Resultat: .
0%
röster
2013-11-05, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Om man utgår från att Real gör sitt hemma mot Gala och Juve slår FCK hemma så krävs bara ett kryss borta i Istanbul.

Och jag tror inte real tar så lätt på de återstående matcherna. De kan liksom sätta in Isco, Di Maria, Jese i en elva och ändå vara odugligt bra. Lägg därtill att Ronaldo lär vilja spela. Sammantaget var det en enormt bra omgång för Juve. För vid Gala-seger hade man troligtvis behövt vinna borta i Istanbul. Då hade det varit jobbigt. Nu är man i förarsätet till andraplatsen.

Ronaldo lär väl mer eller mindre kräva ett hattrick hemma mot Galatasaray nu i slutspurten om Balon d Or
2013-11-05, 23:42
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Ronaldo lär väl mer eller mindre kräva ett hattrick hemma mot Galatasaray nu i slutspurten om Balon d Or

Absolut. Det är minst sagt bra för Juve.
2013-11-05, 23:53
Medlem
snillet_1s avatar
Vad tycker ni om Nivas senaste artikel om Juventus? Han har poänger i mina ögon. Jag känner mig inte heller helt övertygad om att de verkligen har kapacitet för att vinna CL.

Citat:
Men så gick tiden, så kom våren och så stötte Juventus på Bayern München i Champions League-slutspelets kvartsfinal.
Tyskarna ville precis lika mycket som italienarna gjorde, var precis lika lojala mot den inkörda spelidén. De sprang minst lika långt, tacklade minst lika hårt – och då återstod till sist bara en individuell klasskillnad som visade sig hopplös att överbrygga.

4–0 över två matcher. Ett odiskutabelt slutresultat, en väckarklocka som skrällde obehagligt högt i många öron.

– Det får mig att skratta när jag hör folk säga att vi bara är två eller tre värvningar ifrån att kunna vinna Champions League. I själva verket har italiensk fotboll stannat av helt, konstaterade en ovanligt resignerad Antonio Conte under efterspelet.
Verkligheten blev sådär bistert verklig igen, och har inte velat släppa greppet sedan dess.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article17783997.ab
2013-11-05, 23:59
Medlem
anteri17s avatar
Jag tycker han knappt verkar ha sett Juventus. Faktum är att man har gått väldigt starkt i ligan, stått upp och varit minst lika bra som Real, men gjort två plattmatcher mot FCK och Gala. Men man är fortfarande stor favorit att ro avancemang i hamn.

Dock är jag besviken på att Conte inte valde att köpa in en mer kreativ ytter. I viss matcher måste det finnas utrymme att släppa en kanten lös med en mer offensiv mittfältare. Det är bara flytta trebacken ett hack mot det hållet för att bibehålla balansen, eller gör samma sak med mittfältet. Det är så statiskt och okreativt med Asamoah och Lichsteiner på kanterna. Spelare som Caceres, Padoin eller Isla erbjuder inget nytt offensivt hot.

Man borde gått efter typ Di Maria tidigt. Perfekt att ha som en mer offensiv ytter i ett 3-5-2, då han också har enorma lungor och är duglig defensivt.
2013-11-06, 00:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Jag tycker han knappt verkar ha sett Juventus. Faktum är att man har gått väldigt starkt i ligan, stått upp och varit minst lika bra som Real, men gjort två plattmatcher mot FCK och Gala. Men man är fortfarande stor favorit att ro avancemang i hamn.

Dock är jag besviken på att Conte inte valde att köpa in en mer kreativ ytter. I viss matcher måste det finnas utrymme att släppa en kanten lös med en mer offensiv mittfältare. Det är bara flytta trebacken ett hack mot det hållet för att bibehålla balansen, eller gör samma sak med mittfältet. Det är så statiskt och okreativt med Asamoah och Lichsteiner på kanterna. Spelare som Caceres, Padoin eller Isla erbjuder inget nytt offensivt hot.

Man borde gått efter typ Di Maria tidigt. Perfekt att ha som en mer offensiv ytter i ett 3-5-2, då han också har enorma lungor och är duglig defensivt.

Japp, det har varit en av mina käpphästar ett tag gällande Juventus. Liechtsteiner, Asamoah, Caceres (ibland aktuell som kantspelare), Peluso (wtf) och Isla i all ära men det är inga kreatörer på något sätt. Då kan man ju argumentera för att Pirlo, Tevez och Pogba ofta finns på planen men det räcker inte riktigt i mina ögon. Kanthotet behövs.
2013-11-06, 02:50
Bannlyst
Juventus har för mig kapacitet att slå alla lag.
Dock kommer man nog inte bli en dominerande mördarmaskin som i Barcelonas primetime
eller Bayern förra säsongen.

Conte velar lite mellan att hålla på sitt eller gå mainstream.
han ville ju till exempel börja spela 4-2-3-1 efter förlusten mot bayern

Nu mot real blev det väl istället en 4-3-1-2 eller 4-3-3

Det är intressant och det kan nog komma att ske en ändring när Pirlo tackar för sig på den absoluta toppnivån.

Då tror jag nog man släpper det italienska lite och kör 4-2-3-1.
Problemet där blir följande:

Just nu känns det som att Juventus är starka för att dom är vad dom är, wingbackarna, arbetshästarna i detta 3-5-2

Ska vi spela som bayern och chelsea, jag vad har vi att komma med där då.
Har vi yttrar a la Ribery Robben? Eller Chelseas hazard schurrle? Dortmunds reus blas/aubam?

Nej tycker vi saknar lite dessa moderna offensiva mittfältare för detta spelsystem IDAG
sen kan ju det ändra sig. Pogba är dock en guldskatt, vidal och pogba mittfältets framtid
2013-11-06, 14:58
Medlem
JayGatsbys avatar
Juventus sist i gruppen. Kommer ihåg ett lag 2010 som låg 3a i svår grupp, tog sig vidare med sent mål i Moskva. Stod som segrare i Madrid.
2013-11-06, 15:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Juventus sist i gruppen. Kommer ihåg ett lag 2010 som låg 3a i svår grupp, tog sig vidare med sent mål i Moskva. Stod som segrare i Madrid.

Twitter-kap.
2013-11-06, 15:23
Medlem
sebastian_s avatar
Om magin försvann för Juve efter att förlorat både matcherna förra säsongen "kom den tillbaka" efter att Bayern totalkrossade Barca. Vi förstod inte hur bra Bayern var direkt efter matchen mot Juve. När man summerade säsongen var det inte konstigt och knappt någon besvikelse att förlora mot det laget.

Jag tror fortfarande Juventus kan vinna hela turneringen. Bredden är löjligt bra och Tevez och Llorente bättre än förra årets anfall. Sen får Buffon formtoppa och lottningen vara gynnsam.
2013-11-06, 16:26
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Twitter-kap.
Haha, okejdå. Fan, pinsamt att bli påkommen.
2013-11-06, 16:27
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Om magin försvann för Juve efter att förlorat både matcherna förra säsongen "kom den tillbaka" efter att Bayern totalkrossade Barca. Vi förstod inte hur bra Bayern var direkt efter matchen mot Juve. När man summerade säsongen var det inte konstigt och knappt någon besvikelse att förlora mot det laget.

Jag tror fortfarande Juventus kan vinna hela turneringen. Bredden är löjligt bra och Tevez och Llorente bättre än förra årets anfall. Sen får Buffon formtoppa och lottningen vara gynnsam.

Instämmer.
Kul att Lloriente kommit igång. Han var minst sagt ringrostig efter Bilbaos frysbox men verkar riktigt igång nu.
2013-11-06, 20:58
Medlem
zachs avatar
Läste det här å blev lite fundersam:

http://www.football-italia.net/41411/napoli-urge-fans-behave

Hur resonerar man? Ska Europas kanske mest levande kurva dämpa sig för att uefa ryter till och med tanke på vad som står på spel? Lite önskade jag det skulle hörsammas. Napoli behöver sin kurva i sista matchen mot Arsenal, kan ju vara det som avgör allt, kan ju vara dom som avgör allt. Men en liten del av mig vill ju annat, vill ha en oreglerbar kurva, fanatisk, kaotisk, egensinnig, vacker, skrämmande kurva.

Så läste jag det här:

http://www.football-italia.net/41459/napoli-fans-attack-om-bus

Och fan i mig log.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in