Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag tycker han knappt verkar ha sett Juventus. Faktum är att man har gått väldigt starkt i ligan, stått upp och varit minst lika bra som Real, men gjort två plattmatcher mot FCK och Gala. Men man är fortfarande stor favorit att ro avancemang i hamn.
Dock är jag besviken på att Conte inte valde att köpa in en mer kreativ ytter. I viss matcher måste det finnas utrymme att släppa en kanten lös med en mer offensiv mittfältare. Det är bara flytta trebacken ett hack mot det hållet för att bibehålla balansen, eller gör samma sak med mittfältet. Det är så statiskt och okreativt med Asamoah och Lichsteiner på kanterna. Spelare som Caceres, Padoin eller Isla erbjuder inget nytt offensivt hot.
Man borde gått efter typ Di Maria tidigt. Perfekt att ha som en mer offensiv ytter i ett 3-5-2, då han också har enorma lungor och är duglig defensivt.
Japp, det har varit en av mina käpphästar ett tag gällande Juventus. Liechtsteiner, Asamoah, Caceres (ibland aktuell som kantspelare), Peluso (wtf) och Isla i all ära men det är inga kreatörer på något sätt. Då kan man ju argumentera för att Pirlo, Tevez och Pogba ofta finns på planen men det räcker inte riktigt i mina ögon. Kanthotet behövs.