Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
har du testat om man kan köra över ELC ? dör den ? förlorar den en del av hp ?
om du landar på en tank, är det samma som Ram dmg ? ,kan maus ligga under vattnet och ha pipan ovanför och skjuta ? och tanken lägger sig på sidan, sprängs man dåp eller får man ligga tills någon hjälper en eller dödar en? samma sak om man hamnar upp och ner ?
hur mycket skada tar det att köra ner för stup? är det färdig % eller ökar det med hur långt man faller ?
sorry, orkar inte dra ner hela skiten och pilla med när man bara är ledig en dag från jobbet :P
Det är ganska svårt att placera sig ovanpå en annan tank och det kräver nästan att den undre tanken är fastkilad mot en vägg eller i ett hörn, för att den ej ska glida bort.
...men om man lyckas så börjar hp ticka neråt för bägge tanksen i ett ganska snabbt tempo (på en höft skulle jag tro att det skadar hälften så snabbt som eld). Det är med andra ord inte bara den nedre tanken som tar skada.
Står man under vatten så verkar man inte kunna röra på tornet. Har iofs bara testat en gång, men då verkade jag inte heller kunna skjuta medans jag var under vattnet.
Att hamna på sidan eller upponer har jag ingen aning om, men jag skulle tro att det är som när man placerar sig på andra tanks: Att hp "rinner" iväg i ett konstant flöde men med en låg förlust i varje enskilt steg av flödet.
Skadan från fall påverkas av hastigheten du håller, längden av fallet, hur du landar och om fallet tvärbromsas eller ej (t.ex. om du landar i en sluttning istället för plan mark).
Rätt hanterat skulle du kunna klara dig utan skada vid ett stup på tio meter, men du skulle samtidigt kunna dö vid ett fall på typ 4 meter (eller åtminstone bli i det närmsta utslagen med massa hp-förlust, handfull förstörda moduler och döda besättningsmedlemmar).