Citat:
Ursprungligen postat av
Ekasnah
Nedbantningen görs inte för att det är brist på pengar utan för att intensifiera spridandet av Jesu budskap.
Alla medel går nu till att i ännu större grad predika om Guds rike som lösningen på mänsklighetens alla problem.
Under krisen köptes stora landegendomar utanför NY eftersom det ansågs för riskfyllt att ha dem i madrassen.
Du kan inget annat än att ha detta relaterat till hemlösa, dvs vissa persongrupper, annrs blev religionstron som norm sett, separerad som iaf obligatoriskt ämne i skolor och placerades som att mer hastigt svepa över : att det kan ha föranlett en prestigeförlust som enbart filat på hur man dååå isf kan trixa för att få in framtida kunder är vad som garanterat gått i gång, dvs aggressionerna och det mycket naiva trotset som kännetecknar sekteristisk hållning. Detta för att vad du säger "jesu budskap2 det är något som varje person själv ombesörjer, däremot ämneskunskaper inom de gränsvärden som utgör varje mäniskas ganska starka behov.. det har man istället äventyrat.
Inte för att jag är helt emot friskolor, det är jag inte, men att skapa muslimskolor, judeskolor, kristusskolor och sådant.. det är att direkt hylla okunskap, då bibel"kunksap" är nästan som koranciterandet, en drillning utan innehåll, då både koran och bibel är lyrik och dramaturgisk uppbyggning av drömmerier.
Ändå tar man det på allvar, när du uttrycker det som du gjorde här, då skulle jag vilja att religionsfrihetslagen omedelbart utsattes för totalrenovering. Att tro på en bok är ju fullständigt var och ens ensak, det har inte ett skit med moral el. etik att göra! måste vara 95+-åringar som suttit med darrande händer och givits mandat att idka makt i ren dödsångest och inte förstått någonting av nutid mer än att kvarhålla kapital och bara fortsätta förnekelsekonstrandet om vilka effekter religionsfanatik orsakat.
Nu är de rätt extrema i andra länder vad gäller jesus och judendomen vet vi tog sig gränslöshetens vägar, men det betyder inte att det är rätt. Om extremism breder ut sig allvarligt i x antal länder, är det då *tecken om att, ja men då äääär det ju säkert efterföljansvärt? Det är ju bl.a sjuka människor som suttit med så mkt pengar att de lekt med liv som att liv är ett monopolspel - de ffega har enbart narrat runt, då stora pengar förblindar och verkar också köpa in sig i rättssystem, jo så enkelt är det.
Naivt.