2013-11-05, 20:58
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Helt korrekt, han ljuger för allt och alla, men framförallt ljuger han om skitsaker som han borde veta går att kontrollera.

När han svarar på besvärliga frågor så blir lögnerna insnärjda i ett svammel där han hela tiden gör bort sig. Gick hem, åkte hem, eh, åkte, eh gick hem o.s.v.

Jag hoppas att denna brutala och grymma mördare får ett hårt straff för den tortyr och dödsångest som han utsatte VB för.

MB ljög och gör kanske fortfarande. Hur kan du så lätt bortse från honom? Han som lyckats totalradera sms:en från VB genom att hålla mobilen full så att hennes raderade skrivs över av nya. Ett par som varit ute och ätit och vid hemkomsten uppgett olika göranden fram till läggdags och inte ens vid sänggåendet är samstämmiga. Sov de ens i samma rum, hus, stad? Det är mest en massa bla bla, som borde lett till närmare granskning. En familj som avslutade sina vänskapsband med VB redan sommaren 2012 via fb och irl.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har polisen hela bilden? Har den mordplatsen? Vet den ens om VB mördades i den försvunna sängen i den misstänktes bostad? Har den styckplatsen? Har den motiv? Har den tidpunkt för mordet?

Sänk inte nivån nu, de har hela den bild som finns tillgänglig utifrån deras utredning, det har inte vi.
Citera
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Jo, i samråd med sin partner, i annat fall är det våld.

Som jag skrev tidigare:
https://www.flashback.org/sp45998055
Citera
2013-11-05, 21:01
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malevolentia
Din point är vad om jag får fråga? Att MGM försäger sig i det att han lämnat av "HENNE" vid byggnaden där benen hittades eller vad? Enkelt troligt stress syntom påverkat av polisen. Vad ljuger MGM om då? Förklara dig gärna grundläggande utan att citera 90% av mitt utlåtande! MGM kan undvika att svara på vissa saker av den enkla anledningen att MGM inte vet. Som jag sagt,har inte uteslutit att MGM varit och eller är inblandad på något vis i detta. Men det förefaller högst otroligt att MGM har utför detta själv i sinnes fulla bruk. LÄS om gör rätt!

Jag vet inte riktigt varför du läxar upp mig. Jag ifrågasatte ditt argument att KJ inte kan vara skyldig eftersom hans handikapp gör att han inte kan ljuga. Eftersom han uppenbarligen ljuger i förhören (om besök vid ödehuset) och för sina vänner (om samtal till VB) går detta inte ihop.
Citera
2013-11-05, 21:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sänk inte nivån nu, de har hela den bild som finns tillgänglig utifrån deras utredning, det har inte vi.
Vi har nästan hela den bild som finns tillgänglig utifrån polisens utredning, och den bilden är klart ofullständig.
Citera
2013-11-05, 21:05
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Ni som tror att nagon har planterat sparen i kjs bil och lagenhet,och darmed alltsa vara den riktiga mordaren...ni borde ju bara slanga er over grannen B*ngt I*aksson.

Jag maste erkanna att jag kan se mojligheten dar nar jag laser hans valdigt underliga vittnesmal.
Han vill verkligen att KJ ska aka dit for detta. Skulle vilja lasa dom dar forhoren fullstandigt korrekt atergivna. Att han inte pressas pa att beratta varifran exact han har hort att KJs pappa skulle ha gjort VB med barn. jag utesluter att sa ar fallet helt,det ar uppenbarligen fullstandigt pahittat,men varfor och av vem? Narmast till hands ligger faktist Bengt sjalv. Varfor?
Jag kan se att anledningen till att han inte pressas mer ligger i att han inte tas pa allvar av forhorsledaren. Det/han upplevs som svammel.

Han ar dessutom den som hort "tva vral" fran kjs lagenhet.
Vem ar denna mannen? Vad har han for alibi?

Ytterst intressant, han om någon har ju koll på när KJ är hemma eller inte och när det kan vara läge att söla ner KJ:s bil
Citera
2013-11-05, 21:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag vet inte riktigt varför du läxar upp mig. Jag ifrågasatte ditt argument att KJ inte kan vara skyldig eftersom hans handikapp gör att han inte kan ljuga. Eftersom han uppenbarligen ljuger i förhören (om besök vid ödehuset) och för sina vänner (om samtal till VB) går detta inte ihop.

Nu har vi hört ett antal gånger att KJ ljuger. Kan det vara en yttring pga hans aspberger, nervositet eller dåligt minne m.m.? Varför så övertygad om att det är medvetet ljug?
Citera
2013-11-05, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I rimlighetens namn Spindelfrida, är det inte det man även gör när man föutsätter att MB är mördaren egentligen. Man har ju inte ett enda indicium mot honom men man gissar, tror och förutsätter och utifrån det bygger man scenarier, helt utan någon bäring på den fakta som finns.
Vem förutsätter att MB är mördaren? Är det fel att pröva alternativ till åklagarens teori? Indicier finns det.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlal
Visst tror jag att det är kul och spännande för vissa att prova alternativa teorier, men vissa verkar ta det på fullt allvar och tror på dessa dessutom, fast det saknas fakta och information som talar för det. Det är ju trots allts KJ som är åtalad och inte MB och det bör väl ha en viss betydelse.
Nu börjar du låta som en annan skribent i en annan tråd. Kom ihåg vem som är åtalad, som rådande myndigheter vet har gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlal
Jag tänker på stackars VB som fick utstå fruktansvärda smärtor och dödsångest när en person helt besinningslöst gick loss på hennes späda, nakna kropp med överdrivet grovt våld. Det verkar vara väldigt få som ägnar henne en minsta tanke när de kastar sig in i den ena vansinnigare tolkningen av gissningar efter den andra.
Vi vet alla vilken skräck och pina döden måste ha varit för VB. Måtte den som gjorde det åka fast.
Citat:
Vad hände med rim och reson.
Ja, vad hände?
Citera
2013-11-05, 21:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Ytterst intressant, han om någon har ju koll på när KJ är hemma eller inte och när det kan vara läge att söla ner KJ:s bil

Är det den grannen som såg KJ med kompis bära ner något stort?
Citera
2013-11-05, 21:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Varför är jag en idiot nu helt plötsligt? Håll diskussionen, men utan personangrepp tack.

Men för att svara på din fråga;
Man behöver inte vara våldsam för att man pysslar med strypsex. Finns rätt så många utövare som håller på med sånt.

Detta påstod jag inte. KJ angrep och överföll Ida när de satt i soffan. Jag hoppas att detta framöver kan benämnas vid sitt riktiga namn. Det var ett mordförsök.
Citera
2013-11-05, 21:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
MB ljög och gör kanske fortfarande. Hur kan du så lätt bortse från honom? Han som lyckats totalradera sms:en från VB genom att hålla mobilen full så att hennes raderade skrivs över av nya. Ett par som varit ute och ätit och vid hemkomsten uppgett olika göranden fram till läggdags och inte ens vid sänggåendet är samstämmiga. Sov de ens i samma rum, hus, stad? Det är mest en massa bla bla, som borde lett till närmare granskning. En familj som avslutade sina vänskapsband med VB redan sommaren 2012 via fb och irl.

MB ljög för att han inte ville att hans affär med VB skulle komma till allmän kännedom och framförallt inte till hans frus kännedom. Till henne hade han sagt att det inte förekom sex och att det var över.

Det är en fullgod förklaring till varför han ljög om sitt förhållande med VB. Alla vi i denna tråd vet att allt vi själva skulle säga i ett förhör i en mordutredning kommer till allmänhetens kännedom. Det är därför många är försiktiga med vad de säger och vissa vill inte alls delta i någon utredning, just på grund av detta, och föredrar istället att vara anonyma eller inte höra av sig alls.

MB hade dock inga möjligheter att välja och eftersom han visste själv att han var oskyldig så tänkte han förmodligen att den informationen inte skulle betyda så mycket att utelämna, men där gjorde han ett stort fel, vilket han även själv blev varse om när han några timmar senare pressades i nytt förhör på grund av detta.

Allt annat som ni kallar för ljug är ingenting annat än att han inte minns vissa händelser fullt ut, vilket också enligt alla vittnesexperter är helt normalt. Man kommer sällan ihåg detaljer i efterhand, de blir ofta helt fel, vilket studier har visat på också, så även experiment i tv.

Att han raderade sms från sin telefon är helt naturligt och är inte ett dugg misstänkt, framförallt när han fick mellan 10 upp till 100 sms från sin älskarinna varje dag. Att tro att han medvetet raderade vissa sms, i syfte att dölja inblandning i hennes mord är en gissning helt utan bäring i verkligheten.

Det finns dessutom ingenting som talar för att MB är inblandad, det går inte att peka ut någon enbart på gissningar om att frun ljuger, taxin hämtade VB, han planterade bevis i bil och lägenhet. För att det ens ska vara värt att driva en sådan teori så behöver man påvisa att det finns något som talar för den och har man inte hittat något som talar för den efter ett antal månader så behöver man nog fundera igenom denna teori ordentligt.
Citera
2013-11-05, 21:18
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den har också
1 avsaknad av sök efter bevis
2 MB:s och hans hustrus ologiska och förbannat lögnaktiga förhör
3 statistiska sammanträffanden
4 mycket tveksamt alibi

Jag kan hålla med om att MB har motiv
Men motiven behöver inte vara helt logiska på så sätt att man direkt kan vikta dom mot varandra och därigenom dra en förnuftig slutsats, i sådana fall skulle jag hålla MB direkt som gärningsman.

det var stark bevisning med blod i KJ:s bil
Efter som han inte snackar(i vart fall helt ologiskt om sina förehavanden), skall fokus ligga på KJ.
Kan inte hålla med om din svarsreplik, genom att ge motsvarande tyngd i liknande punkter för MB.
Bevis och förhör stärker misstanken betydligt mot KJ, och då blir statistiken mer intressant helt enkel
, för så funkar statistik, den måste börja med ett urval.

Jag vill inte föregå rättegången, tänk om jag har fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in