2013-11-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Postat av NSD:

Dvs inte samma tejp.

Fel. De har jämfört med två andra sårtejper som inte alls visade sig vara av samma typ. De studerar i mikroskop och polariserande ljus. Däremot stämmer struktur, perforeringen mm. överens med den aktuella tejpen och rullen. Tejpen kan även ha varit längre än det som återfunnits på KJs rulle.
Citera
2013-11-06, 11:50
Medlem
Får man fråga var ni följer rättegången. Vilken site är "bäst"?
Citera
2013-11-06, 11:50
Medlem
Visst skulle MB höras längre fram?
Citera
2013-11-06, 11:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Visst skulle MB höras längre fram?
På fredag kl 14, enligt plan. Nu är det lunch, gott folk!
Citera
2013-11-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag upprepar:

Om KJ hade span på sig från den 18:e hade han alibi för den tiden. Eller kan han ha placerat ut benen med span på sig?

Han kan ha klätt sig i det där som ser ut som buskar från air soft, och klättrat ut bakvägen, lagt benen på ryggen och dragit till skogs. Hade varit en syn. Nä men
Men skulle det vara möjligt att smita ut en annan väg? Kanske lånade sin storebrors bil, bor inte han liksom bakom KJ, kanske en trådsanning men bor inte han på batterivägen?
Eller så har jag blandat ihop det. Jag vet jag läste på någon av KJs vänner skrivit att det var fest på batterivägen. Den 4e, fanns en bild med på 5 st, tror det var AB och flickvän plus några till, detta inlägg togs bort. Kom bara på det nu. Kan de gått dit? Långsökt jag vet men de kanske vet mer än man tror.

Vad kan det vara för utflykt VB skulle på dagen efter som KJ sa i fören i fup. Har vi fått reda på det? Kan inte ange sida men det var första eller andra förhöret han sa det.

Nu får ni ursäkta om det är ett rörigt inlägg med massa olika saker. Är på jobbet och skriver via telefon.
Har ej heller F U P här så kan inte kolla, damn!

Är det någon som vet var storebror bor?
Har någon mer sett inlägget om festen på batterivägen?
Vet någon vart VB skulle på för utflykt på söndagen? Kanske det var det sms till MB handlade om, att hon och han skulle iväg
Senast redigerad av moa-tove 2013-11-06 kl. 12:36.
Citera
2013-11-06, 11:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Och hur starkt alibi har KJ då?. Knappast något alls. Det påstods att han var synlig någon halvtimme efter kl 22.00. Och hur gör vi med de andra timmarna på detta dygn?

Det är riktigt, enligt FUP så har polisen ingen koll alls på var han befinner sig eller vad han gör den 18:e, 19:e och den 20:e. Hade de span på honom dygnet runt för den tiden, vilket är en uppgift som jag inte minns nämns någonstans, så har man misslyckats helt med att hålla koll på honom.

Natten till den 20:e var han bland annat ute och rände, med avstängd telefon. runt 04:30 skedde köp på en mack. När telefonen kopplade upp sig senare under dagen runt 12 befann han sig i ett område som täcker in både fyndplats och stugan. Cirka nio timmar senare så hittade man benen i ödehuset.

En dag då de definitivt hade span på honom dygnet runt så rapporterade polisen att de inte visste var han var, inte hemma, inte i stugan och inte hos föräldrarna, dagen efter iakttog polisen honom när han kom hemlunkande på eftermiddagen.
Citera
2013-11-06, 11:59
Medlem
Inte blev man klokare på det här om det är polisen som klippt tejpen på VB i mindre bitar (om det handlar om ev skriv/syftningsfel i fup).

Åkl AB: Ni fick uppgift om att tejpen var klippt av polisen, varifrån kom uppgiften?

AS (sakkunnig SKL): Tror det var genom telefonsamtal, har undersökt varifrån uppgiften kom men inte kunnat hitta det.

??

(obs ej 100% citat)

Från NSD:s liverapport

Edit: SKL har aldrig tidigare analyserat sårtejp. De har ingen tidigare erfarenhet av det.
Citera
2013-11-06, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag måste verkligen inflika att det är imponerande hur advokaten skjuter alla tekniska bevis i sank, riktigt tungt. Nu tvivlar man starkt på att KJ är skyldig. Förstår inte alls varför familjen ville att KJ skulle byta advokat, däremot så funderar jag på om vi läst samma FUP.

Jag som hör det live är inte alls lika imponerad.
Citera
2013-11-06, 12:01
Medlem
Yggdrasil-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YippeeKiYay
Får man fråga var ni följer rättegången. Vilken site är "bäst"?

NSD
http://www.nsd.se/nyheter/live.aspx
Citera
2013-11-06, 12:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Och hur starkt alibi har KJ då?. Knappast något alls. Det påstods att han var synlig någon halvtimme efter kl 22.00. Och hur gör vi med de andra timmarna på detta dygn?

Nej, KJ har ingenting som kan kallas alibi, och min övertygelse är att han är inblandad i detta upp över öronen, oklart i exakt vilka moment. Men han har inte varit ensam om det här, det finns medbrottslingar, det är min lika starka övertygelse. MB och AN borde misstänktas för delaktighet om inblandning på samma misstankegrad som KJ i det som slutade med att Vatchareeya bragdes om livet. Blodbesudlingar i KJ:s bil utesluter inte andra inblandade, dessa blev en omständighet och följden av att KJ:s bil, och ingen annans, användes för transport av likdelar till slutdestinationen som jag tror var gula ödehuset, tänkt att bli VB:s krematorium.
Citera
2013-11-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är riktigt, enligt FUP så har polisen ingen koll alls på var han befinner sig eller vad han gör den 18:e, 19:e och den 20:e. Hade de span på honom dygnet runt för den tiden, vilket är en uppgift som jag inte minns nämns någonstans, så har man misslyckats helt med att hålla koll på honom.

Natten till den 20:e var han bland annat ute och rände, med avstängd telefon. runt 04:30 skedde köp på en mack. När telefonen kopplade upp sig senare under dagen runt 12 befann han sig i ett område som täcker in både fyndplats och stugan. Cirka nio timmar senare så hittade man benen i ödehuset.

En dag då de definitivt hade span på honom dygnet runt så rapporterade polisen att de inte visste var han var, inte hemma, inte i stugan och inte hos föräldrarna, dagen efter iakttog polisen honom när han kom hemlunkande på eftermiddagen.

Detta med polisens spanaktivitet skulle man behöva ha en lista på. Jag tror inte den är speciellt lång den listan. Jag minns den första preskonferensen - när man gick till åtal var det väl...där de satt en polis bredvid och närmast harklade sig på frågan hur mycket span de egentligen har haft. Det lät inte övertygande iaf.
Citera
2013-11-06, 12:08
Medlem
ME077s avatar
Fattar jag fel eller kan man utgå ifrån att tejpen är "struken" som bevis? (Alltså inte har ngt bevisvärde).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in