2013-11-05, 23:49
Medlem
Det är ngt som inte stämmer...

34-åringen såg GM gå med VR och TG, med pojkarna på vardera sidan omkring 23.50. Men ett annat och nytt vittne som kontaktat mig och som kom med nattbussen 23.37 frn Linköping, träffade GM straxt efter kl 00.00. De rökte och pratade en stund och skildes därefter åt c00.35, då GM avlägsnade sig i motsatt riktning från brottsplatsen.

Skildes pojkarna från GM runt midnatt och träffade honom sedan igen?
Citera
2013-11-05, 23:52
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Detta kan jag bekräfta.

Jag tror på att grabbarna ska köpa av honom.
Han är påverkad av nått.
Grabbarna försöker lura han på nått vis.

Han snear och beslutar sig för att fixa pengarna själv.
Citera
2013-11-05, 23:53
Medlem
Citat:
Hade några bekanta som begav sig ut senare på kvällen för att leta reda på mobilen. Men det var för sent. Dom kom till avspärrningarna, fick lämna kort redogörelse ang. Mobilen och signalament av GM. I samma veva som dom står där grips GM(Hörs från polisens komradio).
När tog GM mobilerna? Tog han inte bara TGs o VRs utan också tredje pojkens mobil?
Citera
2013-11-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta

34-åringen såg GM gå med VR och TG, med pojkarna på vardera sidan omkring 23.50. Men ett annat och nytt vittne som kontaktat mig och som kom med nattbussen 23.37 frn Linköping, träffade GM straxt efter kl 00.00. De rökte och pratade en stund och skildes därefter åt c00.35, då GM avlägsnade sig i motsatt riktning från brottsplatsen.

Mycket intressant!
Väntar spänt på att man ska plocka fram eventuella samtal/sms ur telefonerns i området.
Kan mycket väl vara så att grabbarna bestämt en andrs träff för ev. Köp av narkotika eller alkohol. (Vild gissning).
Eller så börjar GM bli allt mer nojig och börjar gå in i psykos och får för sig att pojkarna är skyldig honom pengar eller liknande.

Skit också, trodde det mests var uppklarat. Måste gräva vidare!
Citera
2013-11-05, 23:57
Medlem
Nån gång mellan 23.00 och ca 23.30/23.40
Nej. Antingen TG eller VR gav inte ifrån sig sin telefon(oklart varför) Dock gjorde pojke nr3.
Så totalt 2 telefoner.
Senast redigerad av Prillzor 2013-11-05 kl. 23:59.
Citera
2013-11-05, 23:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Kan ungarna varit iväg för att fixa något åt honom?
Någonstans de inte kunde ha med GM, i så fall.
Lutar väl åt tabletter av något slag, då GM fick ytterligare psykbryt?
Citera
2013-11-06, 00:07
Medlem
Citat:
Nån gång mellan 23.00 och ca 23.30/23.40
Nej. Antingen TG eller VR gav inte ifrån sig sin telefon(oklart varför) Dock gjorde pojke nr3.
Så totalt 2 telefoner.
Förstår jag dig rätt i att 3e pojken (är hans initialer inte KT?) lämnar ifrån sig sin mobil och sedan gick upp för att lägga sig att sova?

Är det i samma veva som GM tillskansar sig antingen VRs eller TGs mobil (men inte bådas alltså)?
Citera
2013-11-06, 00:12
Medlem
Hur har denna människa kunnat gå omkring oss normala i samhället? Läser om alla hans tidigare domar. En tickande jävla bomb!!! Jag blir mörkrädd över vilka psykfall som går runt på våra gator nu förtiden. Människor som helt oförklarigt mördar andra. Den här tråden och killen som gick runt och mördade folk Varberg har fått mig att titta på varenda människa jag möter med misstanke. Måste sluta läsa flashback tror jag.

Hur kan detta förebyggas?
Citera
2013-11-06, 00:13
Medlem
barnets avatar
Min spontana tanke när jag läste om mordet var att GM måste vara en smula instabil rent mentalt. Är det bekräftat att han varit i Bosnien och härjat med Arklöf och resten av grabbarna på 90-talet? Vi vet att Bosnien-veteranerna har en tendens att s.a.s. vidta lite diffusa åtgärder i sina strävanden efter pengar och diverse förfriskningsmedel. Jag är benägen att gissa på att han har ett gäng eldkanoner hemma, sannolikt fasttejpad under köksbordet vilket tydligen är praxis numer i gangsterhem. Har polisen rannsakad mannens stuga?
Citera
2013-11-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan ungarna varit iväg för att fixa något åt honom?
Någonstans de inte kunde ha med GM, i så fall.
Lutar väl åt tabletter av något slag, då GM fick ytterligare psykbryt?

kanske. varför inte.

för vittnet hade han förefallit nedstämd och beklagat sig över att han inte fick träffa sina barn.

GM förefaller mycket kontaktsökande. rädd för ensamhet. hans mindervärdeskomplex gör att han söker sig till barn o svagare kvinnor som har svårt att upprätthålla hälsosamt socialt umgänge.
Citera
2013-11-06, 00:16
Medlem
Citat:
Förstår jag dig rätt i att 3e pojken (är hans initialer inte KT?) lämnar ifrån sig sin mobil och sedan gick upp för att lägga sig att sova?

Är det i samma veva som GM tillskansar sig antingen VRs eller TGs mobil (men inte bådas alltså)?
Det är korrekt. Vi kan kalla honom KT tills vidare.
Nu vart jag osäker. Inte omöjligt att både tg och vr lämnade ifrån sig sina.
Har kanske snöat in mig på att det bara var två telefoner av nån anledning.
Senast redigerad av Prillzor 2013-11-06 kl. 00:18.
Citera
2013-11-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8AD8OLL
Hur har denna människa kunnat gå omkring oss normala i samhället? Läser om alla hans tidigare domar. En tickande jävla bomb!!! Jag blir mörkrädd över vilka psykfall som går runt på våra gator nu förtiden. Människor som helt oförklarigt mördar andra. Den här tråden och killen som gick runt och mördade folk Varberg har fått mig att titta på varenda människa jag möter med misstanke. Måste sluta läsa flashback tror jag.

Hur kan detta förebyggas?
med ett uns av gott omdöme kan man väl undvika den typen av personer. inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in