2013-11-04, 21:53
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Jagdpanther II eller Ferdinand?
Kan inte bestämma mig.

Angående lagg, var det inte problem mellan Telia och WG som gör att det blir lagspikes stup i kvarten.

beror va du vill ha, speed eller bra armor? jag har själv ferdinand pallar inte med klen armors på högre tiers.
Citera
2013-11-05, 06:18
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
beror va du vill ha, speed eller bra armor? jag har själv ferdinand pallar inte med klen armors på högre tiers.
iofs så har armor ingen betydelse i hög tier där alla kör guld :P
Citera
2013-11-05, 11:07
Medlem
Speltips på IS-3 mottages tacksamt. Får inte till det riktigt med den.
Citera
2013-11-05, 11:21
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380

Angla inte tanken dvs peka rakt mot motståndartank.
Dölj LFP om du kan
Utnyttja att du är en snabb tank till att göra flankningar och repositioneringar.
Du har inte tillräckligt mycket armour för att bara sitta och ta stryk så peek-a-boom är det som gäller.
Citera
2013-11-05, 11:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380

Fronten är hård, försök fronta fienden och röra dig så dom inte träffar kjolen. Om du ställer dig snett som man gör med alla andra vagnar så blir den sämre (min erfarenhet) så att stå rakt mot fienden är att föredra. Kan facehugga fienden jävligt bra och du är en close combat vagn (tycker jag). Du är väldigt liten för att vara en heavy vilket är najs då du blir svårare att träffa.
Det är en snabb vagn för att vara heavy så kan spelas lite som en Medium i många situationer.

Dock tycker jag mig märka en skillnad sen senaste patchen att den känns lite mjukare när den fick den förbannade kulsprutan på taket. Vet inte om man fulnerfat den lite eller om det bara är jag?
Citera
2013-11-05, 11:28
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fronten är hård, försök fronta fienden och röra dig så dom inte träffar kjolen. Om du ställer dig snett som man gör med alla andra vagnar så blir den sämre (min erfarenhet) så att stå rakt mot fienden är att föredra. Kan facehugga fienden jävligt bra och du är en close combat vagn (tycker jag). Du är väldigt liten för att vara en heavy vilket är najs då du blir svårare att träffa.
Det är en snabb vagn för att vara heavy så kan spelas lite som en Medium i många situationer.

Dock tycker jag mig märka en skillnad sen senaste patchen att den känns lite mjukare när den fick den förbannade kulsprutan på taket. Vet inte om man fulnerfat den lite eller om det bara är jag?

Att vinkla en IS-3 är mer eller mindre att be om en ammorack. Jag har ammorackat ett gäng IS-3 från full hälsa som vinklat sig och gett mig ett bra skott rakt in genom fronten. Vinklar man tanken kan dessutom nästan alla man möter skjuta igenom fronten, något de har svårt annars.

IS-3 har fått en annan armourlayout i senaste patchen. FTR har detaljerna.
I huvudsak är det att tornet har sämre sidpansar och fronten har fått bättre, men de har introducerat en driver's hatch där.
Citera
2013-11-05, 11:36
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
iofs så har armor ingen betydelse i hög tier där alla kör guld :P

kör på us servern, tycker inte man märker att många kör med guld ammo :P
Citera
2013-11-05, 12:10
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
kör på us servern, tycker inte man märker att många kör med guld ammo :P

Det finns en mod för det så man kan kalla folk för "wallet warrior noobs".
Och många personer kör mycket guld på NA-servern.
Jag kör själv med 8-10 skott i mina tanks, beroende av alfa.
Citera
2013-11-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac

finns väl egentligen ingen anledning att INTE köra med premium? förutom snålhet då kanske... (personligen är jag lite snål om det är under tier 10 )

moden heter "damage announcer" som säger vad folk skjuter på dig med... vilken ammo asså (även vilken tank och hur mycket reload den har tror jag)
Citera
2013-11-05, 15:13
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
finns väl egentligen ingen anledning att INTE köra med premium? förutom snålhet då kanske... (personligen är jag lite snål om det är under tier 10 )

moden heter "damage announcer" som säger vad folk skjuter på dig med... vilken ammo asså (även vilken tank och hur mycket reload den har tror jag)

Kör själv med den modden.
Förutom att veta när någon skjuter dig med APCR/HEAT så får man också reda på om de skjuter en med HE. I sista fallet vet man att det är en dålig spelare så då kan man skita i vad han gör och bara mörda honom.
Rolig sak i den modden är att alla i laget får reda på om du drabbas av friendly fire och av vem.

Ang. guldammo, i Tier10 spammar jag rätt bra i min T110E5. Annars behöver jag sällan guldammo eftersom jag kan sikta.
Däremot plockar jag alltid fram guldammo när det är kritiskt att jag slår ut en tank, tex när det är få tanks kvar på var sida och jag har lite HP kvar. Detta för att inte förlora en match pga otur med penetrationen.
Senast redigerad av Cardiac 2013-11-05 kl. 15:15.
Citera
2013-11-05, 15:20
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
hehe

har 60 aprc i min maus och 30 i e75
måste sluta med det
har väldogt många t10 att köpa ut och att gå plus minus noll eller plus 10 000 så går.det ej snabbt att få ihopa 24 000 000 + 12 000 000 som är andra tier tanks jah vill köpa ut
Citera
2013-11-05, 15:23
Medlem
Tack för speltipsen Cardiac och Salorm.

Ska pröva att köra vagnen så och se om jag får till det lite bättre. En sista fråga bara: vad är att föredra vid front brawl close combat, att wiggla eller backa fram och tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in