2013-11-04, 14:04
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
På TV:n såg det inte ut som att Leksand fått så många biljetter till dagens match? Eller höll de till i nån blind spot från kameran? Brynäs hade väl iaf en halv kortsida i Tegera!? Gillar inte när klackarna står bredvid varandra...

Ja vad säger man...

Citat:
Arkitektbyrån Bergfjord & Ivarson ligger bakom ritningarna av Löfbergs arena i Karlstad, Cloetta Center i Linköping och Läkerol Arena i Gävle. Ulf Bergfjord inser problematiken.

– Det här är ett problem vi har brottats med. Vi har tittat på att sätta ståplatsläktarna på olika nivåer, men vi återkommer alltid till att ha dem på en av kortsidorna. Det går inte att lösa det här tekniskt. Eller ja, allting går – men det finns ju en rimlighetspeng också när föreningen bygger detta, säger han till Sportbladet

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article17779956.ab
Citera
2013-11-04, 19:12
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattetatte
Sämsta bortastå i hela shl finnes i gävle. Roligare om hela klacken faktiskt fick stå tillsammans...

Det enda dåliga är väl placeringen bredvid varandra. Modos nya, Luleås, Växjös osv är ju klart sämre.
Citera
2013-11-04, 20:30
Medlem
Hur mycket Stockholmskomplex härjar i Brynäs-klacken?
Fanns ju ingen ramsa vars melodi inte hämtats från DIF/AIK/BAJEN(!).

Den som inte hoppar upp är Leksandssvin? - VA? HAHAHA

Kul att man bränner av en brinn-pinne, men kanske smartare att göra det i en arena som har ventilation?
Citera
2013-11-04, 21:05
Medlem
Salveheims avatar
Hur står det till i Linköping förresten? Har hört allt ifrån bojkott till att det inte ens existerar någon klackverksamhet längre.

Även om deras klack inte har varit seriens bästa har dom ju ändå hållit igång helt okej tidigare, men senast jag slökollade på en repris av en match mot Modo så hörde jag klacken deras köra bara en ynka kort ramsa. Så ja, hur ser situationen ut?
Citera
2013-11-04, 21:27
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uttos
Hur mycket Stockholmskomplex härjar i Brynäs-klacken?
Fanns ju ingen ramsa vars melodi inte hämtats från DIF/AIK/BAJEN(!).

Den som inte hoppar upp är Leksandssvin? - VA? HAHAHA

Kul att man bränner av en brinn-pinne, men kanske smartare att göra det i en arena som har ventilation?
Inte mycket Stockholmskomplex alls skulle jag vilja säga.

Man blir ju lite avundsjuk på er trumma-trumma-trumma-trumma-trumma-LIF-trumma-trumma-trumma-trumma-trumma-trumma-LIF-trumma-trumma-t rumma-trumma-ramsa. Vad slog ni på? Ett oljefat? Och jag som tyckt vår trumma låter mycket ibland.
Citera
2013-11-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Inte mycket Stockholmskomplex alls skulle jag vilja säga.

Man blir ju lite avundsjuk på er trumma-trumma-trumma-trumma-trumma-LIF-trumma-trumma-trumma-trumma-trumma-trumma-LIF-trumma-trumma-t rumma-trumma-ramsa. Vad slog ni på? Ett oljefat? Och jag som tyckt vår trumma låter mycket ibland.

Inte?

Hur kommer det sig att ni tar väldigt typiska för Djugården "Den som inte hoppar upp är gnagarsvin" och byter ut ett halv ord?

Eller en krystad variant av Hammarbys "Grön och Vit" / AIKs "vi är överallt"

Jag höll på att skratta ihjäl mig när man hörde era melodier. Kändes som jag gått in på Råsunda/Hovet/Söderstadion. Ni kanske kan differentiera er lite så det känns som man kommit till Gävle istället för Stockholm?

Jag är ingen fantast av trummor så den diskussionen skiter vi i.
Senast redigerad av Uttos 2013-11-04 kl. 22:06.
Citera
2013-11-04, 22:15
Medlem
Longiness avatar
Citat:
Inte?

Hur kommer det sig att ni tar väldigt typiska för Djugården "Den som inte hoppar upp är gnagarsvin" och byter ut ett halv ord?

Eller en krystad variant av Hammarbys "Grön och Vit" / AIKs "vi är överallt"

Jag höll på att skratta ihjäl mig när man hörde era melodier. Kändes som jag gått in på Råsunda/Hovet/Söderstadion. Ni kanske kan differentiera er lite så det känns som man kommit till Gävle istället för Stockholm?

Jag är ingen fantast av trummor så den diskussionen skiter vi i.
Det blir liksom lite fel när en supporter till laget som har två ramsor börjar kritisera andra lags fans för att ha dålig kreativitet. Snälla lägg ner.
Citera
2013-11-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longines
Det blir liksom lite fel när en supporter till laget som har två ramsor börjar kritisera andra lags fans för att ha dålig kreativitet. Snälla lägg ner.

Det blir liksom fel när två personer har en diskussion och en tredje kommer in med ett idiotiskt inlägg som inte bidrar med ett skit.

Vi har kommit fram till att Leksand har en trumman så låter jävligt högt och Brynäs tar massa melodier från stockholmslag.

Så nått annat än förskolenivå på ditt inlägg vore kul. Eller kanske ska svara på samma nivå.

Men ååååå är du helt sänkt i huvet eller??!? vi kan fler än två, TYP Vi älskar Leksand och KRIGARE, KRIGARE, KRIGARE. TVÅ LIKSOM
Citera
2013-11-04, 22:43
Medlem
Jag håller med om att Brynäs inte har någon heder när kommer till sång. Som är ganska grundläggande när det gäller läktarstöd.
Citera
2013-11-04, 22:47
Medlem
Salveheims avatar
Citat:
Vi har kommit fram till att Leksand har en trumman så låter jävligt högt och Brynäs tar massa melodier från stockholmslag.
Ja för "här är tokiga masar" är ju sjukt originell, påminner inte alls om en viss känd Bajen-ramsa
Citera
2013-11-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salveheim
Hur står det till i Linköping förresten? Har hört allt ifrån bojkott till att det inte ens existerar någon klackverksamhet längre.

Även om deras klack inte har varit seriens bästa har dom ju ändå hållit igång helt okej tidigare, men senast jag slökollade på en repris av en match mot Modo så hörde jag klacken deras köra bara en ynka kort ramsa. Så ja, hur ser situationen ut?

Inte speciellt bra. Bojkotten var förra säsongen, en stor aktion som sträckte sig över ett hyfsat antal omgångar. Den gav rätt bra effekt om jag får påstå så, åtminstone sett utifrån. Förvisso två avstängda redan i samband med premiären, men de var väl inte direkt obefogade då båda ärendena hamnade i rätten.(obefogade avstängningar var en en utav de stora anledningarna till bojkotten förra säs.). Känns som polisen har blivit lite vassare, lite småstök i de första matcherna, tror att vissa (speciellt våra yngre) tappar lite utav lusten av repressionen mot dem.

Modo hemma är absolut det värsta jag har vart med om sedan en misslyckad bojkott mot mora 2008, så det var ett extremt särfall. Dåligt jämfört med andra säsonger överlag iförsig, förra säsongens bojkottande har på något sätt skapat en och annan spricka mellan granar och resten, detta har hänt flera gånger innan och det är oerhört tråkigt att det upprepar sig igen(varsin sida på stå istället för en kärna och annan skit).

Några heta bortamatcher kommer det åtminstone bli, även hemma.
Kan sammanfatta lite kort:
Vi lever, dock svagare än tidigare. Lkpg tifo har också gjort några enklare arr.
Bara för att vi inte nämner minsta småsak (som förövrigt är standard i denna tråd) är vi inte döda!
Citera
2013-11-04, 23:33
Medlem
TheMentalitas avatar
Haha, skön leksingen som inte tål att få mothugg är.
När det påpekas att leksand själva bajtar ramsor hejvilt sänker det visst bara nivån.
Vad är det för jävla meriter ni lever på egentligen? Högst imaginära enligt mig då jag inte är ett dugg imponerad av er de två gånger vi mött er i år.

Själv diggar jag denna:
dunkdunkdunkdunk - L - dunkdunkdunkdunk - I dunkdunkdunkdunk -F-

Passar utmärkt att köra på det medtagna oljefatet när motståndarklacken hörs lite väl mkt.
Skön ramsa, 90 % dunk 10 % sång.
Senast redigerad av TheMentalita 2013-11-04 kl. 23:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in