Citat:
Ursprungligen postat av
KomissarieBeck
Ärligt talat så har jag en viss förståelse i detta fallet.
Jag tror aldrig jag har varit med om en tråd som har varit så snurrig enda från början med mängder av direkt felaktiga påståenden.
Vad jag menar är att det är ok att spekulera men att försöka föra fram rena spekulationer som trådsanning då blir det helt galet till slut.
Det är exempelvis bara att läsa inläggen igår kväll och inatt som klart visar hur otroligt galet det kan bli. Nu var händelsen i natt ett missförstånd men nog har det funnits mängder av felaktiga trådsanningar. Även jag själv fick bekräftelse på att jag hade rätt i min spekulation angående den kvinnliga BO, vilket i efterhand visade sig vara fel.
Det kanske vi skall ta lärdom av

Sant, det var för många som började skena iväg alldeles utifrån att någon skrev att GM ex kände det kvinnliga offret. Ett missförstånd givetvis, men flera skrev väldigt avancerade teorier om att hela händelsen hade ett syfte att lura ut kvinnan från sin bostad. Knasigt värre.
Vi borde alla försöka att skriva bättre och tänka efter först, även om man spekulerar utifrån väldigt knapphändiga uppgifter.
Till försvar för denna tråd så är det många som har träffat klockrent och även gett mycket saklig information som stämmer.
Vi är alla bestörta över morden och vill veta varför sådant här förekommer. Tyvärr har vi misslyckats här.
Ingen vet ännu motivet och vad som egentligen hände med pojkarna under närmare 2 timmar. Det är många oklarheter här.
Själva morden verkar vara ganska så uppklarat hur det gick till.
Något som också är oklart är vad polisen menat med fler händelse i närtid.