2013-11-05, 23:03
Medlem
P04s avatar
Övertolka inte tårtningen som något vänsterangrepp på mötesfriheten. Tårtning är inte en politisk protest utan riktar sig mot den tårtade personligen.
För att kvalificera sig för tårtning ska den tårtade sakna humor och självdistans och ha stor makt. Bosse Ringholm var ett klockrent tårtoffer på alla vis, Kungen var det inte. Jimmie hamnar väl någonstans mellan. Har inte sett filmen, men han har vissa kvalifikationer eftersom han är en rätt torr typ.
Hur opinionen påverkas beror ju givetvis på hur jimmie hanterar det. Skojar han bort det utan att ta särskilt illa upp bevisar han att tårtningen var omotiverad, och det lyfter SD.
Gnölar han bittert om klappjakten på SD vinner han inget. Samma sak gäller SD-sympatisörer i övrigt.
2013-11-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Blir lika förvånad varje gång en kvinna med näbbar och klor bekämpar sd, hon som attackerade med tårtan.

Att de, kvinnorna, inte förstår att det är för deras framtid sd kämpar.
Skulle de, kvinnorna, komma i beroendeställning från någon av den extremt kvinnoförtryckande nya kultur som växer kraftigt i vårt land, då skulle hon förstå vad undergiven betyder och bestraffas hårt om hon inte underkastar sig mannen.

De är många invandrade som ler brett när de ser våra naiva kvinnor/tjejer desperat kämpa för något som i framtiden kommer att få deras, kvinnornas, egna framtida barn hamna i många obehagliga, hotfulla situationer.
Plus ett på den. Jag kan inte för mitt liv förstå hur det kommer sig att så många av Sveriges kvinnor inte begriper bättre. Glatt välkomnar de islamister som anser att kvinnor betingar halva värdet av en man. Duktigt iklär de sig hijaben och predikar "tolerans". Det är illamåendeframkallande.

Ibland ser man debattörer här på FB som försöker förklara fenomenet med att kvinnor skulle vara så blödiga och omhändertagande. Jag har svårt att tro dem. Inom Tea Party-rörelsen är det kvinnor som dominerar, inte "unga arga män". Till och med Hitler fick ffs fler kvinnliga röster än manliga.

http://nationalreview.com/campaign-spot/4739/tea-party-movement-has-more-women-men
http://www.jstor.org/discover/10.2307/1878178?uid=3738984&uid=2129&uid=2&uid=70&uid=4&si d=21102888149103

SD måste helt enkelt komma på en lämplig strategi här. Kanske skrämmer den lite frikyrkliga framtoningen vissa?
2013-11-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Demoskop (Expressen) borde komma först. Sedan, i nämnd ordning, YouGov (Metro), United Minds (Aftonbladet) och Sifo (SvD). Och så är det dags för SCB för första gången på ett halvår.

SCB kommer väl i December, håll inte andan.

Allt verkar gå SDs väg just nu, kunde knappast bli bättre, våldsnegrer, bomb och tårtattacker. Hoppas "antirasisterna" attackerar under valspurten med, annars kanske någon som vill hjälpa partiet kan ge sig på Jimmie med något bakverk.
2013-11-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
SCB kommer väl i December, håll inte andan.
Nja, nog är det väl November som gäller.
Vad tror ni, kommer SD över 8%?
2013-11-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60

Tror på en liten liten ökning. Blir dock inte förvånad om SCB knappt detekterat någon uppgång för SD.

Har gärna fel dock

EDIT: Nja, efter att ha tittat närmare på SCB:s utveckling över tid på status.st så tar jag tillbaka det jag skrev ovan. Jag tror på en tydlig uppgång.
Senast redigerad av Vredesmodet 2013-11-05 kl. 23:55.
2013-11-05, 23:47
Medlem
Citat:

De senaste 13 åren har SCBs opinionsundersökning för november släppts i början eller mitten av december.

http://www.scb.se/Pages/Product____12433.aspx?Produktkod=ME0201&displaypub lications=true
2013-11-06, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
De senaste 13 åren har SCBs opinionsundersökning för november släppts i början eller mitten av december.

http://www.scb.se/Pages/Product____12433.aspx?Produktkod=ME0201&displaypub lications=true
Du har rätt.
Det var jag som läste slarvigt.

Då är det Demoskop som står på tur, eller?
2013-11-06, 00:44
Avslutad
Citat:
Du har rätt.
Det var jag som läste slarvigt.

Då är det Demoskop som står på tur, eller?
Stämmer. Demoskop härnäst.
2013-11-06, 00:47
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Plus ett på den. Jag kan inte för mitt liv förstå hur det kommer sig att så många av Sveriges kvinnor inte begriper bättre. Glatt välkomnar de islamister som anser att kvinnor betingar halva värdet av en man. Duktigt iklär de sig hijaben och predikar "tolerans". Det är illamåendeframkallande.

Ibland ser man debattörer här på FB som försöker förklara fenomenet med att kvinnor skulle vara så blödiga och omhändertagande. Jag har svårt att tro dem. Inom Tea Party-rörelsen är det kvinnor som dominerar, inte "unga arga män". Till och med Hitler fick ffs fler kvinnliga röster än manliga.

http://nationalreview.com/campaign-spot/4739/tea-party-movement-has-more-women-men
http://www.jstor.org/discover/10.2307/1878178?uid=3738984&uid=2129&uid=2&uid=70&uid=4&si d=21102888149103

SD måste helt enkelt komma på en lämplig strategi här. Kanske skrämmer den lite frikyrkliga framtoningen vissa?

Det är något som såna som du borde försöka klura ut. Du är ju intelligent. Jag tror i USA så är det ju sämre än i Sverige. Kvinnorna är mer nära verkligheten där med ont om pengar, otrygghet för barnen, dyrt att få in dem på universitet osv. I Sverige så tar ju fortfarande staten hand om allt. Alla idéer om hur man når ut till den stora kvinnliga väljarkåren är välkommet.
2013-11-06, 01:27
Medlem
Efter tårtningen av Åkesson lär väl SD parkera runt 10-15 %.
Tror det här gynnar sverigedemokraterna.
Senast redigerad av Kaymano 2013-11-06 kl. 01:30.
2013-11-06, 01:55
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
När det gäller SD..Jag tror faktiskt att mörkertalet är stort..Mycket kommer inte fram i mätningarna..

Blir det ingen ändring vad gäller flyktingpolitiken..och det börjar se ut som själva faan lite varstans med provisoriska bostäder överallt..ja, då är vi lägt räknat uppe vid 15 procent..Helt säker.

Känns som pendeln har vänt ute i stugorna..Måste jag säga.

Frågan kommer att dominera..tror jag.

tex..Skattefrågan är död...´Blocken har neutraliserat varann, och det finns ingen återvändo nu utan att tappa ansiktet. Alliansen har ju faktiskt tappat sin viktigaste fråga medvetet..och trumfkort..Kvar finns invandringsfrågan.

Ja, skattefrågan känns neutral och rätt ointressant. Sossarna skulle säkert vilja höja lite och Moddarna vill sänka lite, men det känns inte som någon stor fajt som skapar hetta och rubriker, inte alls. Sen har vi skolan, och där har vi en enighet om att skärpa kraven på privatinvesterare, vilket alla tycker är bra, inget drama där heller direkt, ganska enigt mellan partierna.

Därmed har vi en elefant som växer i storlek inför 2014 verkar det som.
2013-11-06, 01:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Det är något som såna som du borde försöka klura ut. Du är ju intelligent. Jag tror i USA så är det ju sämre än i Sverige. Kvinnorna är mer nära verkligheten där med ont om pengar, otrygghet för barnen, dyrt att få in dem på universitet osv. I Sverige så tar ju fortfarande staten hand om allt. Alla idéer om hur man når ut till den stora kvinnliga väljarkåren är välkommet.

Så är det. Kvinnors attityder "normaliseras" i förhållande till mäns när verkligheten i samhället finns tätt inpå närvarande överallt...eller iaf känslan av det även om just man själv inte är drabbad..
Så är det i dom flesta länder faktiskt, utom Sverige. Tack var senaste världskriget så finns en viss skepsism, eller iaf mindre naiv syn mot det främmande, som genom genomsyrar hela samhällen.

Den här känslan av "trygghet" i Sverige, och den bubbla det skapar, är en konsekvens av att vi blivit bortskämda med hur vi haft det...trots att Sverige av idag inte är något bättre eller tryggare välfärdssamhälle än många övriga I-länder..Men attityder går inte bort så lätt. Gissar att kvinnor präglas mer av detta generellt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in