2013-11-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu får jag svara mig själv då jag inte tror att GM hittar och dödar PÖ kl. 2 på natten i en liten avkrok i ett samhälle av en slump. Bland GMs trakasserade ex finns 6 vänner varav en är PÖ.
Kan GM tvingat pojkarna att visa vägen till PÖ och sen har pojkarna insett att GM är ute efter att döda PÖ. På något vis lockas PÖ ut och 15-årige BO försöker varna vilket gör honom till offer ett. GM tar sedan sin hämd på PÖ som han tror har något att göra med att hans ex inte vill umgås längre.

Du frågade tidigare vad de gjorde under två timmar. Svaret ligger nära, tror jag. Visst sa polisen att det varit "stök" på lite olika platser och att man tagit hand om en mängd olika typer av indiciematerial. En ambulans var också ute och körde i området 30 minuter innan det dödliga våldsdådet skedde.

Personligen kan jag tycka att polisen var väldigt snabbt på platsen för det dödliga våldet. Det är trots allt ca 15 min. bilväg mellan Linköping och Ljungsbro om jag förstått rätt.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-11-04 kl. 23:38.
Citera
2013-11-04, 23:18
Medlem
Hemskt det som hänt. Men varför uppmärksammas det så extremt mycket "bara" för att det är ett barn/ung människa som blivit mördad? Andra mord får knappt hälften av uppmärksamheten.

Kunde som sagt ha undvikits om sverige inte tar in så mycket...
Citera
2013-11-04, 23:21
Medlem
Dead-Ends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moki
Jag tror att det ligger till så här, men jag kan ha fel, att GM tidigare bodde i Skåne, där han sysslade med diverse tveksamheter enligt utdraget från hans register. Bl a trakasserade han sitt ex. Exet flyttade som jag förstått till Linköping och GM flyttade efter. På så sätt hamnade han här. Hans relation till de två pojkarna är väl inte helt klarlagd än men det har bl a förekommit uppgifter om att han skulle ha langat till dem och på så sätt kände dem.
Tackar för upplysningen, den gav mig klarhet och det låter logiskt med tanke på det man hört om GM och exet.
Citera
2013-11-04, 23:32
Medlem
Teori givet att PÖ nu var vän med GM gamla ex på facebook:

PÖ var genom sin roll i vården med och hjälpte GM´s ex att skydda sig och gömma sig, kanske även så att han fälldes. GM har sedan dess förföljt PÖ och målet för kvällen var att hitta henne. Därav hade det kommit in anmälningar till polisen innan och att de visste att något var på G. Av samma anledning var PÖ och KK vakna mitt i natten, GM hade säkert ringt och trackaserat dom...

Långsökt?
Citera
2013-11-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu får jag svara mig själv då jag inte tror att GM hittar och dödar PÖ kl. 2 på natten i en liten avkrok i ett samhälle av en slump. Bland GMs trakasserade ex finns 6 vänner varav en är PÖ.
Kan GM tvingat pojkarna att visa vägen till PÖ och sen har pojkarna insett att GM är ute efter att döda PÖ. På något vis lockas PÖ ut och 15-årige BO försöker varna vilket gör honom till offer ett. GM tar sedan sin hämd på PÖ som han tror har något att göra med att hans ex inte vill umgås längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan det ha någon koppling med att PÖ tidigare var verksam i Höllviken och verkade bo i Horred?

Detta är ju för fan mer än intressant.
Bland det förföljda exets vänner finns alltså PÖ?
Höllviken ligger i Vellinge där GM bodde tidigare om jag förstått det rätt?

Kan hon hjälpt till med skyddat boende och på den vägen fått detta mot sig? Vad jag förstår så har inte GM bott i Linköping mer än ett gäng månader?
Senast redigerad av Elac 2013-11-04 kl. 23:37.
Citera
2013-11-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectMatch
Teori givet att PÖ nu var vän med GM gamla ex på facebook:

PÖ var genom sin roll i vården med och hjälpte GM´s ex att skydda sig och gömma sig, kanske även så att han fälldes. GM har sedan dess förföljt PÖ och målet för kvällen var att hitta henne. Därav hade det kommit in anmälningar till polisen innan och att de visste att något var på G. Av samma anledning var PÖ och KK vakna mitt i natten, GM hade säkert ringt och trackaserat dom...

Långsökt?

Att han inte fick träffa sina/sitt barn, tog nog knäcken på honom. Om detta stämmer så är det ju givetvis någonting vi kan kolla närmare på.
Citera
2013-11-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misterellersir
Att han inte fick träffa sina/sitt barn, tog nog knäcken på honom. Om detta stämmer så är det ju givetvis någonting vi kan kolla närmare på.

Absolut, hållbar teori så långt.
Citera
2013-11-04, 23:38
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Du frågade tidigare vad de gjorde under två timmar. Svaret ligger nära, tror jag. Visst sa polisen att det varit "stök" på lite olika platser och att man tagit hand om en mängd olika typer av indiciematerial. En ambulans var också ute och körde 30 minuter innan det dödliga våldsdådet skedde.

Personligen kan jag tycka att polisen var väldigt snabbt på platsen för det dödliga våldet. Det är trots allt ca 15 min. bilväg mellan Linköping och Ljungsbro om jag förstått rätt.

Därför undrar jag om GM kan ha varit hos exet och barnen innan? Han har även fått besöksförbud mot barnen B och F. Förlorat vårdnad, umgänge och möjlighet att lagligt skicka ens ett sms till dem. Tänker lite på vad han uppgetts ha sagt till pojkarna om att åka in osv.
Citera
2013-11-04, 23:40
Medlem
Citat:
Absolut, hållbar teori så långt.
Enligt text-tv (svt) var barnen bland offren för MGM:s misshandel.
Citera
2013-11-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Därför undrar jag om GM kan ha varit hos exet och barnen innan? Han har även fått besöksförbud mot barnen B och F. Förlorat vårdnad, umgänge och möjlighet att lagligt skicka ens ett sms till dem. Tänker lite på vad han uppgetts ha sagt till pojkarna om att åka in osv.

Om teorin kan stämma att det var PÖ som var målet, så kan den kommentaren varit menad som att när jag ändå ska döda PÖ så kan jag ta er samtidigt.....
Citera
2013-11-04, 23:41
Medlem
Thomas Bodström misslyckades med sitt första försök att få GM frigiven. Vad skönt att man inte lyssnade på hans argumentation.

"Hans försvarare, advokat Thomas Bodström, som satt intill honom hävdar att hans klient ”har inget minne av händelsen”. Därför menade han förgäves att det är omöjligt att sannolika skäl föreligger. Förhandlingarna var över förhållandevis snabbt och häkningsbeslutet meddelades inom mindre än tjugo minuter."
Citera
2013-11-04, 23:43
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Om teorin kan stämma att det var PÖ som var målet, så kan den kommentaren varit menad som att när jag ändå ska döda PÖ så kan jag ta er samtidigt.....

Men snälla, PÖ och GMs ex är inte vänner på facebook. Någon har blandat ihop honom med KK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in