2013-11-04, 16:28
Medlem
Hebrs avatar
Doudou gick högstadiet i Tunaskolan i Lund, och enligt personen som jag frågade så minns han inte vilken skola som MGM spenderade sina gymnasieår på, men det kan EVENTUELLT vara Vipeholmsskolan.

Enligt Google så är betyg ingen offentlig handling, så jag antar att det kan bli svårt att få fram några sånna uppgifter, om man inte har lust att kanske höra av sig till skolan i fråga, men jag betvivlar att dom ens orkar rota i sånna gamla grejer när det här ändå är uppe på tapeten.
Citera
2013-11-04, 16:30
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrforbannad
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17780439.ab

Vad säger vi om detta då?

"– Han minns ingenting från den här kvällen, sa Thomas Bodström"

Benso och alkohol kan ju vara anledningen till detta, eller rent av en lögn.

Tragiskt, jag lider med mannen, han har sökt hjälp för sin psykiska hälsa flera gånger, men svenska psykvården skiter i honom.
Citera
2013-11-04, 16:31
Medlem
Minimois avatar
Däremot så verkar den tidigare uppgiften att ex-sambon skulle bo i Skåne vara fel. Hon har skyddade uppgifter men förefaller finnas i Linköpingsområdet enligt domar.

Citat:
Kammaråklagare Britt Louise Viklund säger att en förundersökning har inletts om ytterligare brott i samband med händelsen, utöver två mord. Det gäller bland annat misshandel, olaga frihetsberövande och hemfridsbrott, säger hon.

-Det här är ett händelseförlopp som har hänt på många olika ställen och mannen har rört sig på flera olika ställen, säger Viklund.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2166788-misstankt-haktad-for-dubbelmordet

Misshandel, olaga frihetsberövande och hemfridsbrott borde vara mot KK, VR, villaparet.

Kan GM ha gett sig på exet och barnen tidigare under kvällen?
Citera
2013-11-04, 16:34
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Tror inte ett dugg på att GM inte kommer ihåg vad som hände. Det är ett enkelt försvar som Thomas antagligen stöttar. Nä hoppas vi har några riktiga poliser och åklagare som jobbar med detta. Orkar inte med ett till fall där man behandlar GM som en bebis.

Nej, jag håller definitivt med. GM kommer ihåg vad han gjorde och dessutom skedde brottet under ett så långt tidsintervall att han, om han velat, kunnat dra sig tillbaka och känna av mindre konsekvenser. Han borde för det första inte varit på fri fot överhuvudtaget så jag hoppas innerligt att detta kommer att ge konsekvenser åt många individer och instittutioner i landet.
Dessutom avskyr jag verkligen den återigen uppkomna mediediskussionen där en tungt belastad brottsling på något sätt återigen är de verkliga offret istället för de som på ett brutalt sätt fick sätta livet till samt deras anhöriga. De flesta journalisterna är avskum.
Citera
2013-11-04, 16:35
Medlem
Brottslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrforbannad
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17780439.ab

Vad säger vi om detta då?

"– Han minns ingenting från den här kvällen, sa Thomas Bodström"

Benso och alkohol kan ju vara anledningen till detta, eller rent av en lögn.
Kan vara både lögn och sanning. Det manliga BO:t, Kenneth, sa ju i intervjun att noggern hade haft en stirrig blick, eller vad det nu stod i slaskpressens artikel. Annars är vanligt att GM hävdar att de inget minns, vilket är ett sätt att slippa svara på frågor eller ens behöva tänka på vad de gjort.
Citera
2013-11-04, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tragiskt, jag lider med mannen, han har sökt hjälp för sin psykiska hälsa flera gånger, men svenska psykvården skiter i honom.

Fan inte synd om negern. Bara för att man är psykiskt sjuk går man väl inte ut och mördar någon . Man får fan ta sitt egna ansvar även om man är sjuk. Han skall ha sitt straff och därefter utvisas till djungeln.
Citera
2013-11-04, 16:41
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Mycket tragisk händelse men brottet har såklart inget att göra med MGM hudfärg. Det sker minst lika mycket åt andra hållet, tex högerextremisterna som mördade en afrikan i Klippan.

Brottet behöver nödvändigtvis inte ha att göra med hudfärg, men att det sker lika mycket brott åt andra hållet stämmer inte överhuvudtaget. Invandrare är kraftigt överrepresenterade när det gäller brott i allmänhet och det finns mycket som talar för att man till och med numera begår en majoritet av våldsbrotten i Sverige. Titta bara på ett avsnitt av efterlyst.
Citera
2013-11-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Fan inte synd om negern. Bara för att man är psykiskt sjuk går man väl inte ut och mördar någon . Man får fan ta sitt egna ansvar även om man är sjuk. Han skall ha sitt straff och därefter utvisas till djungeln.

Agrees.
Och om han är medveten om sin psykiska ohälsa, vilket det tyder på att han var eftersom han sökte hjälp, så har han ändå inte tagit sitt ansvar att försöka förebygga detta med att inte bruka droger och alkohol som är allmänt känt att det kan förvärra tillståndet för personer med psykiska problem.
Citera
2013-11-04, 16:45
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Dom har väl bara nämnt att BO kommer från göteborg, och i min värld så tillhör Frölunda Göteborgsområdet väl?

Göteborgs hockeylag är ju t.ex. Frölunda.
Rätta mig om jag har fel.

Helt korrekt. Kommer man från Frölunda så är det nog vanligt att man istället nämner det som Göteborg.

Undrar dock fortfarande hur man kommit fram till namnet Pia och vad det är som talar för detta?
Citera
2013-11-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jempaan
JAG BOR I LJUNGSBRO och känner till båda brottsoffren .Kan säga så mycket som att kvinnan är INTE sambo med mannen , hon var boende i Göteborg men var vid tillfället hos sin karl som gon är ihop med , de är dock ej SAMBOS! Därför finns hon inte skriven på någon adress i LJUNGSBRO . Jag vet även vad hon heter men det tänker jag inte skriva ut här ! Att mannen inte hjälpte henne var för att han blev nedslagen först och blev medvetslös.När han vaknar upp ligger kvinnan och pojken döda bredvid :-( Detta är ren fakta och inga spekulationer, men jag kommer inte yppa deras namn här med tanke på deras anhöriga .

Är det bara jag som tycker K*en*et har en lite annan historia? Han ska ju tydligen fått hjälp av en annan man att hålla fast GM..
Citera
2013-11-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Helt korrekt. Kommer man från Frölunda så är det nog vanligt att man istället nämner det som Göteborg.

Undrar dock fortfarande hur man kommit fram till namnet Pia och vad det är som talar för detta?
Den döda kvinnans särbo, som också blev misshandlad, nämnde namnet Pia i en intervju med Aftonbladet. AB har dock redigerat denna intervju sedan en tid tillbaka...
Citera
2013-11-04, 16:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Säger negern ja, först sa han att han var oskyldig nu minns han ingenting, inget att lite på mao.
Sen har säkert 50 andra brott på nacken så han har försatt sin chans till medlidande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in