Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-06, 07:13
  #49
Medlem
dojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
● Svetten luktar aceton. Folk tror man har druckit.

Är det därför tjockisarna som kör lchf luktar så jäkla illa?
2013-11-06, 09:36
  #50
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Märkligt att det är samma filurer som dyker upp i tråd efter tråd. Till och med i trådar ni inte ens har något att tillföra. Mycket märkligt beteende. Har ni betalt?


Japp snart skickar "dom" kolhydratsstyrkan efter dig, du vet för mycket helt enkelt och måste tystas ner…
2013-11-06, 10:06
  #51
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Okej okej, låt mig ytterligare en gång punktera alla dina argument:

1. Bulka (och deffa) syftar på hur mycket kalorier man stoppar i sig. Vi diskuterar fett- och kolhydratratio. Håll dig till ämnet.

2. Gunde Svan var en av tidernas bästa i sin gren, det blir man genom att sköta sig till fullo på alla fronter. Har väldigt svårt att tro att han skulle bli bättre av att ta bort kolhydrater. Du skriver själv att det aldrig skulle hända att GS skulle testa en ketogen diet, och det finns en anledning till det.

3. Paleo (eller "stone age diet") har ingenting att göra med LCHF.

4. På 70- och 80-talet, under Arnolds aktiva år sa var det "known facts" att kolhydrater var något av det viktigaste. Vissa byggare förespråkade till och med RIS som den främsta råvaran inom byggning.

Men du summerar ihop det rätt bra. Du skriver själv att du aldrig sett en studie av det vi diskuterar, och du kommer med argument som inte ens hör till ämnet. Klipp dig, för fan!

Var det här det bästa du kunde komma med?

1) hålla sig till ämnet är det hitills ingen av kcaltomtarna som lyckats med.Så det går alltså inte att bulka på fett? Det spelar alltså roll vad man äter? otroligt...

2) nej han kommer inte äta ketogen kost på toppen av sin karriär eftersom den är över. Det är anledningen. Fast det här med orsak verkan är inte er starka gren.

3) återigen lyser kunskaperna med sin frånvaro. Lchf är en spinoff på paleo. Skillnaden är att man äter rotfrukter i paleo men inga mejerier som grädde men det börjar ändras i paleo också efter att larmet för fett lagt sig. Det är en ketogen diet. Kul att du fick lära dig något. Men förmodligen kommer du slå ifrån dig.

4) known facts? Det blir inte rätt för att du slänger med engelska. Get your facts straight maaaaan!
http://m.youtube.com/watch?v=8-EaHRfmgdY här berättas det om vilken diet dom använde sig av. Extremt lite kolhydrater, mycket protein med fett!!! *trummvirvel* *kadish*

Min frisyr är fager. Behöver inte klippa mig men tack för omtanken.
__________________
Senast redigerad av Kung-Caligula 2013-11-06 kl. 10:11.
2013-11-06, 10:22
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du verkar, trots att du figurerat ett bra tag i träningsdelen, fortfarande heller inte förstå att träning och motion är en försvinnande liten del av en eventuell viktnedgång. Allting handlar om kosten.

Något överdrivet generaliserande.

Helheten påverkas också av vad du tränar och hur mycket du förbränner genom just din träning.

Springer du tex 10-20 km 4-5 ggr i veckan så förbränner du en hel del så visst f-n spelar det roll även om man självklart inte kan äta hur som helst för att landa på kaloriunderskott totalt.
2013-11-06, 10:27
  #53
Medlem
LCHF fungerar bra för viktnedgång men det är inte per automatik en lämplig diet för hård träning.

Ta tex konditionsidrottare av olika slag, de behöver mera kolhydrater än vad ett LCFH upplägg förespråkar, åtminstone om de vill få ut optimalt av deras kroppar.
2013-11-06, 10:52
  #54
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Var det här det bästa du kunde komma med?

1) hålla sig till ämnet är det hitills ingen av kcaltomtarna som lyckats med.Så det går alltså inte att bulka på fett? Det spelar alltså roll vad man äter? otroligt...

2) nej han kommer inte äta ketogen kost på toppen av sin karriär eftersom den är över. Det är anledningen. Fast det här med orsak verkan är inte er starka gren.

3) återigen lyser kunskaperna med sin frånvaro. Lchf är en spinoff på paleo. Skillnaden är att man äter rotfrukter i paleo men inga mejerier som grädde men det börjar ändras i paleo också efter att larmet för fett lagt sig. Det är en ketogen diet. Kul att du fick lära dig något. Men förmodligen kommer du slå ifrån dig.

4) known facts? Det blir inte rätt för att du slänger med engelska. Get your facts straight maaaaan!
http://m.youtube.com/watch?v=8-EaHRfmgdY här berättas det om vilken diet dom använde sig av. Extremt lite kolhydrater, mycket protein med fett!!! *trummvirvel* *kadish*

Min frisyr är fager. Behöver inte klippa mig men tack för omtanken.

Jag vet inte om du är seriös eller bara vill provocera.

1. Klart det går att bulka på LCHF, det har jag inte sagt något emot men nu snackar vi om LCHF kontra annan kost med kolhydrater, vi snackar inte mängd kcal. Precis som du själv säger tidigare i tråden så är det kcal in = kcal ut som gäller, förutsatt att man räknar med ALLA funktioner och processer i kroppen. Så din "kontring" är helt ologisk...

2. Glykogeninlagringen är helt okej med LCHF, men bättre med kolhydrater. Det kommer du aldrig ifrån. Konditionssporter (som längdskidåkning) kräver otrolig glykogeninlagring. Det duger inte med LCHF, det håller helt enkelt inte måttet. Ett fåtal individer klarar av detta, men det är antagligen för de har en unik uppsättning av gener som skiljer sig från merparten människor.

3. Kul att du kommer med löjlig härskarteknik att skryta med att jag inte har några kunskaper när du själv inte ens förstår vad jag säger. Paleo är en "spinnoff" på LCHF säger du, men egentligen har dieterna inte ens samma grundtanke. De kan vara något besläktade kan man tycka, men det är olika dieter med olika grundtankar. Försök inte väva ihop det för att försvara dig.

4. Jag skrev på engelska eftersom du länkade till en sida på engelska. Jag översatte det vi pratade om till den engelska översättningen på sidan för att förenkla. Återigen försöker du skyffla skit på mig. Ditt Youtube-klipp försvarar heller inte dina påståenden på något sätt.

Jag ber dig än en gång försöka hitta en studie på LCHF hos tränande atleter som du tidigare skrev att du aldrig sett. Jag vet inte vad du fått ifrån att det vara en fördel med LCHF om man tränar hårt, och jag står fast i att personer som äter skit och går över till LCHF förbättrar sina värden. Annars inte. LCHF passar om man tränar lite eller inget alls. Alternativt tror man tränar hårt fast egentligen tränar som en kärring.
2013-11-06, 11:43
  #55
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Något överdrivet generaliserande.

Helheten påverkas också av vad du tränar och hur mycket du förbränner genom just din träning.

Springer du tex 10-20 km 4-5 ggr i veckan så förbränner du en hel del så visst f-n spelar det roll även om man självklart inte kan äta hur som helst för att landa på kaloriunderskott totalt.

Du kan träna precis hur mycket du vill, ligger du inte på underskott så går du inte ned i vikt. Du kan ligga på soffan hela dagarna och gå ned i vikt förutsatt att du ligger på underskott. Det är alltså inte på något sätt ett överdrivet generaliserande utan en väldigt enkel sanning, det är kosten som styr, inte träningen.
2013-11-06, 12:17
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du kan träna precis hur mycket du vill, ligger du inte på underskott så går du inte ned i vikt. Du kan ligga på soffan hela dagarna och gå ned i vikt förutsatt att du ligger på underskott. Det är alltså inte på något sätt ett överdrivet generaliserande utan en väldigt enkel sanning, det är kosten som styr, inte träningen.

Men tränar man mycket och regelbunden konditionsträning så blir det betydligt lättare att till slut hamna på ett kaloriunderskott eftersom man förbränner så mycket.

Tränar du *mycket* konditionsträning men ändå hamnar på kaloriöverskott så måste du sätta i dig en hel jävla massa mat.

Det är en stor faktor som jag tycker du förminskar.
2013-11-06, 12:44
  #57
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doj
Är det därför tjockisarna som kör lchf luktar så jäkla illa?
Skulle inte säga att det luktar direkt illa, snarare mer… kemiskt.
2013-11-06, 12:47
  #58
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag vet inte om du är seriös eller bara vill provocera.

1. Klart det går att bulka på LCHF, det har jag inte sagt något emot men nu snackar vi om LCHF kontra annan kost med kolhydrater, vi snackar inte mängd kcal. Precis som du själv säger tidigare i tråden så är det kcal in = kcal ut som gäller, förutsatt att man räknar med ALLA funktioner och processer i kroppen. Så din "kontring" är helt ologisk...

2. Glykogeninlagringen är helt okej med LCHF, men bättre med kolhydrater. Det kommer du aldrig ifrån. Konditionssporter (som längdskidåkning) kräver otrolig glykogeninlagring. Det duger inte med LCHF, det håller helt enkelt inte måttet. Ett fåtal individer klarar av detta, men det är antagligen för de har en unik uppsättning av gener som skiljer sig från merparten människor.

3. Kul att du kommer med löjlig härskarteknik att skryta med att jag inte har några kunskaper när du själv inte ens förstår vad jag säger. Paleo är en "spinnoff" på LCHF säger du, men egentligen har dieterna inte ens samma grundtanke. De kan vara något besläktade kan man tycka, men det är olika dieter med olika grundtankar. Försök inte väva ihop det för att försvara dig.

4. Jag skrev på engelska eftersom du länkade till en sida på engelska. Jag översatte det vi pratade om till den engelska översättningen på sidan för att förenkla. Återigen försöker du skyffla skit på mig. Ditt Youtube-klipp försvarar heller inte dina påståenden på något sätt.

Jag ber dig än en gång försöka hitta en studie på LCHF hos tränande atleter som du tidigare skrev att du aldrig sett. Jag vet inte vad du fått ifrån att det vara en fördel med LCHF om man tränar hårt, och jag står fast i att personer som äter skit och går över till LCHF förbättrar sina värden. Annars inte. LCHF passar om man tränar lite eller inget alls. Alternativt tror man tränar hårt fast egentligen tränar som en kärring.

Att förenkla det till kcal in kcal ut är helt befängt och det vet du. Om detta gällde så skulle jag lika bra kunna äta godis istället för mat. Vad jag vet så gör ingen det. Det finns olika grader av skit att stoppa i munnen där snabba kolhydrater och syntetisk mat är det värsta man kan stoppa i munnen som är ätligt.

Intressant att en åsikt som att äta naturlig mat kan väcka känslor i stil med att jag borde skära halsen av mig själv men ändå är det jag som anses som extrem? Vad är det egentligen du opponerar dig emot?

Paleo och lchf har samma grundtanke. Äta naturlig mat och båda är ketogena dieter som går ut på att utesluta halvfabrikat och annat jox som enbart är skadligt för kroppen. Att du inte bara pudlar på den här punkten istället för damage control är obegripligt. Att det skulle vara en härskarteknik när du uppenbarligen inte visste vad du pratade om får stå för dig.

Hur många tränar egentligen på Gunde Svans nivå? Hur relevant tycker du han är i den här diskussionen?

Så vi ska bortse från filmklippet eftersom det också visar att du hittar på en massa fabler?

Visa en studie du istället? Du står på samma ruta som mig. Du har ingenting som visar att det skulle vara bättre att hårdträna på högkolhhdratskost eller hur? Vet du exakt hur alla elitidrottare äter? Eller baserar du allt på Gundes havregrynsreklam?
2013-11-06, 13:22
  #59
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Att förenkla det till kcal in kcal ut är helt befängt och det vet du. Om detta gällde så skulle jag lika bra kunna äta godis istället för mat. Vad jag vet så gör ingen det. Det finns olika grader av skit att stoppa i munnen där snabba kolhydrater och syntetisk mat är det värsta man kan stoppa i munnen som är ätligt.

Vi är överens här. Precis som du säger så är de flesta källorna av snabba kolhydrater och halvfabrikat ren skit. Min poäng är att vissa kolhydratkällor även är bra, och vissa fettkällor är dåliga. Det finns bra och dåliga källor av bägge slagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Intressant att en åsikt som att äta naturlig mat kan väcka känslor i stil med att jag borde skära halsen av mig själv men ändå är det jag som anses som extrem? Vad är det egentligen du opponerar dig emot?

Fast nu är det inte jag som kommit med dumma hot mot dig. Du måste förstå att det väcker irritation när du propagerar för att alla kolhydrater är av ondo.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Paleo och lchf har samma grundtanke. Äta naturlig mat och båda är ketogena dieter som går ut på att utesluta halvfabrikat och annat jox som enbart är skadligt för kroppen. Att du inte bara pudlar på den här punkten istället för damage control är obegripligt. Att det skulle vara en härskarteknik när du uppenbarligen inte visste vad du pratade om får stå för dig.

Paleo siktar på att äta som människan åt på stenåldern, alltså anpassat efter evolution. LCHF siktar på en kolhydratsnål kost. Utkomsten kan likna varandra, men det är olika dieter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Hur många tränar egentligen på Gunde Svans nivå? Hur relevant tycker du han är i den här diskussionen?

Alla på elitnivå är på Gunde Svans nivå. Jag trodde vi pratade om alla människor? Eller pratar vi bara om tjocka tanter?

Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Så vi ska bortse från filmklippet eftersom det också visar att du hittar på en massa fabler?

Det är en gubbe som rabblar utan bevis. Han berättar om sina erfarenheter och inget mer. Kom upp med lite bevis för dina påståenden istället. Jag kan väl länka till en annan gubbe som pratar om motsatsen, att carbs är gudarnas gåva till människan, men det gör jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Visa en studie du istället? Du står på samma ruta som mig. Du har ingenting som visar att det skulle vara bättre att hårdträna på högkolhhdratskost eller hur? Vet du exakt hur alla elitidrottare äter? Eller baserar du allt på Gundes havregrynsreklam?

Om du kommer med ett påstående så måste du givetvis styrka det med bevis. Mitt ansvar, som motpol, är INTE att motbevisa din skit. Jag behöver inte motbevisa någonting, för du har inte kommit med någonting.

Du står fortfarande på ruta ett. Det enda du säger är att LCHF är bäst och kolhydrater är onda, för alla, i alla lägen. Du har INGENTING att komma med. Hur ska någon kunna ta dig seriöst?
2013-11-06, 13:22
  #60
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Men tränar man mycket och regelbunden konditionsträning så blir det betydligt lättare att till slut hamna på ett kaloriunderskott eftersom man förbränner så mycket.

Tränar du *mycket* konditionsträning men ändå hamnar på kaloriöverskott så måste du sätta i dig en hel jävla massa mat.

Det är en stor faktor som jag tycker du förminskar.

Till att börja med så är de som typiskt sett behöver gå ned mycket i vikt inte de som är ute i löpspåret var och varannan dag och springer milen. De tar allt som oftast promenader på sin höjd och begriper inte hur lite det faktiskt bränner och kompensationsäter precis lika mycket som de brände.

Det är marginellt lättare att hamna på kaloriunderskott med konditionsträning därför att du blir också hungrigare av att konditionsträna och det är väldigt lätt att hamna på minst balans om man inte är medveten om vad man äter. Hade det varit svårt att hamna på kaloribalans så hade alla som löptränar till slut dött om de ständigt låg på underskott.

Allting handlar, hur man än vrider och vänder på det, i slutändan om hur mycket kalorier du stoppar i dig. Träning är alltid bra, men det är inte det som får feta människor att gå ned i vikt och stanna där, det är kosthållningen.
__________________
Senast redigerad av CannonDorf 2013-11-06 kl. 13:25.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback