2013-11-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
*KJ verkar inte bekymrad över att han inte ringt VB när han förhörs;han vet ju att hon inte går att nå, det står i tidningen. man kan tolka detta som att han inte förställer sig och alltså är sökandet inte heller ett förställande (min tolkning).

vadå, KJ hävdar ju i förhör att han ringt men ändrar sig när han blir överbevisad. Samma mönster finns på många ställen i FUP, KJ ändrar sig ständigt när han blir överbevisad.
Citera
2013-11-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
6)är INTE med och söker trots att han är både karatetränare och älskare.

Klart som korvspad att frugan med kackerlacksuttalandet inte tillät den otrogna VB att vara med i söket...
Citera
2013-11-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Här är en annan bild. Ser definitvt ut som en HTC.
https://anonfiles.com/file/d3a5ad7a098a625cc2752aff90aacdd1

Jaa! Precis den bilden som jag menade! Tack!!
Citera
2013-11-04, 19:33
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Jag tror helt enkelt att själva processen med mord, styckning undanröjande av bevis är lite för mycket för en person som KJ. Det är några moment för mycket enligt min mening. Att vi dessutom inte har sett ett erkännande känns besvärligt. Det är en sak att veta hur man ska göra teoretiskt och en annan att faktiskt klara av själva utförandet.
Jag är rädd av vi aldrig kommer att kunna vara säker på att man har tagit rätt gärningsman om man inte får ett erkännande. I alla fall som det nu ser ut då det gäller bevisläget.

Jag skulle säga att alla mord är för tuffa/råa att utföra för alla människor, dessvärre förekommer brottet
Det är också allt som oftast utförda av till synes"vanliga människor", alltså inte utförda i Hollywood ljuset av en stor starkt monster med horn i pannan, rödlysande ögon och grovt väsande röst
Värden är på många sätt obegriplig i dessa fall, varför jag inte kan bli förvånad att det skulle vara KJ
Mord är alltid "sjuka" men behöver inte vara särskilt komplicerad i sitt genomförande
Det är rätt vanligt att inte erkänna, även fast bevisning är helt övertygande, detta för att gärningsmannen om inte annat söker empati/sympati bland dess nära, och har det också från de närmsta, som också inte kan/vill erkänna/bemöta/hantera den stora sanningen
Jag anser att bevisningen är stark, hans förhör i de närmaste löjliga
Om han döms till brott mot griftefriden blir fallet polisiärt uppklarat, eftersom det ter sig osannolikt att han bara skulle vara inblandad i bortförandet av kroppen. Det blir helt enkelt alldeles för sjukt om fler skulle vara inblandad i så meningslöst våld, och vilja riskera sin framtid. Osannolikt alltså.

Klart att gärningsmannen inte är frisk i huvudet för ett sådant brott, eftersom ett friskt huvud skulle inte "mörda" om det inte vore i själv värn. Om MB är frisk, vilket jag tror han är, kan han inte utföra mordet.
Varför jag tror MB är frisk? Den tekniska bevisningen mot KJ, väldigt enkelt alltså.
Citera
2013-11-04, 19:37
Medlem
Theforeigners avatar
Har någon en vettig förklaring på varför söket efter liklukt/blod i KJ's bil
inte ägde rum förren 3 månader efter JK greps ( greps den 23 maj) ???

Söket med hunden "Uno" ägde rum den 22 Augusti, 2013 FUP 364

Samma fråga gällande varför söket efter liklukt i KJ's lägenhet inte ägde rum förren 2 månader efter JK greps ( greps den 23 maj) ???

Söket med hunden "Uno" ägde rum den 23 Juli, 2013 FUP 365
Hunden "Uno" hadde 0 markeringar i KJ's lägenhet

Ett tidligare sök med hunden "Kompis" gjordes den 4 Juli, altså nästan 6 veckor efter KJ greps den 23 maj

Den form för utreding borde väl vara något av det allraförsta man gjör eller hur?
Citera
2013-11-04, 19:46
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det var Dag Anderss*n som fick Ragnar att erkänna.

Förhörsledare har tidigare sabbat utredningar genom att ha bristande kunskap om de misstänktas diagnoser, t ex Vollsjömordet och när en tjej dödade sin pappa i en slänt på Södermalm.

Menar du - Minimoi - att du hade velat se Rikskrim-Dagge som förhörsledare för den här Boden-pågen? Tror du det hade hjälpt något? Och vad sabbades i Vollsjö/Södermalm-fallet? Båda gärningsmännen dömdes väl?

Förresten, hur var det nu med ditt tidigare uttalande om sekretess på fyndplats-bilderna i det här fallet? Man kan väl säga att du hade fel, eller hur? Hur var det nu igen?
Citera
2013-11-04, 19:50
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Samma fråga gällande varför söket efter liklukt i KJ's lägenhet inte ägde rum förren 2 månader efter JK greps ( greps den 23 maj) ???

Ett tidligare sök med hunden "Kompis" gjordes den 4 Juli, altså nästan 6 veckor efter KJ greps den 23 maj

Den form för utreding borde väl vara något av det allraförsta man gjör eller hur?

Exakt, det är detta som blir ett problem
Jag har för mig att KJ greps 2 veckor efter VB försvinnande, vilket i sig är anmärkningsvärt och har förstås legat polisen i fatet i sin jakt på bevis
Citera
2013-11-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

På vilka grunder grep man KJ då? Att hon vistats i hans lägenhet? Den tekniska bevisningen man nu lutar sig mot är framförallt kopplat till bilens bagagelucka? Det öppnar ju också upp för att dom händer som saknas kan ha använts till besudlingen. Gott om tid tlll det. Fick polisen ett tips om bilen eller varför har den bara stått utan att undersökas?

Det är något märkligt med hela förundersökningen.
Citera
2013-11-04, 19:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Här är en annan bild. Ser definitvt ut som en HTC.
https://anonfiles.com/file/d3a5ad7a098a625cc2752aff90aacdd1

Japp, fast med ett skal ser det ut som.
Citera
2013-11-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Tack! Då var jag väldigt fel ute. Det där är ju rätt långt från Fp1 och 2. Tvivlar på att man kånkar med en torso och ben där i mellan. Inte KJ iaf. Är ju inte helt enkel terräng heller.

Vad använder du/ni för program då ni märker ut gps-koordinater i en karta på det där sättet?

Jag klistrade in gps koordinaterna i eniro.se kartor/flygbilder, den visar direkt plats.
Citera
2013-11-04, 19:59
Medlem
Ngn som vet om VB rökte?
I ett av söken i FUP säger ett vittne att han lånat ut en rosa tändare till KJ och får tillbaka en liten svart. Vittnet påpekar detta och får tillbaka sin egen.
Varför låna en tändare om man redan har en? Kan detta ha varit VB:s?
Citera
2013-11-04, 20:00
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är något märkligt med hela förundersökningen.

Jag håller med. Jag har ändrat mig fram och tillbaka när det kommer till KJ's skuld.
Att KJ ensam skulle ha gjort detta, näst intill perfekta brottet, ter sig ganska osannolikt.
Gömma, städa, röja bort.

Trots att hans beteénde är minst sagt konstigt och lämnar luckor för spekulation lite här och var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in