Citat:
Ursprungligen postat av
PerfectMatch
Teori givet att PÖ nu var vän med GM gamla ex på facebook:
PÖ var genom sin roll i vården med och hjälpte GM´s ex att skydda sig och gömma sig, kanske även så att han fälldes. GM har sedan dess förföljt PÖ och målet för kvällen var att hitta henne. Därav hade det kommit in anmälningar till polisen innan och att de visste att något var på G. Av samma anledning var PÖ och KK vakna mitt i natten, GM hade säkert ringt och trackaserat dom...
Långsökt?
Ja. Varför skulle då särbon ljuga för media? Hans historia motsäger din teori helt och hållet. Livet är inte Morden i Midsommer.
Det har väl sagts att han gjort sitt skyldig till misshandel och mordförsök i närtid, förmodligen tidigare på kvällen. Gissningsvis kan fd flickvännen vara inblandad på något sätt. Enligt en FB:are med kontakter i Ljungsbro hade han ju sagt något i stil med "Jag har gjort nåt så jävla dumt att jag aldrig kommer ut..." till pojkarna. Om han nu är misstänkt för mordförsök tidigare kunde han mycket väl ha trott att han dödat den personen, som i själva verket bara tuppat av. Med de tecken på svår svarsjuka, droganvändning, doping, psykproblem som finns rasade hela tillvaron ihop i och med denna händelse och det blev bort i helvete galet när hjärnan kortslöts.
För att helt spekulera: Kan ha pratat av sig med pojkarna och insett han sagt för mycket?