2013-11-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Igen det är något som är mysko. Jag får vibbar av att pojkarna finns på socialtjänstens radar med tanke på langning som nämnts tidigare och att soz nu gör allt dölja dessa register/utredningar. Får en känsla av att det kan finnas en hel del misstag där + svar på varför pojkarna umgicks med GM

Jag lutar också åt det. Att GM sysslade med drogförsäljning till barn. Det är möjligt att polisen känner att de vill utreda det här ordentligt för såvitt jag förstår är inte GM tidigare dömd för att ha langat droger till barn.
Citera
2013-11-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
När det gäller att få uppehållstillstånd så var den nog permanent redan när han kom till Sverige som tioåring. Det görs inga fler kontroller. Blir man svensk så är man svensk sedan oavsett vad man gör.

Nu har han varit här i Sverige i 20 år och det är knappast ens aktuellt med en utvisning, utan här ska han behandlas som en svensk, dvs precis som alla vi andra, vilket troligen leder till psykvård i ett par år och sen blir han frisläppt igen.

Jag har dock teorin att GM är såpass instabil att det kan hända att psykvården inte vågar släppa ut honom igen. Men som sagt, mycket av problemen GM har beror på ett kraftigt drogmissbruk och då är det snarare frågan hurpass mycket drogerna har skadat hans hjärna som avgör ifall man kommer att våga släppa ut honom igen. Han är tydligen en ganska lång och våldsam historia bakom sig.
`

Jag har sett många bilder av hjärnor som bär tydliga fysiska spår efter missbruk av allt möjligt. Personerna som har dessa hjärnor var mer eller mindre levande lik. Jagh har hört talas om fall där dom vistats mycket lång tid utan PUT men när dom blivit påkomna så har dem utvisats. HAr GM PUT?
Citera
2013-11-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Jag lutar också åt det. Att GM sysslade med drogförsäljning till barn. Det är möjligt att polisen känner att de vill utreda det här ordentligt för såvitt jag förstår är inte GM tidigare dömd för att ha langat droger till barn.

I andra länder ses det som allvarligare att langa till barn än till vuxna. Hur är det i Sverige?

Pojkarna finns säkert också i Polisens egna register. Är det någon som har kollat vad skolans register säger om pojkarna?
Citera
2013-11-05, 12:34
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Igen det är något som är mysko. Jag får vibbar av att pojkarna finns på socialtjänstens radar med tanke på langning som nämnts tidigare och att soz nu gör allt dölja dessa register/utredningar. Får en känsla av att det kan finnas en hel del misstag där + svar på varför pojkarna umgicks med GM

Farbror Blå gick väldigt tidigt ut med att det med all sannolikhet var så att ungarna och negern kände varandra så grabbarna bör väl finnas med i register lite här och var.
Finns det något i stil med att de skolkat, stulit, knarkat etc etc och ljugit om det så kommer TB att hugga på detta facto direkt, för att bevisa att överlevande ungen inte är trovärdig.
Citera
2013-11-05, 12:36
Medlem
Jag vet inte om det har framkommit tidigare i tråden, men GM första adresshistorik går tillbaka ända till 1992.

Edit: Förtydligande
Senast redigerad av N.Y 2013-11-05 kl. 13:31.
Citera
2013-11-05, 12:36
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
I andra länder ses det som allvarligare att langa till barn än till vuxna. Hur är det i Sverige?

Pojkarna finns säkert också i Polisens egna register. Är det någon som har kollat vad skolans register säger om pojkarna?

Skolarna har inget register, men det har tidigare framkommit att de haft kontakt med socialen så där finns nog en del
Citera
2013-11-05, 12:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Jag vet inte om det har framkommit tidigare i tråden, men GM kom som 15-åring till Sverige 1992.
Då stämmer det ju inte med att han är 33 idag.
Antingen måste han kommit som tolvåring eller -95
Citera
2013-11-05, 12:39
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Jag vet inte om det har framkommit tidigare i tråden, men GM kom som 15-åring till Sverige 1992.
Enligt Expressen kom GM hit som 10-åring. Flydde kriget med familjen och bosatte sig i Lund.

http://www.expressen.se/kvp/misstankte-mordarens-liv-vald-och-missbruk/
Citera
2013-11-05, 12:45
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det har framkommit tidigare i tråden, men GM kom till Sverige 1992.

Edit: Ber om ursäkt för fel

Utredningen om PUT?
Citera
2013-11-05, 12:45
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Det är inte droger som gjorde att han mördade utan att han har ingen impulskontroll vilket är vanligt bland MENA.
Citera
2013-11-05, 12:46
Medlem
Fan får ont i magen när jag läser händelseförloppet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17783226.ab

"14-åringen ska ha berättat för polisens utredare att han försökte gå före, så pass långt ifrån mannen att han skulle kunde springa därifrån. Men den vuxne fångade hela tiden in honom, la armen om halsen och tryckte så hårt att pojken fick svårt att andas."

Snacka om hopplös situation.
Senast redigerad av 223355 2013-11-05 kl. 12:48.
Citera
2013-11-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Det är inte droger som gjorde att han mördade utan att han har ingen impulskontroll vilket är vanligt bland MENA.

NOLL impulskontroll i kombination med droger samt ....krigsuppväxt
Senast redigerad av Televerket2 2013-11-05 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in