2013-11-04, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita

Själv diggar jag denna:
dunkdunkdunkdunk - L - dunkdunkdunkdunk - I dunkdunkdunkdunk -F-

HAHAHAHAHAHAHA. gillar också den där ramsan när tjejerna sjunger sen killarna. att dom inte skäms.
Citera
2013-11-04, 23:43
Medlem
Citat:
Haha, skön leksingen som inte tål att få mothugg är.
När det påpekas att leksand själva bajtar ramsor hejvilt sänker det visst bara nivån.
Vad är det för jävla meriter ni lever på egentligen? Högst imaginära enligt mig då jag inte är ett dugg imponerad av er de två gånger vi mött er i år.

Själv diggar jag denna:
dunkdunkdunkdunk - L - dunkdunkdunkdunk - I dunkdunkdunkdunk -F-

Passar utmärkt att köra på det medtagna oljefatet när motståndarklacken hörs lite väl mkt.
Skön ramsa, 90 % dunk 5 % sång.

Det spelar ingen roll om vi spelar mot Färjestad i LLA, Frölunda i Scandinavium, Almtuna i Gränbyhallen eller annat valfritt råtthål i allsvenskan. Det kommer alltid mycket Leksingar och stödjer laget. Och hörs.

Skulle vara intressant att se hur mycket ni skulle höras mot Troja i Ljungby.

Passion oavsett division, det är vår merit. 5500 i hemmasnitt efter sju svåra år i allsvenskan.
Ni har 5572 i SHL än så länge.

Ta nu en tur ned till Stockholm igen för att samla nytt material
Senast redigerad av Uttos 2013-11-04 kl. 23:48.
Citera
2013-11-04, 23:51
Medlem
Salveheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uttos
Akta glashuset grabben, akta glashuset.
Citera
2013-11-04, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salveheim
Akta glashuset grabben, akta glashuset.

Du kan knappast anklaga oss för att sno från hammarby? Det är exakt samma människor som håller på hammarby som håller på leksand
Citera
2013-11-05, 00:00
Medlem
TheMentalitas avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om vi spelar mot Färjestad i LLA, Frölunda i Scandinavium, Almtuna i Gränbyhallen eller annat valfritt råtthål i allsvenskan. Det kommer alltid mycket Leksingar och stödjer laget. Och hörs.

Skulle vara intressant att se hur mycket ni skulle höras mot Troja i Ljungby.

Passion oavsett division, det är vår merit. 5500 i hemmasnitt efter sju svåra år i allsvenskan.
Ni har 5572 i SHL än så länge.

Ger mig inte in i kukmätning om bortastöd, vi har båda stora bortaskaror på många håll i landet, två klassiska föreningar. Men även vuvuzelor hörs om man tar med såna, betyder det per automatik att om något hörs (trumman) är det bra?

Jag vet inte om du syftar på att Troja skulle vara några svåra att överrösta eller om du bara vill poängtera det faktum att ni varit vana att möta dom. Nej jag vet inte hur det är.

Angående snittet förstår jag inte heller var du vill komma. Om man nu äntligen är tillbaka borde väl rimligtvis snittet vara högre än 5500?
Senast redigerad av TheMentalita 2013-11-05 kl. 00:02.
Citera
2013-11-05, 00:03
Medlem
Citat:

Ger mig inte in i kukmätning om bortastöd, vi har båda stora bortaskaror på många håll i landet, två klassiska föreningar. Men även vuvuzelor hörs om man tar med såna, betyder det per automatik att om något hörs (trumman) är det bra?

Jag vet inte om du syftar på att Troja skulle vara några svåra att överrösta eller om du bara vill poängtera det faktum att ni varit vana att möta dom. Nej jag vet inte hur det är.

Angående snittet förstår jag inte heller var du vill komma. Om man nu äntligen är tillbaka borta väl rimligtvis snittet vara högre än 5500?

Ursäkta om jag var otydlig. Vårt hemmasnitt sista året i allsvenskan var 5500. I år är det 6551.
Citera
2013-11-05, 00:16
Medlem
Salveheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heligaborg
Jag håller med om att Brynäs inte har någon heder när kommer till sång. Som är ganska grundläggande när gäller läktarstöd.
Vi har dock börjat tänka om vartifrån vi ska ta sångmaterial hädanefter. De senaste sångerna vi har på ingång kommer exempelvis från en känd ballad, och den andra är jag inte helt hundra på vart den kommer ifrån... nåt tyskt lag kanske.
Citera
2013-11-05, 01:55
Medlem
Salveheims avatar
En lite bättre bild på söndagens tifo.

http://postimg.org/image/aiccbh0nx/
Citera
2013-11-05, 04:45
Medlem
Biancocelestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salveheim
En lite bättre bild på söndagens tifo.

http://postimg.org/image/aiccbh0nx/

Nu har jag väl inte sett så jättemycket av vad ni presterat den senaste tiden, av förståeliga skäl, men visst är det där bland det snyggaste ni gjort? Blev positivt överraskad - vilket kan bero på lågt ställda förväntningar - trots att det såg ut att strula lite på den sida närmast oss. Idén är i alla fall god, men det ser inte hundraprocentigt ut vid lite närmare granskning.

Vår insats igår var inte alls bra. Söndag med tillhörande bakfylla spelade väl en viss roll, men det är inget att skylla på egentligen. Jag saknar verkligen de tider då vi hade en magisk atmosfär i arenan dryga timmen innan nedsläpp. Främst på hemmaplan, då. De nivåerna har vi inte nått de två senaste åren utöver årets Kvalserie.

Trumman användes mycket mer frekvent igår jämfört med vanligtvis även fast den används på tok för mycket annars också. Blir rätt tydligt att huvudsyftet inte är att hjälpa till med att hålla takten...

Skulle varit intressant att ta del av det samtal Leksand och BIF förde när de kom överens om biljettdealen. Visst fick vi tillgång till sittplatser, men de kostade runt 350 spänn vilket inte tilltalade särskilt många. Kan jämföras med de biljetter Brynäs kunde köpa på vår kortsida för <200 :-

Att restaurangbesökare prioriteras över klackar är för övrigt trist.
Senast redigerad av Biancoceleste 2013-11-05 kl. 04:48.
Citera
2013-11-05, 11:31
Medlem
TheMentalitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biancoceleste
Att restaurangbesökare prioriteras över klackar är för övrigt trist.

Jag håller med dig, rent åt helvete prioriterat. Ett jävla otyg att bortastå ska vara bredvid hemmastå, det gynnar inte någon. Varken stämningsmässigt eller säkerhetsmässigt.
Att ansvariga här i Brynäs slår bort det som att det är arkitektens verk är ju bara skrattretande - de måste ju själva vara lika inkompetenta som har godkänt arkitektens planer...
Citera
2013-11-05, 12:06
Medlem
Salveheims avatar
Citat:
Du kan knappast anklaga oss för att sno från hammarby? Det är exakt samma människor som håller på hammarby som håller på leksand
Noll procent logik i den där meningen.

Att alla bajare skulle hålla på Leksand är en urfånig lögn, eller rättare sagt det dummaste jag hört.

Du är alltså så pass förblindad att du inte ser någon likhet mellan "här är Hammarbys A-lag" och "här är tokiga masar"?
Senast redigerad av Salveheim 2013-11-05 kl. 12:58.
Citera
2013-11-05, 12:14
Medlem
Salveheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biancoceleste
Nu har jag väl inte sett så jättemycket av vad ni presterat den senaste tiden, av förståeliga skäl, men visst är det där bland det snyggaste ni gjort? Blev positivt överraskad - vilket kan bero på lågt ställda förväntningar - trots att det såg ut att strula lite på den sida närmast oss. Idén är i alla fall god, men det ser inte hundraprocentigt ut vid lite närmare granskning. .
Mjo det stämmer, våra tidigare tifon har varit rätt lama i jämförelse. Så det här ett steg i helt rätt riktning. Att den inte ser helt hundraprocentig ut kan bero på att 9an i "1912" hamnade lite på sniskan, eller tänkte du på nåt annat specifikt?
Senast redigerad av Salveheim 2013-11-05 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in