Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Det är väl inga konstigheter?
När jag är i sällskap med Bajare har jag nog aldrig kallat arenan för Nya Söderstadion utan då heter den enbart Rymdskeppet, jag hatar Rymdskeppet över allting på denna planet.
I allmänt sällskap refererar jag till den som Nya Söderstadion, en Bajenarena, dock då jag aldrig kan få nog att påpeka att det är en Bajen-arena snarare än en dif-arena. Hur äcklig den nu än må vara.
Sedan är det väldigt tydligt att vi saknar Söderstadion mer än gårdarna saknar Stadion. Visst, hade inte Söderstadion rivit hade jag kanske inte mått lika dåligt but still.
Det är såklart naturligt att en hammarbyare resonerar att det är en bajen-arena snarare än en dif-arena faktum är dock att det är bådas arena.
Kan någon nämna hur Hammarby, rent avgörande har varit i med i den här processen och gjort den möjlig utifrån faktorer man kunnat påverka själva? Det vill säga där man haft något förhandlingsutrymme. Nu menar jag inte exempel som att Hammarby som hyresgäster varit viktiga för den ekonomiska kalkylen, det är faktorer som AEG, Stockholmspolitiker och andra styrt över, då de styr över Söderstadion och Tele2 Arena.
Det är mig veterligen bara Malmö FF som är majoritetsägare i någon fotbollsarena (kan ha fel här, men bara de som är någon av betydelse). Att stockholmslagen kunnat ha tre helt egna hemmaarenor utan att äga någon av dem i en region som Stockholm är unikt. Den tiden finns inte mer och Bajen får räta in sig i ledet precis som alla andra, det är inte er arena mer än Djurgårdens.
Kan ju för tydlighetens skull lägga till att det jag nämner ovan inte är något jag tycker är bra eller stödjer. Utan jag bara konstaterar att det är så.