var bortrest.
2. Han trodde att S*ndra skulle åka med med sin syrra eller liknande (kompis).
3. När han kom på att S*ndra inte var där med syrran eller kompisen så lackade han ur.
4. Svartsjukan satte in och han använde den stackars hunden som ett verktyg för att sätta dit henne.
5. Han skapade några fejk-konto på facebook där han döpte om S*ndra och gav henne den nya pojkvännens efternamn.
6. Sedan låtsades han kommunicera med henne på detta fake-konto.
Om han nu varit uppriktigt intresserad av hunden så hade han sett till att få ut den från lägenheten.
Polisen:
Kolla passagen av taggarna
Kolla mobiltrafiken, både samtal och SMS
Kolla upp när och var de olika facebook-kontona skapades.
Kolla upp inloggade IP på de konversationer som är gjorda.
Fast samtidigt, det är HENNES ansvar som hundägare att se till att hennes hund tas hand om - vilket bevisades redan förra året att hon inte är kapabel till. DÄR skulle hunden ha tagits ifrån henne & omplacerats. Det är inte synd om henne, hon har inte blivit utnyttjad - det är enbart hunden det är synd om. I FUP visar hon extremt lite empati "jaha, det var ju tråkigt att det blev så" dessutom ljuger hon om besöket hos veterinären. Bara det tyder på att saker inte står rätt till.
Jag tror inte att snubben är helt oskyldig heller, men jag tror inte ett dugg på att han är den enda som ska straffas, att han är den som sett till att allt har skett. Hon var ju inte ens intresserad av att fråga hur hunden mådde.
Hon ska inte ha hund, punkt slut.
(Ursäkta, internet är åt helvete så kanske eventuellt dubbelpostar nu)