2013-11-05, 15:52
Medlem
Reportern M*rcin de K*minsk från Linköping gråter ut över att det är många rykten på nätet efter dubbelmordet

Tänk a

Snyft
Citera
2013-11-05, 15:54
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Släpp TV-kontrollen nu...
Vilka tror du sitter dömda för mord? Hälften är väl kvinno/barnmördare kan jag tro - och deras respekt på kåken beror helt på deras förmåga att hävda/försvara sig själva. Vem skulle förresten straffa dem? En tanig kurd eller syrian som själv smäller på frugan vid behov? En Bandidosmedlem som själv langar knark till tonåringar? Skulle inte tro det...

Nä, den enda chansen till ett 'extrastraff' skulle vara om BO (TG) är tattare...vilket man skulle kunna tro när man kollar resten av hans WT-familj...möjligen skulle det kunna finnas någon heder bland andra tattare att straffa GM lite extra...men fan tro't.

Tror att du missuppfattade mitt inlägg lite.
Jag syftar alltså inte på någon eventuell misshandel inne på kåken, utan snarare andra medfångars syn på Doudou som kriminell.

Våran GM är en Raffa pancamo vol. 2
Citera
2013-11-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Reportern M*rcin de K*minsk från Linköping gråter ut över att det är många rykten på nätet efter dubbelmordet

Tänk a

Snyft
Tramsreporter. Vill väl bara synas lite i media.
Visst var det/är en del spekulationer och gissningar men många är träffsäkra. Redan innan polisens presskonferens så var ju MGM uppe här på fb med namn, bild och adress. Yttrandefrihet när den är som bäst!
Citera
2013-11-05, 16:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Tänk a
Snyft
Han är inte reporter.
Det framgår om man orkar läsa den första delen.
Citera
2013-11-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Han är inte reporter.
Det framgår om man orkar läsa den första delen.

Ursäkta. Tack för korrigeringen.
Citera
2013-11-05, 16:35
Medlem
Det enda positiva är : att GM skyller inte att det var spöke som har gjort
detta mord = som Mats A. SKYLLER på kinesiska maffia

Men många reporter får inte skriva vad dom personligen tycker
Vill dom behålla jobbet ; det måste dom skriva så eller
Citera
2013-11-05, 16:40
Medlem
Citat:

Tänk a

Snyft

Nog ligger det en del i det han säger i Correns artikel. Jag har inte följt så många trådar här, men var intresserad av denna eftersom jag känner folk som bor i Ljungsbro. Jag är häpen över allt ovidkommande rasistiskt dravel som dyker upp, och besviken över hur lite substans som har kommit fram utöver det som finns i öppna källor. Några få intressanta teorier har jag sett, tack till er som försöker hålla en civiliserad och saklig diskussion. Tack även till moderatorn som efter hand har rensat bort det värsta. Även detta hoppas jag eftersom det är klart utanför ämnet.
Citera
2013-11-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Något som också är oklart är vad polisen menat med fler händelse i närtid.

Jag antar att det är det som Viklund beskriver:
Citat:
Kammaråklagare Britt Louise Viklund säger att en förundersökning har inletts om ytterligare brott i samband med händelsen, utöver två mord. Det gäller bland annat misshandel, olaga frihetsberövande och hemfridsbrott, säger hon.

Utöver de två morden så skedde ju inbrottet i villan och alla de tre punkterna stämmer väl in på det. Så det behöver inte avse någon ytterligare händelse som inte rapporterats.
Citera
2013-11-05, 16:58
Medlem
Nu har jag forskat lite och vi kan slå fast att den här negern har sålt droger och alkohol till ungdomar i Ljungsbro. Han skulle tydligen ha hängt utanför fritidsgården och raggat sina kunder. Jag vet detta med 100% säkerhet. Så nu vet vi vad grabbarna och GM hade för koppling.
Citera
2013-11-05, 17:02
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Det är inte droger som gjorde att han mördade utan att han har ingen impulskontroll vilket är vanligt bland MENA.

Fast en kongoles är inte från MEllanöstern eller NordAfrika utan från svarta Afrika söder om sahara. I övrigt har du rätt.
Citera
2013-11-05, 17:05
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterellersir
Nu har jag forskat lite och vi kan slå fast att den här negern har sålt droger och alkohol till ungdomar i Ljungsbro. Han skulle tydligen ha hängt utanför fritidsgården och raggat sina kunder. Jag vet detta med 100% säkerhet. Så nu vet vi vad grabbarna och GM hade för koppling.

Tror jag också att han gjorde. Verkar sannolikt och det är kopplingen till grabbarna. Här är igen ett fall där avsaknaden av polis möjliggjort detta. Hade dom funnits i form av närpolis så hade inte detta skett.
Citera
2013-11-05, 17:07
Medlem
Ursprungligen postat av Glennberggren
Citat:
Det var en händelse i Olskroken för några år sedan där en man håller på att slå ihjäl en kvinna utomhus och jag har för mig att tillhygget var ett järnrör även där. En kille springer ut och drar något i ryggen eller huvudet på mannen, kan ha varit ett järnrör det också eller liknande. Kvinnan räddas men med mycket svåra skador. Tror dock man lyckas återställa henne hyfsat. Killen som räddar henne får ett pris för detta i tv. Jag googlade precis men lyckades inte hitta något om händelsen. Det var nog 10-12 år sedan, möjligtvis.

Ursprungligen postat av jugbandblues
Citat:
det var väl 7-8 år sedan? en hantverkare eller liknande gick fram med kofot eller hammare och nita överfallsmannen

Ja, det stämmer nog bättre. Jag tog nog i lite för mycket med tiden där. Kan möjligen vara 9 år sedan. Jag bodde i de husen mitt emot Olskrokstorget 2004 och då låg det ganska nära i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in