2013-11-06, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Jag som hör det live är inte alls lika imponerad.

Vet du vad de sa om skoavtrycken?
Blev strul på Nsd rapportering så man fick ingenting veta
om det.
Citera
2013-11-06, 12:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Detta med polisens spanaktivitet skulle man behöva ha en lista på. Jag tror inte den är speciellt lång den listan. Jag minns den första preskonferensen - när man gick till åtal var det väl...där de satt en polis bredvid och närmast harklade sig på frågan hur mycket span de egentligen har haft. Det lät inte övertygande iaf.

Ja, en lista är nog viktigt för åklagaren nu med tanke på advokatens utspel.

Nu har jag gått igenom FUP och de uppgifter som jag har hittat då man hade span på KJ följande dagar...

- 10:e Span på KJ kvällstid

- 11:e Span på KJ kvällstid

- 12:e Span på KJ dygnet runt

- 21:a Span på KJ dygnet runt (Det var då man tappade bort honom och inte hade en aning vad han gjorde under hela natten, förrän han iakttogs av span när han kom hem.) Han var inte hemma, inte hos bröderna, inte hos föräldrarna)

- 22:a Span på KJ dygnet runt

- 23:e Span på KJ fram till gripandet
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-06 kl. 12:24.
Citera
2013-11-06, 12:17
Medlem
Från dagens NSD-liverapportering då SKL:s sakkunnige AS svarar på tejpfrågor:

Åkl AB: "Var du med när påsen med tejpen öppnades och packades upp?"

AS: "Nej."

Kanske trög nu men vad är det för påse AB syftar på; tejprullen låg ju (utan påse) i badrummet och på/vid VB fanns väl ingen påse?
Citera
2013-11-06, 12:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Fattar jag fel eller kan man utgå ifrån att tejpen är "struken" som bevis? (Alltså inte har ngt bevisvärde).

I Sverige så stryker vi inga bevis, åklagaren har gett sin bild och advokaten sin bild av tejpen och rullen och sedan är det helt upp till rätten hur de anser att det finns något värde i tejprullen eller inte.
Citera
2013-11-06, 12:19
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Kanske trög nu men vad är det för påse AB syftar på; tejprullen låg ju (utan påse) i badrummet och på/vid VB fanns väl ingen påse?

Tejpen var väl nedlagd i en s k bevispåse av polisen?
Undrar dock varför det har relevans om hon var med vid uppackning eller ej...
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Fattar jag fel eller kan man utgå ifrån att tejpen är "struken" som bevis? (Alltså inte har ngt bevisvärde).
Nä, dess bevisvärde är väl ungefär lika stort som i FUP:en: Det är exakt samma typ av tejp, så det skulle kunna vara samma tejp, men vi kan inte bevisa att det är samma tejp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

är väl plast påsen där bevis mat samlas i
Citera
Medlem
Jag har hört på tv och såg på nsd just då Bo Forsberg pratade om att hans Klient är slarvig med att låsa om sig, och glömmer låsa bilen ibland m.m.
Så genomskinligt, de här säger de bara för att det ska finnas chans att någon har besudlat hans bil med bevismateriel.
Citera
2013-11-06, 12:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Jag som hör det live är inte alls lika imponerad.

Jag var ironisk, jag är inte ett dugg imponerad och anser att det är, med detta försvar, helt kört för KJ.

Men han får en chans till i HR och kanske han då lyssnar på sina föräldrar och byter advokat.
Citera
2013-11-06, 12:47
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nä, dess bevisvärde är väl ungefär lika stort som i FUP:en: Det är exakt samma typ av tejp, så det skulle kunna vara samma tejp, men vi kan inte bevisa att det är samma tejp.

Ok, tack. Jag fick bara uppfattningen av nsd´s (icke heltäckande) rapportering att bevisvärdet lät betydligt lägre än i FUP.
Citera
2013-11-06, 12:53
Medlem
Citat:
Tejpen var väl nedlagd i en s k bevispåse av polisen?
Undrar dock varför det har relevans om hon var med vid uppackning eller ej...

Jo den tanken hade jag också men graden av relevans avs om AS då var närvarande el inte kan man ju, som du skriver, som sagt fundera över. Om det nu inte finns några uppgifter om att något inte gått rätt till vid förpackandet/skickandet av tejpen till SKL, att spår tex skulle ha raderats/tillkommit efter beslagtagandet (har isf missat det).
Citera
2013-11-06, 12:55
Moderator
OYs avatar
Det här med tjej som KJ skulle ha utövat "förevisningsstrypning" på, är det öht relevant? Jag tycker inte det iaf. KJ ströp inte bruden till döds, så varför skulle han ha strypt VB bara för att han visat den här tjejen hur det känns? Av noll och intet värde skulle jag vilja säga.

Ja men det berättar ju lite om hur KJ är som person. Ja, precis, han är en kille som bevisligen inte mördar sina tjejkompisar bara för att han kan, iaf inte den gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in