2014-01-10, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Består Leksandsklacken bara utav gubbar på 50+? Inte menat som någon förolämpning, jag undrar verkligen.

Glöm inte bort att den obligatoriska matchtröjan, en röststyrka som ett barn och en total avsaknad förmåga att kunna håna en motståndare gör leksandsklacken till en klack som mest liknar föräldrar som hejar på sina tioåriga barn under en skojmatch.
Citera
2014-01-10, 09:42
Medlem
Salveheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Glöm inte bort att den obligatoriska matchtröjan, en röststyrka som ett barn och en total avsaknad förmåga att kunna håna en motståndare gör leksandsklacken till en klack som mest liknar föräldrar som hejar på sina tioåriga barn under en skojmatch.
Hahaha klockren!
Senast redigerad av Salveheim 2014-01-10 kl. 09:45.
Citera
2014-01-10, 10:32
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Snälla säg inte derby. Du förlöjligar hela svenska supporterkulturen med den termen på er "rivalitet".

Haha, gå och kamma dig. Är du för ung eller för korkad för att veta något om rivaliteten mellan Leksand och Brynäs?

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Består Leksandsklacken bara utav gubbar på 50+? Inte menat som någon förolämpning, jag undrar verkligen.

Klacken består av en väldig mix av killar och tjejer i åldrarna 10-70 ungefär, många till antalet men ljudnivån blir ju inte densamma som en klack bestående av hormonstinna problembarn i övre tonåren (typ AIK IF).

Citat:
Ursprungligen postat av Salveheim
Och leksingarna har julgransutsyrsel i vanlig ordning Min tröja luktar ljuvligt ifall du undrar.

Julgransutstyrsel? Måste vi trycka upp tröjor med ee överstruket brownass-logga för att vara c00la?
Tur morsan tvättat tröjan så du kan fortsätta använda den, känns skönt med Leksandsskölden på bröstet va?

"Dagis på södra, ja det är dagis på södra..."

Citat:
Ursprungligen postat av WonDash

Det ser jag inte som något negativt, visst hackas det på motståndare, men fokus ligger på att heja fram sitt lag och inte stå och skrika "hata X" i 60 minuter. Även om det kanske anses coolt av tidigare nämnda undermänniskor....
Citera
2014-01-10, 11:20
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vrnn
Finns det inget avtal i allsvenskan? I elitserien är (var?) det ju 150 biljetter för 100 som gäller för bortalaget, vilket i det flesta fall är (mer än) tillräckligt...
Uppenbarligen inget bindande på liga-nivå. Almtuna t.ex. kollade jag hemsidan och de tar 100/115kr för vanlig bortastå, 140/155kr när Djurgården eller Björklöven är på besök.

Om sen enskilda lag har en viss samsyn och "gentlemanna"-avtal mellan varandra har ju inte jag någon aning om, det finns säkert personer involverade i supporterorganisationerna som har koll på det bättre.
Citera
2014-01-10, 11:47
Medlem
TheMentalitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon

Det ser jag inte som något negativt, visst hackas det på motståndare, men fokus ligger på att heja fram sitt lag och inte stå och skrika "hata X" i 60 minuter. Även om det kanske anses coolt av tidigare nämnda undermänniskor....

Det är rejäl dubbelmoral. När det passar är det goa gubbar-style på supportandet, man förstår att media bara ääälskar såna supportrar men nog såg man ett och annat (riktigt tamt) försök till hån och ett 30-tal som stannade kvar och skulle hetsa efter vunnen match. Tror i princip alla leksingar skulle erkänna de betraktar matcherna mot Brynäs som hatmatcher, ändå ska man ibland plötsligt låtsas som att man är så mysiga där på norra.
Bara för man kryddar till rivalmatchen med lite hån betyder det inte att man gör det i 60minuter helt plötsligt.
Citera
2014-01-10, 12:03
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Det är rejäl dubbelmoral. När det passar är det goa gubbar-style på supportandet, man förstår att media bara ääälskar såna supportrar men nog såg man ett och annat (riktigt tamt) försök till hån och ett 30-tal som stannade kvar och skulle hetsa efter vunnen match. Tror i princip alla leksingar skulle erkänna de betraktar matcherna mot Brynäs som hatmatcher, ändå ska man ibland plötsligt låtsas som att man är så mysiga där på norra.
Bara för man kryddar till rivalmatchen med lite hån betyder det inte att man gör det i 60minuter helt plötsligt.

Vari ligger dubbelmoralen menar du? Jag förnekar ingenstans att man ibland hånar motståndare, jag skrev att fokus ligger på att heja fram det egna laget och inte hata motståndarna.

Sen att några småfjun vill spela allan betyder inte att det är något hela klacken står bakom.
Citera
2014-01-10, 12:40
Medlem
Salveheims avatar
Citat:
Julgransutstyrsel? Måste vi trycka upp tröjor med ee överstruket brownass-logga för att vara c00la?
Tur morsan tvättat tröjan så du kan fortsätta använda den, känns skönt med Leksandsskölden på bröstet va?
Nu hade jag dock inga planer på att mäta snopp i "coolhet", poängterade mest vad ni brukar ha på er. Även om jag personligen tycker att stilen i sig ser rätt muppig ut.
Du vet, det är inte lika effektfullt att lägga hånfulla kommentarer om en persons ålder när du inte har någon aning om hur gammal personen är.
Citera
2014-01-10, 12:52
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salveheim
Nu hade jag dock inga planer på att mäta snopp i "coolhet", poängterade mest vad ni brukar ha på er. Även om jag personligen tycker att stilen i sig ser rätt muppig ut.
Du vet, det är inte lika effektfullt att lägga hånfulla kommentarer om en persons ålder när du inte har någon aning om hur gammal personen är.

Jag antog att du var en av pojkarna med svart tröja med överstruken Leksandslogga som var på matchen, där såg medelåldern ut att vara strax under myndig.
Citera
2014-01-10, 13:39
Medlem
Citat:
Haha, gå och kamma dig. Är du för ung eller för korkad för att veta något om rivaliteten mellan Leksand och Brynäs?

Bara för att det är rivalitet mellan två klubbar så blir det inget derby. Det spelas inga derbyn i SHL i år. Lagen måste vara från samma städer.
Citera
2014-01-10, 13:45
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie57
Bara för att det är rivalitet mellan två klubbar så blir det inget derby. Det spelas inga derbyn i SHL i år. Lagen måste vara från samma städer.

Definitionen av derby är följande: "Derby, term inom lagsport för match mellan två eller flera lag från samma ort eller region."
Citera
2014-01-10, 13:50
Medlem
Citat:
Definitionen av derby är följande: "Derby, term inom lagsport för match mellan två eller flera lag från samma ort eller region."

Hej Wikipedia, allt som står där är sanning.
Citera
2014-01-10, 14:02
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie57
Hej Wikipedia, allt som står där är sanning.

Då kan väl du komma med en källa som visar att jag har fel, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in