2013-11-05, 18:03
Medlem
Sir.Oxfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchdownboy
Har ett par frågor om meermin, hur är kvalitén hos dom? Hur lång tid tog det för er att få skorna? Är skorna normala i storlekarna? Alltså om jag har storlek 7 i skor ska jag ta storlek 7 då?
Kvalitén är bra jämfört med vad man betalar för skorna. Finns massor av recensioner att läsa om du söker runt lite. Hur lång tid det tar att få skorna beror om de har din storlek i lager eller inte. Har du tur så får du den inom en vecka, annars brukar man få vänta ungefär i 3-5 veckor. Storleken beror lite på vilken modell du tänker köpa, det bästa är att fråga Meermin speciellt då de är väldigt hjälpsamma med sådana frågor.
Citera
2013-11-05, 18:12
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Toppengenomgång cst! Det är precis sådant här innehåll som ger KSoE det lilla extra.
Tackar och bockar!
Citera
2013-11-05, 19:17
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchdownboy
Har ett par frågor om meermin, hur är kvalitén hos dom? Hur lång tid tog det för er att få skorna? Är skorna normala i storlekarna? Alltså om jag har storlek 7 i skor ska jag ta storlek 7 då?
Fick vänta fem veckor på ett par (väntar fortfarande på skoblocken). Tåmedaljongen var dock rätt off på en av skorna och om jag skickade tillbaka skorna skulle jag få vänta ~20dagar på ett nytt par.
Passformen var dock väldigt bra och som tidigare nämnt så får man var man betalar för i läder och arbete.
Citera
2013-11-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Avråder starkt från lädersula på den typen av grov känga. Sänker inte bara användbarheten utan ser ju även märkligt ut.

Herring Hawkshead är bättre, i grain visserligen: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=3007

Nja, så märkligt tycker jag inte att det ser ut. Om jag inte hittar något bättre alternativ i samma prisgrupp blir det tog en Burford med en sparsula i gummi.

Herring Hawkshead hade varit perfekt om den inte hade varit i grain.
Senast redigerad av ohyfsad 2013-11-05 kl. 19:33.
Citera
2013-11-05, 20:43
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Nja, så märkligt tycker jag inte att det ser ut. Om jag inte hittar något bättre alternativ i samma prisgrupp blir det tog en Burford med en sparsula i gummi.

Herring Hawkshead hade varit perfekt om den inte hade varit i grain.
Loake Bedale kanske kan vara ett alternativ?

Tycker definitivt att du borde satsa på en rejäl gummisula istället för att lägga på en slitsula.
Citera
2013-11-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Loake Bedale kanske kan vara ett alternativ?

Tycker definitivt att du borde satsa på en rejäl gummisula istället för att lägga på en slitsula.

Det sade du något! Hade helt missat att den fanns i tan. Tack för hjälpen
Citera
2013-11-05, 22:48
Medlem
Rippless avatar
Har ett par chelsea boots jag gärna vill ha kvar i fint skick. Finns det skoblock för 200 kr? Herring har för 350 kr + frakt, Rizzo sålde för 500 kr... Allt känns svindyrt! Men jag vill minnas att jag såg för ca 200 kr på en hemsida, någon som vet vilken?
Citera
2013-11-05, 22:51
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Har ett par chelsea boots jag gärna vill ha kvar i fint skick. Finns det skoblock för 200 kr? Herring har för 350 kr + frakt, Rizzo sålde för 500 kr... Allt känns svindyrt! Men jag vill minnas att jag såg för ca 200 kr på en hemsida, någon som vet vilken?
http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/shoetrees-price-asc ?
Citera
2013-11-05, 22:53
Medlem
Citat:

Både Herrstil.se och skolyx.se har skoblock från 149kr/styck vid köp av flera stycken. Om du vill komma undan ännu billigare kan du alltid ta en tur på ebay.
Citera
2013-11-05, 23:15
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/shoetrees-price-asc ?

Smäckra. Vad kostar frakten? Står bara att över 300£ är gratis frakt.

Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Både Herrstil.se och skolyx.se har skoblock från 149kr/styck vid köp av flera stycken. Om du vill komma undan ännu billigare kan du alltid ta en tur på ebay.

Herrstil var det jag hade sett. 250 kr + frakt är nog det billigaste man kan komma undan med... väldigt jobbiga pengar att lägga ut. Hittat lite på eBay från Kina för billigare, men vad man får då är ju inget man vet.
Citera
2013-11-05, 23:42
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Smäckra. Vad kostar frakten? Står bara att över 300£ är gratis frakt.

Herrstil var det jag hade sett. 250 kr + frakt är nog det billigaste man kan komma undan med... väldigt jobbiga pengar att lägga ut. Hittat lite på eBay från Kina för billigare, men vad man får då är ju inget man vet.

Herrstils, A fine pair of shoes, Saphirs, de billiga tyska Ebay-försäljarna, lokala skomakaren, alla de här säljer skoblock som kommer från Kina. Importeras i stora lådor väldigt billigt. Så när du beställer direkt därifrån får du precis samma sak, men utan mellanhanden. Sen är problemet att se till att storleken blir bra, men det är en annan fråga.
Citera
2013-11-05, 23:57
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Herrstils, A fine pair of shoes, Saphirs, de billiga tyska Ebay-försäljarna, lokala skomakaren, alla de här säljer skoblock som kommer från Kina. Importeras i stora lådor väldigt billigt. Så när du beställer direkt därifrån får du precis samma sak, men utan mellanhanden. Sen är problemet att se till att storleken blir bra, men det är en annan fråga.

Där ser man. Tack för vettig information. Storlekarna på de kinesiska var otroligt obegripliga. Ska kolla de tyska försäljarna på eBay. Vet du någon bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in