2013-11-06, 20:07
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BG.knoccOut
Vågar man ta denna som medicin i syfte att motverka social fobi?

Har missbruks bakrunder, av cannabis, (tramadol och subutex, kom på senare tider).
Lyrica är MYCKET bra vid bla. social fobi.
Citera
2013-11-06, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Varför inte? Men vill du börja så tänk på att det kan vara ett helvete att sluta med den sen.

Hur länge kan man ens ta lyrican innan man måste sluta med den?
Sitter de sociala kvar när toleransen gått upp?
För tillfället har jag ätit 1050 mg varannan dag och blivit bäng, inte i medicinskt syfte.
Citera
2013-11-06, 20:16
Medlem
Jag tycker Lyrica är en av få drogerna som enbart botar social fobi temporärt. Andra droger har fått mig utvecklas på ett sätt som sitter kvar när jag är nykter, men Lyrica är underbart under ruset och efteråt är jag värre än innan jag tog Lyrica. Sen blir jag återställd och upprepar proceduren i oändlighet...
Citera
2013-11-06, 20:17
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Hur länge kan man ens ta lyrican innan man måste sluta med den?
Sitter de sociala kvar när toleransen gått upp?
För tillfället har jag ätit 1050 mg varannan dag och blivit bäng, inte i medicinskt syfte.
Varför inte äta en medicin livet ut som hjälper en? Om det är det som krävs.
Citera
2013-11-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stadatskrivbord
Jag tycker Lyrica är en av få drogerna som enbart botar social fobi temporärt. Andra droger har fått mig utvecklas på ett sätt som sitter kvar när jag är nykter, men Lyrica är underbart under ruset och efteråt är jag värre än innan jag tog Lyrica. Sen blir jag återställd och upprepar proceduren i oändlighet...

Vad finns det för annat som inte bara är "temporärt"?
Citera
2013-11-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Varför inte äta en medicin livet ut som hjälper en? Om det är det som krävs.

Jag är så himla osäker på om jag vågar testa det eller inte. har massvis hemma, som jag egentligen ska ta, 150 + 150+ 150. Har inte ens testat det än, kanske får prova någon månad och se om det blir nå bättre.

Men är mest rädd att när toleransen är uppe så försvinner det "sociala", och det är ju det jag är ute efter.
Citera
2013-11-06, 22:18
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Jag är så himla osäker på om jag vågar testa det eller inte. har massvis hemma, som jag egentligen ska ta, 150 + 150+ 150. Har inte ens testat det än, kanske får prova någon månad och se om det blir nå bättre.

Men är mest rädd att när toleransen är uppe så försvinner det "sociala", och det är ju det jag är ute efter.

Prova fan inte på. Du mår så fruktansvärt bra (vissa iaf) av en hög dos, du kommer vilja ha den känslan igen. Men den är extremt jävla beroende-framkallande då den gör dig komplett, om du lider av t.ex ångest-relaterade ämnen. Jag är gravt bereonde av denna drog och när jag tänt av har jag aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, och det tar lång tid, och om du brukar dagligen slår ATn på direkt dagen efter. (enligt mina egna erfarenheter).

Nä vill du ha lite roligt, skaffa dig lite mdma eller några E, ta med nära polare i en trygg och skön miljö och ni kommer att må som gudar. Jag får en liknande känsla på Lyrica, fast mycket svagare så klart. Dessa otroligt sköna effekter kom dock långt efter bruket, i början var man som en gutt på 8 bast och lekte i snön som någon färsking på röka och vimlade runt som en idiot för att ett tag knappt känna något. Men detta blev bättre och bättre, och senaste åren har jag många gånger lyckats få en mycket E liknande eufori av höga (900-mg-2gram) doser. It grows on you, but after it has manifested itself in your whole body, it slowly sucks the soul out of all that is positive.

Är jätteflöddrad, därför jag skrev på engelska. Lyrica har däremot räddat mitt liv, bildligt talat, efter många självmordsförsök genom åren. Utan Lyrican hade jag vart död för längesedan. Börja bara inte missbruka skiten, säljs i de flesta städer, och kostar en bra slant.
Citera
2013-11-06, 23:58
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Lyrica är MYCKET bra vid bla. social fobi.

Instämmer här, extremt effektiv... Men extremt beroeneframkallande, så passa dig min vän, du vill inte hamna där. Men om du käkar den över ett par år och det funkar bra är det fan värt avtändningen om du lyckats med dina mål eller amtitioner osv... Ursäkta stavningen är lite flöddrad.
Citera
2013-11-07, 01:11
Medlem
Får ta och testa ett par månader och se ifalll det hjälper något. Sen ffår jag väl lägga till kbt vid sidan om kanske, men det är nått jag verkligen är rädd för.
Citera
2013-11-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Instämmer här, extremt effektiv... Men extremt beroeneframkallande, så passa dig min vän, du vill inte hamna där. Men om du käkar den över ett par år och det funkar bra är det fan värt avtändningen om du lyckats med dina mål eller amtitioner osv... Ursäkta stavningen är lite flöddrad.

Det är samma tankar jag går i. Lyrica är som en gudagåva men jag har inte varit beroende av den så har inte sett baksidan än men jag vet att den finns. Har sjuk ångest och social fobi, lyrica botar det otroligt bra även sömnproblem. Har självmedicinerat med den men ska fan pallra mig till en läkare och säga som det är och att medicinen räddar mig.
Citera
2013-11-07, 01:57
Medlem
Sorry om jag frågar igen, men fick inte riktigt svar på ena frågan.
När man har resistans mot lyrican, (den stiger ju skyhögt) hjälper den bra mot det sociala även då?
Citera
2013-11-07, 07:12
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Sorry om jag frågar igen, men fick inte riktigt svar på ena frågan.
När man har resistans mot lyrican, (den stiger ju skyhögt) hjälper den bra mot det sociala även då?

Jag tyckte att den gjorde det. Men det var höga doser som krävdes. Sista året innan jag slutade med Lyrica behövde jag som minst, 1200mg, dagligen för att den skulle hjälpa mig mot problemematiken den var avsedd för. Något rus var inte att tänka på i det läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in