2013-11-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Från bibeln.

Nu vet jag ju att Jv inte har bibeln som primär källa så den gubben går inte...
Citera
2013-11-06, 16:59
Medlem
Citat:
Vissa av dina inlägg säger mer om dig...

Ja den säger att jag inte är så lättlurad som vissa andra...
Citera
2013-11-06, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Nu vet jag ju att Jv inte har bibeln som primär källa så den gubben går inte...

Din okunskap i detta lyser igenom mer och mer...

Du kan ju läsa ett vakttorn så får du se vilken bok det citeras till...
Citera
2013-11-06, 17:02
Medlem
Citat:
Bo gratis gör det vanligen hos någon familj där det får frukost lunch och middag.
Har träffat några av dessa och de är sympatiska och enkla människor.
Jag har knappt någon kännedom om dem så skulle jag träffa dem på stan eller på ett möte skulle jag inte veta vilka de är.
Vi ser dem inte som våra ledare och det vet du säkert redan.

Och ändå så detaljstyr dem era liv...fast många lever sina liv under despoter utan att reflektera över detta förrän det blir problem!
Citera
2013-11-06, 17:04
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Nedbantningen görs inte för att det är brist på pengar utan för att intensifiera spridandet av Jesu budskap.
Alla medel går nu till att i ännu större grad predika om Guds rike som lösningen på mänsklighetens alla problem.
Under krisen köptes stora landegendomar utanför NY eftersom det ansågs för riskfyllt att ha dem i madrassen.
Du kan inget annat än att ha detta relaterat till hemlösa, dvs vissa persongrupper, annrs blev religionstron som norm sett, separerad som iaf obligatoriskt ämne i skolor och placerades som att mer hastigt svepa över : att det kan ha föranlett en prestigeförlust som enbart filat på hur man dååå isf kan trixa för att få in framtida kunder är vad som garanterat gått i gång, dvs aggressionerna och det mycket naiva trotset som kännetecknar sekteristisk hållning. Detta för att vad du säger "jesu budskap2 det är något som varje person själv ombesörjer, däremot ämneskunskaper inom de gränsvärden som utgör varje mäniskas ganska starka behov.. det har man istället äventyrat.

Inte för att jag är helt emot friskolor, det är jag inte, men att skapa muslimskolor, judeskolor, kristusskolor och sådant.. det är att direkt hylla okunskap, då bibel"kunksap" är nästan som koranciterandet, en drillning utan innehåll, då både koran och bibel är lyrik och dramaturgisk uppbyggning av drömmerier.

Ändå tar man det på allvar, när du uttrycker det som du gjorde här, då skulle jag vilja att religionsfrihetslagen omedelbart utsattes för totalrenovering. Att tro på en bok är ju fullständigt var och ens ensak, det har inte ett skit med moral el. etik att göra! måste vara 95+-åringar som suttit med darrande händer och givits mandat att idka makt i ren dödsångest och inte förstått någonting av nutid mer än att kvarhålla kapital och bara fortsätta förnekelsekonstrandet om vilka effekter religionsfanatik orsakat.

Nu är de rätt extrema i andra länder vad gäller jesus och judendomen vet vi tog sig gränslöshetens vägar, men det betyder inte att det är rätt. Om extremism breder ut sig allvarligt i x antal länder, är det då *tecken om att, ja men då äääär det ju säkert efterföljansvärt? Det är ju bl.a sjuka människor som suttit med så mkt pengar att de lekt med liv som att liv är ett monopolspel - de ffega har enbart narrat runt, då stora pengar förblindar och verkar också köpa in sig i rättssystem, jo så enkelt är det.
Naivt.
Citera
2013-11-06, 17:09
Medlem
Citat:
Din okunskap i detta lyser igenom mer och mer...

Du kan ju läsa ett vakttorn så får du se vilken bok det citeras till...

Haha...ja plocka ut citat ur sitt sammanhang är Jv:s paradgren...det har inte minst Eberhard så pedagogiskt avslöjat.

Sen är det ju så att ni t o m skrivit en egen utgåva av bibeln för att den ska stämma bättre med era villfarelser.
Citera
2013-11-06, 17:09
Medlem
Citat:
Och ändå så detaljstyr dem era liv...fast många lever sina liv under despoter utan att reflektera över detta förrän det blir problem!

Trams
Citera
2013-11-06, 17:12
Medlem
Citat:
Trams

Tja du kan kalla det för trams men det är ändå sant!
Citera
2013-11-06, 17:14
Medlem
Citat:
Haha...ja plocka ut citat ur sitt sammanhang är Jv:s paradgren...det har inte minst Eberhard så pedagogiskt avslöjat.

Sen är det ju så att ni t o m skrivit en egen utgåva av bibeln för att den ska stämma bättre med era villfarelser.

Och hundra år innan den kom använde vi kyrkobibeln dvs 1917 svenska översättning och det gick lika bra. Vi trodde likadant då..
Citera
2013-11-06, 17:17
Medlem
Citat:
Och hundra år innan den kom använde vi kyrkobibeln dvs 1917 svenska översättning och det gick lika bra. Vi trodde likadant då..

Öhh? Nej det gjorde ni inte...skulle du använda de läror Jv hade på den tiden skulle du bli utesluten fortare än kvickt.
Citera
2013-11-06, 20:18
Medlem
Citat:
Öhh? Nej det gjorde ni inte...skulle du använda de läror Jv hade på den tiden skulle du bli utesluten fortare än kvickt.

Hur var läran då? Jämfört med dagens? En väldigt kort resume räcker om du ids.
Citera
2013-11-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Hur var läran då? Jämfört med dagens? En väldigt kort resume räcker om du ids.

Det vill jag också veta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in