2012-08-21, 21:52
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestaren
Nu ska det spelas!
Någon som har några tips till en nybörjare? Gjorde ni något onödigt misstag i början av er WoT karriär som ni vill dela med er av? Bra första tank? Alla tips är välkomna!

kom in FB-tank kanalen. Det är ett bra råd.
Citera
2012-08-21, 22:03
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
kom in FB-tank kanalen. Det är ett bra råd.

Om man står ut med oss.
Citera
2012-08-21, 22:18
Medlem
Opids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Det är rätt bisarrt att man nerfar PzIV, den är knappast OP för sin Tier. Käkar den till frukost med min Sherman eller Churchill. Fast om den får snabbare turret traverse och inte förlorar så mycket i pen kanske det innebär en buff istället.

Sitter i på test-servern just nu och kan intyga att den nya pz4:an är SNYGG och mycket skönare att köra än tidigare.

http://i48.tinypic.com/9vl2wz.jpg

Har dock inte haft möjlighet att testa den nya bössan så mycket eftersom alla skriker "Don't shoot! Don't shoot!" i chatten, och sedan ställer sig i kö för att knuffa ut varandra för närmsta stora stup.
Den verkar dock ha skön omladdningstid.

Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Jag måste vara konstig för jag tyckte inte alls om 3601 men gillade verkligen både 3001P och H... Min bästa match någonsin (mest exp) var i 3001P . Grovt underskattad tank!

Min favorit bland VK-tanksen var 3001(H).
3601 var Ok, men 3001(P) fann jag bara helt hopplös.
Senast redigerad av Opid 2012-08-21 kl. 22:22.
Citera
2012-08-21, 22:36
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opid
Sitter i på test-servern just nu och kan intyga att den nya pz4:an är SNYGG och mycket skönare att köra än tidigare.

Har dock inte haft möjlighet att testa den nya bössan så mycket eftersom alla skriker "Don't shoot! Don't shoot!" i chatten, och sedan ställer sig i kö för att knuffa ut varandra för närmsta stora stup.

Min favorit bland VK-tanksen var 3001(H).
3601 var Ok, men 3001(P) fann jag bara helt hopplös.

Fniss.... Ser ut som den har stödkrage.
Citera
2012-08-21, 22:39
Medlem
Opids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Fniss.... Ser ut som den har stödkrage.

Ja nu när du säger det så
Citera
2012-08-21, 23:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Bara jag som inte kan köpa tanks på betan naturligtvis kör de på serverdata från dagen innan jag köpte t-50
Citera
2012-08-21, 23:41
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:

har du testat om man kan köra över ELC ? dör den ? förlorar den en del av hp ?
om du landar på en tank, är det samma som Ram dmg ? ,kan maus ligga under vattnet och ha pipan ovanför och skjuta ? och tanken lägger sig på sidan, sprängs man dåp eller får man ligga tills någon hjälper en eller dödar en? samma sak om man hamnar upp och ner ?
hur mycket skada tar det att köra ner för stup? är det färdig % eller ökar det med hur långt man faller ?

sorry, orkar inte dra ner hela skiten och pilla med när man bara är ledig en dag från jobbet :P
Citera
2012-08-22, 00:01
Medlem
Opids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
har du testat om man kan köra över ELC ? dör den ? förlorar den en del av hp ?
om du landar på en tank, är det samma som Ram dmg ? ,kan maus ligga under vattnet och ha pipan ovanför och skjuta ? och tanken lägger sig på sidan, sprängs man dåp eller får man ligga tills någon hjälper en eller dödar en? samma sak om man hamnar upp och ner ?
hur mycket skada tar det att köra ner för stup? är det färdig % eller ökar det med hur långt man faller ?

sorry, orkar inte dra ner hela skiten och pilla med när man bara är ledig en dag från jobbet :P

Det är ganska svårt att placera sig ovanpå en annan tank och det kräver nästan att den undre tanken är fastkilad mot en vägg eller i ett hörn, för att den ej ska glida bort.

...men om man lyckas så börjar hp ticka neråt för bägge tanksen i ett ganska snabbt tempo (på en höft skulle jag tro att det skadar hälften så snabbt som eld). Det är med andra ord inte bara den nedre tanken som tar skada.

Står man under vatten så verkar man inte kunna röra på tornet. Har iofs bara testat en gång, men då verkade jag inte heller kunna skjuta medans jag var under vattnet.

Att hamna på sidan eller upponer har jag ingen aning om, men jag skulle tro att det är som när man placerar sig på andra tanks: Att hp "rinner" iväg i ett konstant flöde men med en låg förlust i varje enskilt steg av flödet.

Skadan från fall påverkas av hastigheten du håller, längden av fallet, hur du landar och om fallet tvärbromsas eller ej (t.ex. om du landar i en sluttning istället för plan mark).
Rätt hanterat skulle du kunna klara dig utan skada vid ett stup på tio meter, men du skulle samtidigt kunna dö vid ett fall på typ 4 meter (eller åtminstone bli i det närmsta utslagen med massa hp-förlust, handfull förstörda moduler och döda besättningsmedlemmar).
Citera
2012-08-22, 00:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Skadan från fall påverkas av hastigheten du håller, längden av fallet, hur du landar och om fallet tvärbromsas eller ej (t.ex. om du landar i en sluttning istället för plan mark).
Rätt hanterat skulle du kunna klara dig utan skada vid ett stup på tio meter, men du skulle samtidigt kunna dö vid ett fall på typ 4 meter (eller åtminstone bli i det närmsta utslagen med massa hp-förlust, handfull förstörda moduler och döda besättningsmedlemmar).
Gjorde ett litet skutt med min type59, 2 döda larvband, död motor, dött kanontorn.
Citera
2012-08-22, 00:10
Medlem
Opids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Gjorde ett litet skutt med min type59, 2 döda larvband, död motor, dött kanontorn.

Olycklig landning antagligen. Som jag upplevt det så verkar det som att man tar minst skada (ang. landningar) om bara en liten liten del av tanken, typ ett hörn, tar i marken innan resten av tanken. Fall där man landar platt mot marken verkar ge mest skada... kanske kan det vara för att sådana landningar leder till kraftigare inbromsningar än de där bara en liten del tar i marken först.
Citera
2012-08-22, 00:17
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Det är ganska svårt att placera sig ovanpå en annan tank och det kräver nästan att den undre tanken är fastkilad mot en vägg eller i ett hörn, för att den ej ska glida bort.

...men om man lyckas så börjar hp ticka neråt för bägge tanksen i ett ganska snabbt tempo (på en höft skulle jag tro att det skadar hälften så snabbt som eld). Det är med andra ord inte bara den nedre tanken som tar skada.

Står man under vatten så verkar man inte kunna röra på tornet. Har iofs bara testat en gång, men då verkade jag inte heller kunna skjuta medans jag var under vattnet.

Att hamna på sidan eller upponer har jag ingen aning om, men jag skulle tro att det är som när man placerar sig på andra tanks: Att hp "rinner" iväg i ett konstant flöde men med en låg förlust i varje enskilt steg av flödet.

helt sjukt att tex Maus tar lika mycket i skada om den står på en frank ELC plast tank :P
ang vattnet så tänkte jag på Maus som var byggd för detta och att WG nämnt innan att den skall kunna köras under vatten som den planerades att göra i vekligheten pga sin tyngd, coolt om man kunna skjuta under vattnet med pipan ovan vattnet, medan de som skjuter på en bromsar vattnet granaten rejält

kommer säkert hända man kör på en kant, flippar tanken, ligger där och ber om hjälp från tanken som är 3meter ifrån och bara skiter i en så man dör :P
Citera
2012-08-22, 00:32
Medlem
Opids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
helt sjukt att tex Maus tar lika mycket i skada om den står på en frank ELC plast tank :P
ang vattnet så tänkte jag på Maus som var byggd för detta och att WG nämnt innan att den skall kunna köras under vatten som den planerades att göra i vekligheten pga sin tyngd, coolt om man kunna skjuta under vattnet med pipan ovan vattnet, medan de som skjuter på en bromsar vattnet granaten rejält

kommer säkert hända man kör på en kant, flippar tanken, ligger där och ber om hjälp från tanken som är 3meter ifrån och bara skiter i en så man dör :P

Vågar inte lova att det är bägge tanksen tar skada om den övre är mycket tyngre eftersom jag bara kunnat testa med andra light tanks som ligger i samma viktklass, men jag skulle tro att så ändå är fallet. Dels för att jag tidigare läst nåt rykte om att utvecklarna ville göra det omöjligt att hålla på och stapla tanks ovanpå varandra men även för att det känns som det mest rimligt att göra. Finns liksom ingen bonus för spelkänslan i att kunna placera tanks ovanpå varandra.

Maus har jag inte testat i vatten, så det är fortfarande möjligt att den kan funka så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in